Ergernissen moeder, slechte band.

hoi iedereen.

Ik heb een probleem, ik zit op kamers en mijn ouders zijn gescheiden. Ik ben meestal bij mijn moeder tijdens de vakanties en de weekends, maar het gaat steeds minder goed. Ik erger mij aan alles, er hangt continu een negatieve sfeer. Mijn moeder werkt als leerkracht en heeft heel vaak vakantie en amper volledige werkdagen, maar loopt steeds te zeuren dat ze zo moe is. 's Avonds belt ze tot half 2 's nachts met een Griekse man die ze heeft leren kennen op vakantie. Ze hebben regelmatig ruzie en dan gedraagt ze zich echt zo lusteloos. Ik kan er echt niet tegen aangezien, ik dat echt onzin vind als ze elkaar nooit zien en dan zelfs ruzie maken, echt zoek een echte relatie. Ze is een kettingroker, waardoor er altijd eerst een sigaretjes gerookt moet worden en ze 's ochtends zelfs uit bed komt om er 1 te roken om vervolgens terug te gaan slapen. Voor de scheiding rookte mijn moeder dus niet. Mijn vader betaalt bijna alles voor me. Ik ga meestal naar de dokter met mijn vader en ik heb vaak dure medicijnen nodig, die betaalt mijn vader dan, maar mijn moeder krijgt dan geld terug en stort dit niet door naar mijn vader. Terwijl hij het dus betaalt en zij gewoon het geld dat hij terug dient te krijgen bijhoudt. Verder moet er altijd commentaar gegeven worden op mijn vader, wat echt irritant is. Ik kan ook gewoon niet studeren daar aangezien mijn moeder vaak uitgaat en vervolgens echt op de zetel hangt en zo’n ‘hangsfeer’ creëert waardoor ik ook gwn echt lusteloos word. Het lijkt nu echt alsof ik mijn moeder afkraak, maar ik vind het echt jammer dat ik me zo aan haar erger, maar ik weet gewoon niet wat doen.

Eigenlijk erger ik me aan bijna alles wat ze doet. Sinds de scheiding is mijn moeder gewoon verzuurd en veranderd naar iemand totaal anders en ik kan er gewoon niet mee leven. Ik weet niet wat ik moet doen, want ze doet niks verkeerd t.o.v. mij, maar ze werkt gewoon continu op mijn zenuwen.

Niemand?

Heb je dit al met haar besproken?

Mijn moeder voelt zich snel aangevallen en ik kan moeilijk zeggen hoe ze haar leven moet leiden. Op zich doet ze niks verkeerd t.o.v. mij

Niet naar je moeder gaan maar gewoon op kamers blijven zitten en af en toe bezoeken… Als je er niet per se hoeft te wonen en je een andere optie hebt, waarom zou je dat dan nog doen :S

Heb je wel contact met je moeder als je met haar bent? Begrijp je ook wel waarom zij zich zo gedraagt? Misschien geeft je dat een beter idee van hoe zij in het leven staat en waarom ze gekozen heeft voor deze dingen.
Overigens ben ik 't ook met urgh eens. Waarom ga je niet naar je vader toe in de vakanties?

Ik kan wel naar men vader toe, maar ik wil men moeder niet in de steek laten, ik zou gewoon terug een goede band willen, maar het gaat zo moeizaam.

Vervelend dat je een slecht band hebt met je moeder :s. Waarschijnlijk zal dit beteren als zij zich zelf beter in haar vel voelt, maar daar ben je ook niet veel mee natuurlijk :slightly_smiling_face:. Mss helpt het wel als jullie eens samen (of apart, enkel je moeder dan, als cadeau) een spa kunnen doen? Iets met massage en relaxerende behandelingen ofzo :slightly_smiling_face:… Zo erken jij dat je begrijpt dat je moeder het niet gemakkelijk heeft (lesgeven is best vermoeiend hoor! Leerkrachten hebben die vakanties nodig om uit te rusten van het zware werk) en doen jullie ook aan quality time :slightly_smiling_face:.

Wat die dokterskosten betreft, lijkt me simpel op te lossen. Als je je doktersbriefje opstuurt naar de mutualiteit, kan je normaal gezien ook het rekeningnummer van diegene aan wie ze het geld moeten storten, invullen (op de gepaste strook van de envelop zelf). Je kàn ook aanvragen dat het definitief veranderd wordt, maar dan komt je moeder het wrs wel te weten. Lijkt me beter om dan enkel het rekeningnummer van je vader in te vullen, als hij voor je betaald heeft :slightly_smiling_face:.

Hopelijk helpt dit een beetje!

Het gaat me meer om het feit dat mijn moeder geen moeite doet om het geld terug te storten, maar eerst wel moeilijk deed toen we het definitief wilden veranderen. Ik moet continu van de ene naar de andere ouder de boodschap brengen, ze kan het ook gewoon zelf terugstorten of niet moeilijk doen, kost niet zoveel moeite. Lesgeven kan best vermoeiend zijn, maar iedereen moet hard werken hoor.
En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om bij haar te zitten, ben bij mijn broer gaan logeren, omdat ik haar gezelschap echt niet kan verdragen. Ik vind het wel lief dat je wil helpen, misschien kan ik die spa ooit wel eens doen, als het wat beter gaat.

ik denk dat het juist makkelijker is om een band op te bouwen als je elkaar een stuk minder ziet
dan zijn die momenten wat specialer en dan heb jij ook niet van te voren al het gevoel van oh god moet ik weer bij mn moeder zitten… zeker als je dan iedere keer afspreekt om echt iets te gaan doen ipv maar een beetje thuis te zitten

Ik weet hoe het is om de hele tijd de boodschapper te zijn tussen je ouders, dus ik snap dat je dat erg vervelend vindt. Ik ben het verder helemaal eens met urgh, als je de momenten met je moeder specialer maakt door minder bij haar te zijn, wordt de band beter.