Ergernissen en huilen

Hallo,
De titel klinkt misschien heel erg onduidelijk, maar ik zal het uitleggen, ik weet dat het niet zo heel erg is, maar ik zit er wel een beetje mee in. De laatste tijd (laatste week, 2 weken of iets langer…) erger ik me dood aan alles en iedereen! Aan beste vrienden en vriendinnen, gewone vrienden en vriendinnen, zelf aan mijn vriend en aan mijn ouders! En ik weet dat dit niet aan hun ligt, maar aan mij! Alleen weet ik niet hoe ik minder lichtgeraakt kan worden. Bijvoorbeeld, daarnet zaten mijn papa en ik te eten en ik hoorde hoe zijn eten gekauwd werd en ik kwam gek! Ook, als we met 4 (ouders, broer en ik) aan de ronde eettafel zitten, kan ik het niet verdragen als niet iedereen recht over elkaar en loodrecht zit! Aan de ene kant denk ik dan in mezelf, waarom word ik hier nu zo boos voor? maar aan de andere kant kan ik het gewoon niet tegenhouden. Ik zou beginnen roepen, tieren, huilen…
En met het woord ‘huilen’ kom ik bij het volgende. Ik huil ook enorm snel! Dit is al langer dan deze 2 weken, maar het stoort me ontzettend. Als mijn vriend bijvoorbeeld als grapje iets zegt en ik weet dat hij het niet meent, dan kan ik onmiddelijk beginnen huilen. En daarom ben ik niet ongelukkig, want meestal lach en huil ik dan samen, maar ik kan het gewoon niet tegenhouden. Ook als ik boos word, op gelijk wie, dan kan ik wenen.
Ik weet niet wat er mis is met mij, maar het stoort me wel. En ik weet dat mijn vriend het ook echt niet leuk vindt dat ik ofwel geërgerd ben, ofwel aan het huilen!
Misschien hebben jullie enige tips of ervaringen of… ?
Alvast bedankt!!

hormonen?

Moet je ongesteld worden? Ik heb daar altijd last van als ik ongesteld moet worden.
Of je bent nu gewoon heel erg aan het puberen.

Ik ben nu toch al enkele jaren ongesteld en mijn hormonen slaan nooit op mijn humeur eigenlijk, en ik ben op dit moment trouwens niet ongesteld

slik je de pil? ik had dat namelijk ook zo snel huilen en boos en geirriteerd om eigenlijk niets…bleek dus na een bezoekje aan de huisarts aan mijn pil te liggen:)

Hoe oud ben je? Denk dat het gewoon hormonen zijn… heb hier ook wel last van gehad haha.

Volgende week dinsdag word ik ongesteld, ik neem de pil al vanaf ik mijn regels had en ik ben 1x veranderd van pil, maar dat is zeker ook al een jaar geleden. Ik ben nu 16jaar oud.

Oh heb ikook heel erg… gewoon even een rustig plekje opzoeken en muziek in met volume op 100 en dan voel ik em altijd al beter. misschien dat dta helpt?:slightly_smiling_face:

Haha, dat zou waarschijnlijk wel helpen, dankjewel ! Jammergenoeg kan dat niet altijd:)