ergotherapie

Ik vroeg me af of er een aantal meiden zijn op girlscene die de opleiding ergotherapie volgen of willen gaan volgen en wat ze er van vinden en/of waarom ze deze opleiding (willen) volgen (:
ik wil hem zelf volgen in nijmegen volgendjaar :slightly_smiling_face:

niemand?? :astonished: haha

Een vriendin van mij wil het waarschijnlijk gaan doen omdat het haar leuk lijkt om mensen weer op weg te volgen, maargoed;p Zie dit maar als een upje(:

Nooit van gehoord!

haha (:
heel veel mensen kennen het niet.

Ik heb er een voorlichting over gehad een paar weken terug en het lijkt me wel een leuke opleiding. Maar ik hoef nog niet te kiezen want zit pas in 4 havo.

mijn moeder heeft het gedaan. Ze vond het geweldig en heeft er nog steeds spijt van dat ze is gestopt. Maar ja, zij vond het ook gewoon leuk om mensen te helpen enzo :grinning:

ik zag er eerst ook heel erg tegenop om op kamers te gaan. maar nu zie ik het wel zitten . (:
nijmegen is het dichtstbij (nog 2 uur en 15 minuten reizen maargoed)

Hey hey,

het kan zijn dat je mn klasgenoot wordt:)
Ik heb me ook ingeschreven voor Ergotherapie in Nijmegen.
Voor mij is Nijmegen 20 minuutjes:D
Ik kijk er opzich wel naar uit, ik mag binnenkort een dag meelopen met een kinderergotherapeute.

Hoihoi,

Ik kan je misschien wel helpen met vragen over de studie!
Ik ben 1e jaars ergotherapie op de HAN in Nijmegen! :slightly_smiling_face:

ah leuk! ik moet nog wel mn brieven versturen enzo xd
haha iik vergeet het steeds.

sorry voor mn late reactie
Vind je het een leuke opleiding? en is het een beetje wat je verwacht had?
Ik heb zelf een dag meegelopen bij de ergo in het ziekenhuis van meppel :slightly_smiling_face: vond het erg leuk!

zitten er trouwens veel jongens bij je in de klas?
bij de opendag zag ik alleen maar meiden xd

ik kan het zelf nooit zo goed uitleggen dus ik kopier het even xd

Ergotherapeut

Als ergotherapeut bedenk je praktische oplossingen voor mensen die door een ziekte of handicap niet (meer) alles kunnen. Aanpassingen in huis, handige hulpmiddelen voor in de keuken, gereedschappen om de computer te kunnen bedienen: je bedenkt oplossingen voor beperkingen waar je cliënt tegenaan loopt. Om dat te kunnen moet je vindingrijk zijn en ook handig.

Wat doet een ergotherapeut?

Samen met de cliënt werk je aan praktische oplossingen voor moeilijkheden die deze persoon ondervindt in de dagelijkse dingen. Oplossingen kunnen variëren van het geven van training, bijvoorbeeld in het (weer) leren aankleden, of (weer) leren eten, tot praktische hulpmiddelen, zoals speciaal schrijfgerei, aangepast bestek en keukengerei.

Je cliënten hebben lichamelijke en/of geestelijke beperkingen. Deze beperkingen kunnen aangeboren zijn of het gevolg zijn van ziekte of een ongeval. Het doel van een ergotherapeut is mensen te helpen (weer) zo zelfstandig mogelijk te functioneren.

De oplossingen die je als ergotherapeut bedenkt, verschillen van persoon tot persoon. Je levert dus voor iedereen maatwerk. Natuurlijk geef je ook advies over standaardoplossingen, zoals de aanschaf van een rolstoel of aangepast meubilair.

heeeee ik heb ook ergotherapie gehad!

@beertjeschips: Heel fijn! Ze hebben een badplank voor me geregeld, zodat ik zittend kan gaan douchen. En voor school krijg je bijvoorbeeld ook hulpmiddelen, zoals een aangepaste tafel en stoel of een laptop! Maar dat word als het goed is nog geregeld met die laptop. Maar het is echt heel fijn!

Nouja ze proberen het ook makkelijker voor jezelf te maken. Bijvoorbeeld in de badkamer, geven ze je tips. Dat je van matjes in de badkamer gemakkelijker uitglijd dan zonder. En in de huiskamer, slaapkamer, toilet enz. Het is echt fijn hoor :slightly_smiling_face:

Het is HBO weet ik. Het lijkt mij ook heel interessant en ik had er misschien wel gedaan als ik HBO niveau had gehad.

ja het is een HBO studie. je kan hem volgen in nijmegen, amsterdam, rotterdam en heerlen

wat is oefentherapie? xd

nouja als ik het zo lees lijkt het er verdacht veel op ja :stuck_out_tongue: