Erge ruzie

Mijn vriend en ik hadden een maand geleden een hele erge ruzie. Hierin heeft hij dingen tegen mij gezegd en gedaan die echt niet kunnen. Ik voel me hier echt door vernederd. Hij weet dat hij fout zat en heeft heel vaak ze excuses aangeboden en denkt dat het nu weer goed is. Maar voor mij is het eigenlijk nog helemaal niet goed. Ik denk iedere dag aan de dingen die hij zei en deed. Wat moet ik hier nou mee? Nog een keer over hebben of gewoon laten?

ik zou wel zeggen dat het je nog steeds bezig houdt, lijkt me erg vervelend als je met hem afspreekt en vervolgens steeds zit te denken aan wat hij allemaal heeft gezegd/gedaan…

Ik merk ook dat ik anders tegen hem doe. Afstandelijker

Praat erover met hem, het is belangrijk dat hij dit weet en zo’n dingen hebben tijd nodig om te helen. Hij zou hier respect voor moeten hebben :wink:

Ik heb er anderhalve week geleden al met hem over gepraat. Hij snapte het wel dat ik nog boos was. Maar hij weet niet dat ik nu nog steeds boos ben

Dan moet je nogsteeds duidelijk maken dat je er mee zit en dat het niet zomaar zal overgaan… Het is belangrijk om goed te (blijven) communiceren! :slightly_smiling_face:

Kan je niet proberen het te vergeten? Ik snap dat het lastig is maar je kan je er niet zorgen om blijven maken. Hij heeft zijn excuses aangeboden en jullie hebben er al over gepraat. Wat wil je precies dat hij nu nog doet?

Precies dit! Je kan wel boos blijven doen maar daar bereik je ook niks mee. Natuurlijk moet het vertrouwen weer langzaam terug komen en dat moet je echt tijd geven. Probeer gewoon weer te genieten als jullie samen zijn en vergeet het verleden, leef in het hier en nu. Als je telkens naar het verleden kijkt ga je ook niet gelukkig met hem worden om de dingen die gebeurd zijn.