Ergren aan vriendin

Hallo iedereen, ik wil even mijn verhaal kwijt en vandaar open ik dit topic. Ik hoop dat jullie me kunnen ‘helpen’.

Ik erger me soms best aan een vriendin die erg egoïstisch kan zijn. Ik zit in een groepje met 4 leuke meiden en als er eentje daarvan ziek is en we moeten in tweetallen samen werken, zorgt zij er altijd wel voor dat ze met een van de overblijvers kan, zodat ze niet met een ander persoon hoeft. Ik vind dit super irritant, want ze beseft denkik ook niet echt dat ze dit doet. Ik heb wel eens van die subtiele reacties gemaakt, maar dan gaat ze best vaak een beetje zielig doen.

Een ander voorbeeld: Ik ga samen met haar op school naar de wc en ik loop zo de wc’s af en zie er een die vrij is. Ik doe de deur open en zij stapt naar binnen. Oke, geen reactie van mij, anders barst ik los. Diezelfde dag 's middags gaan we weer naar de wc en zij is degene die langs de wc’s loopt. Ik loop in de andere rij langs de wc en vind alweer een wc die vrij is. Ik ga naar binnen en hoor zo’n reactie van haar ‘onaaaardig!’. Op de wc bedenk ik even wat ik ga zeggen. Toen ik klaar was had ik haar verteld van ‘Hoezo ben ik onaardig als ik een vrije wc vind en daar in ga lopen? Terwijl jij juist degene was die vanochtend voor mij de wc in liep. Ik vind dit eigenlijk nergens op slaan.’ Weer die zielige reactie -,-… Maarja, misschien zullen jullie wel denken ‘waar maakt dat kind zich druk om?’ Het irriteert me gewoon heel erg en ik moest het vooral gewoon even kwijt.

Heerlijk trouwens om dit van me af te hebben getypt.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :slightly_smiling_face:

Ik snap dat als er veel kleine dingetjes zijn je je er op een gegeven moment echt aan gaat ergeren. Ik heb geen tips helaas

Helaas, maar begrip is ook al fijn! :slightly_smiling_face:

Ik heb zoiets ook met een vriendin… Heel kut.

Misschien moet je eens met d’r praten erover of zo. Ook al is dat wel lastig. Maar ja, het is beter dan je de hele tijd te ergeren…

Ja, dat is misschien wel beter. Ik weet ook van een van de twee anderen dat het haar in ieder geval wel opmerkt. Aan de andere vraag ik het niet, want zij praat niet slecht over anderen haha (heel verstandig ook eigenlijk)

Hoi!

wat een irritante situatie met je vriendin. Ik had soms ook zulke situaties met mijn beste vriendin. Misschien is het een idee om je vriendin er gewoon mee te confronteren. Niet op school, op skype ofzo (ga niet er speciaal voor afspreken, misschien een beetje lullig ofzo). Confronteer haar op haar egoistische gedrag en op haar zielig doen. Zorg ervoor dat je voorbeelden ‘bij de hand heb’, zodat ze je begrijpt. Meestal is het probleem: ze heeft het zelf geeneens door. Daarom, als vriendin zijnde moet je haar ermee confronteren. Als ze een echte vriendin is, zal ze er op letten (in de loop der tijd)

Succes!
x

Ik heb ook de kleinste irritaties met een vriendin. En die kleine irritaties worden uiteindelijk grote irritaties totdat je op een dag uitvalt tegen die vriendin.

Wat is een zielige reactie van haar dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar. LOL.
Als je het vervelend vind, moet je dat gewoon zeggen. Gewoon zoals het is, maar geen zinnetjes: 'waarom doe je altijd… ’ Vermijd ‘altijd’, hou het alleen bij dat moment. Trust me! :wink:

Als iemand irritant doe, zeg ik meestal paar zinnetjes: ‘oh ja joh (lekker op zijn rotterdams) k*t voor je’. ‘Sucks to be you’. ‘Gelukkig hebben we belangrijkere zaken om ons druk over te maken toch?’

En in extreme gevallen, zeg ik niets meer en loop ik weg. De zinnetjes worden dan wat eummm minder genuanceerd LOL!