Ergeren aan ( menselijke ) geluiden..

Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit hier hoort maar ik zal even mijn verhaal typen…

Ik heb me altijd al geirriteerd aan geluiden die voornamelijk door mensen gemaakt worden… dingen zoals smekken, hardop ademen, nagel bijten ( het geluid ervan ) snurken etc…
Het begon al van kinds af aan en dat het nog niet erg, alleen een beetje irritatie maar meer niet…
Maar het is nu ineens heel erg aan het toenemen… ik kan er soms gewoon heel erg boos van worden…
Dit is vooral als mijn vriend blijft slapen want als hij slaapt dan snurkt die soms en ja dan begin mijn irritatie weer… maar eerst kon ik niet slapen als hij hard op aan het ademen was, maar nu is het al bij een klein zuchtje dat ik alweer klaar wakker lig… Ik kan dan gewoon niet slapen en word gewoon boos… ik ga dan beneden op de bank liggen maar hier kan ik niet echt slapen dus ik heb dan gewoon die dagen helemaal geen nacht rust…

Het is misschien een apart verhaal en erg raar maar ik erger me hier ongelooflijk aan en weet niet zo goed wat ik hiermee moet en waar ik heen kan met dit probleem…

Is hier misschien iemand ook met dit probleem of een oplossing hiervoor??

Dat heb ik ook maar vooral geluid maken als iemand slaapt ik kan er gewoon echt niet tegen. Ik ben sowieso al een lichte slaper en dan gaat de persoon naast me nog even lekker lopen snurken, of alleen hard ademen is al irritant bewegen etc in zijn slaap. Ik heb ook altijd gezegd als ik ooit ga samen wonen ik wil 2 slaapkamers ik wil echt niet de hele tijd naast iemand liggen, omdat ik daar gewoon echt niet tegen kan. Met andere dingen die je noemt heb ik het niet zo.

Ja het slapen is wel echt het ergste bij me… maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik dan gewoon moe ben en wil slapen… Mijn vriend heeft liever dat ik naast hem lig, maar als ik dan niet kan slapen dan gaat het niet anders vind ik

Klinkt nogal als misofonie - misschien dat je daarvoor hulp kunt zoeken?

Ik heb het vaak in het openbaar vervoer.
Als ik in de bus zit en er kauwen mensen kauwgom dan kan ik er helemaal gek van worden. Ik kan dan ook niet stoppen om daar op te letten. Heel vervelend.

Ik heb hier toevallig laatst een aflevering over gezien, ik zal het linkje even hieronder zetten misschien heb je er wat aan? Al zal het bij jou wellicht niet zo ernstig zijn als bij haar.

Eh ben ik de enigste die dit volkomen normaal vind? Iedereen ergert zich wel is aan snurken, smakken etc.
Alleen die irritatie bij hardop ademen tijdens het slapen vind ik een beetje ongewoon. Misschien oordopjes indoen als je gaat slapen?

Dit. Voordat het verder escaleert en je dagelijks leven nogmeer belemmerdt.

Ik slaap ook met oordopjes in, heb ook misofonie en kan echt niet tegen geluiden.
Snurken sowieso, maar dat heeft ieder ander wel. Maar als ik bijvoorbeeld mijn moeder in bed hoor bellen, kan ik daar echt chagrijnig van worden.
Dus over het algemeen doe ik al standaard oordopjes in met slapen.

Ligt eraan. Als iemand naast mij gaat zitten smakken of nagel bijten, word ik ook knettergek. Idd gewoon om het geluid omdat het een onsmakelijk iets is. Maar de rest ja, snurken en ademen ofzo vind ik wel weer normaal…

Ja ik heb het inderdaad met sommige geluiden. Smekken/smakken vind ik heel ranzig, net als nagelbijten maar ademen of snurken… Het kan me wel wakker houden maar ik vind het niet ‘erg’ ofzo.

Ahh, herkenbaar. Ik heb dit echt ook met bijna alles. Vooral als ik er teveel over ga nadenken op het moment wordt het alleen maar erger.

Ik heb al oordopjes in met slapen, maar als ik daar dan het ademen doorheen hoor word ik ook best sjaggie want ik heb dan iets van ‘’ hoe hard moet je ademen als ik je hierdoor hoor ‘’ en dat soort dingen.

Zo extreem vind ik het niet, heel veel mensen hebben dat, ik ook.