Ergenis aan "de mensheid"

Oke, het klinkt raar aangezien ik natuurlijk zelf ook een mens ben, maar als ik kijk naar ons mensen in het algemeen ga ik al snel walgen.
Dit alles kwam in me op vanwege dat serious request gedoe, want dat zette me aan het denken. “HIHI GOEDE DOELLLLL”. Echter, is het wel zo goed? Ik zal maar niet beginnen over die ene sekte waar ooit een topic over was (die pro-abortus/zelfmoord menigte), waar ik ooit eens tegen was omdat ik het “raar” vond, alleen nu begin ik het pas te snappen.

Om te beginnen zijn er twee soorten goede doelen. Een pro natuur/millieu en eentje pro menigte/mensen. Dit werkt elkaar alleen best tegen. Hoe meer mensen, hoe meer er geconsumeert wordt, hoe minder millieu. En toen ik zag dat ze die kutcondooms in de lucht lieten, die nu straks lekker in de natuur terechtkomen dacht ik bij mezelf wel iets van “wtf?”.

En ook het idee dat de leeuw bijvoorbeeld in 2050 uitgestorven kan zijn, of het aantal panda’s die er nu nog over zijn.

Vroeger kon vlees gewoon gegeten worden, nu zijn we met zovelen dat het nadelig is voor de dieren. Waar ik nog een grotere hekel aan heb, kutkoppen die bij godsamme 10 graden boven nul al bont gaan dragen. Aka “HET IS PRETTEHHHH HEBBENNN” en verder hebben ze een iq van een snijboon en bijvoorbeeld nooit van vraag en aanbod gehoort.

Verder vind ik al dat gezeur over die oppervlakkige dingen ook maar vreemd. “OH NO EEN PUISTKE OP MN SMOEL, DRAMAAAAAAA”

En oke, vreemd topic, en er zijn nog duizenden dingen die ik gewoon niet vat van deze wereld maar heb eigenlijk niet zoveel zin om dat nu allemaal te melden. Waarschijnlijk krijg ik nu ook allemaal wtf reacties like “BONT IS MOOI HIHI”, “JIJ EET OOK VLEES HIHI”, “GOEDE DOELEN ZIJN GOED H00RRRR :$” mais bien.

Ik vind wel dat je gelijk hebt, maar het veranderd niet door me er aan te ergeren

Haha nee oke, het veranderd idd niet veel :")
Ik als enkel persoon kan er eigenlijk nauwelijks iets aan doen. Dat voelt like machteloos.

Toen ik de titel zag dacht ik meteen ‘dat is leo’
En toen keek ik, en ik had gelijk.

Wat een diepzinnigheid, zo midden in de nacht.

Maar ik ben het wel met je eens.

Maar goed, voor meiden die verder nooit iets hebben meegemaakt, en waarbij pappie en mammie alles betalen, kan ik wel begrijpen dat bont mega belangrijk is en een puist echt een drama.

En ja, het klinkt nu eenmaal heel sociaal om te roepen dat je goede doelen steunt. Je hoeft tegenwoordig niet eens meer precies te weten wát die doelen precies steunen.

World has gone mental.

En we doen er vrij weinig aan.

oke dan

ik reeg me soms ook op aan de maatschappij, maar meer met het idee van:
ik leer me nu kapot maar WAARVOOR?
ik bedoel ik snap dat je een goede opleiding nodig hebt voor later etc maar de maatschappij verwacht echt te veel van mij, ze dwingen er zo op aan dat je een goede baan moet krijgen enz enz
oke ik kan mn probleem niet echt goed verwoorden en jullie beschrijpen er waarschijnlijk niks van maarja
hojuhhhhhhhhhh

Nee klopt en ik denk dat we er ook niet veel aan kunnen veranderen. Maar je kan je tenminste wel afreageren in dit topic:’)

idd, wat heb je er nou aan? het is goed om erover na te denken, maar uiteindelijk kan je er maar weinig aan doen…

Trouwens, nog een kleine toevoeging over iets wat ik gewoon niet vat;
Mensenrassen.

NEE WUTT WAATTT DISCRIMINATIE. Want? Je hebt de hond. En hondenrassen, want nee een poedel en een jack russel zijn gewoon niet het zelfde.
Zo heb je ook mensen uit verschillende landen van de wereld. Een chinees ziet er niet hetzelfde uit als een neger, gewoon een feit.

Maar waarom doen veel mensen daar zo moeilijk over? Als ik “die nederlander” of “die indonees” ben volgens iemand, dan is dat toch gewoon zo. Hoezo is dat meteen een belediging of wat :"D?

Ik snap je wel. En ik vind ook dat je gelijk hebt. Maar een hele boel mensen denken er niet zo over en zoals je al zegt kan een kleine groep hier niet veel aan doen.

Inderdaad,

maarja goed. Dat mogen we niet zeggen hardop want dan discrimineren we.

Shhhht!

Dit is trouwens ook meer een nadenk topic dan een actie topic hoor :"D

(en een afreageer topic ghehe)

haha mensen zeggen ook vaak tegen mij die chinees, logisch… maar toch vind ik het woord ‘chinees’ gewoon zo negatief klinken! omdat ik vroeger daarmee gepest werd… daardoor vind ik het woord alleen al vervelend om te horen…

Dat vind ik echt zo irritant. Mensen voelen zich meteen beledigd als je iets over iemands afkomst zegt, terwijl het echt niet altijd negatief is. Tuurlijk zijn er mensen die discrimeneren, maar waarom wordt er al een probleem van gemaakt als je iemand omschrijft door middel van zijn of haar afkomst?

Heb ik ook hoor.

Ik ben alleen focking slecht in formuleren en heb geen zin in een discussie van mede girlsceners dus ik houd me mond.

oke toch niet.

Als je het mij vraagt, het goede doelen idee, prachtig, hoe het uit wordt gevoerd? corruptie , jezus tyfus mensen ook. & wat jij zei over goede doelen voor de mensheid en goede doelen voor de natuur, dat gaat niet samen idd.

En die vleesvervangers? Soja, Daar wordt o.a. de Amazone voor gekapt, daar dood je dus natuur mee en indirect dieren. En like min. 90% van de vegatariers is vega geworden vanwege het zielige dieren gedoe feitje. Begrijp me niet verkeerd ik ben dol op dieren, maar verdiep je er aub meer in.

Daar erger ik me het meest aan.

Ah en oppervlakkigheid ik kan daar zo niet tegen.

En ja ik heb even geen zin om mijn zinnen wat intelligenter te formuleren het is half 1.

Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik soja dan wel zo goed vind. Meer van, vlees is tegenwoordig gewoon slecht, hellaas hebben we ook niks anders :")

En stiekem vind ik het niet eens zo “zielig” voor de dieren, want de mens is van nature een vleeseter, alleen hoe het nu gedaan moet worden is schandalig.

Ik gok dat dit trouwens een helse discussie topic wordt :'D

Doet me herinneren aan mijn vriend, die geld had gestort voor die tsunami in Haïti lang geleden, en dat achteraf toen bleek dat dat geld niet eens op de juiste plek was beland ofzo.

Overdag wel ;p

Niet om half 1 in de nacht haha.