Erge buikkrampen bij menstruatie

Altijd voor of tijdens mijn menstruatie heb ik echt hele erge buikkrampen
echt zowat ondraagbaar, ik slik dan altijd pijnstillers maar dat helpt haast niet :frowning_face:

Voor wie dit ook hebben, hebben jullie advies voor mij?

Ik heb dat ook, en de pil en ibuprofen werken bij mij niet, dus ik volg dit topic eventjes!

ik had ook echt erge krampen (lees: wit worden, koorts, bijna flauwvallen, trillen, geen kracht meer…)
ik neem nu de pil en het is echt al zooooo veel beter! bijna geen krampen meer! :grinning:

Verschrikkelijk, ik weet wat je bedoelt. Heb ik ook. Dan lig ik gewoon te janken in me bed, en dan verkramp je elke keer. Dan word ik ook heel snel moe en inderdaad te trillen enzo.
Maar, die ene pillen helpen opzich wel bij mij, het gaat niet weg maar wel een stuk minder. En je moet er dan ook best vaak weer een nemen. Maar ik slik verder nooit pillen dus ik denk dan altijd bij mezelf dat, dat dan maar even mag hoor.
Heten trouwens Aleve Feminax:
http://www.zelfzorg.nl/img.php?id=20&thumb=1

slik je de pil al?
dat kan wellis helpen
het kan ook zijn dat je een mestruatie ziekte heb weet niet hoe die heet
maar dan krijg je dus rond je mestruatie enorm veel pijn waar je ook ontvruchtbaar van kan worden(wil je niet bang maken)
maar als je het niet vertrouwd even naar de dokter gaan

Stukje van internet:
Bij ongeveer tien procent van de vrouwen is endometriose de veroorzaker van de pijn. In dat geval is er een grotere kans dat zelfzorgmiddelen zoals pijnstillers of een warme kruik onvoldoende verlichting brengen. Als jij of je huisarts vermoed dat je klachten kunnen komen door endometriose dan is het belangrijk dat een gynaecoloog de diagnose stelt waarna een goede behandeling kan worden gekozen. Deze behandeling kan bestaan uit het continu doorslikken van de anticonceptiepil, het gebruik van andere hormonen die je tijdelijk in de overgang brengen, een operatie of een combinatie van hormonen en een operatie. Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie wordt er voor een bepaalde behandeling gekozen. Endometriose is goedaardige maar chronische ziekte die erg belastend kan zijn voor een vrouw maar het kan ook een ziekte zijn waar je niet zoveel last van zult hebben. Het is een onderkende, onbekende en vaak onvoorspelbare ziekte. Endometriose kan verminderde vruchtbaarheid veroorzaken, mede daarom is belangrijk niet af te wachten als je ernstige menstruatiepijn hebt. Belangrijk om te weten is dat endometriose voor kan komen bij alle vrouwen in de vruchtbare levensfase. Het idee leeft nog steeds dat endometriose een ziekte zou zijn die pas voor komt na het dertigste levensjaar. Andere oorzaken die een gynaecoloog of in sommige gevallen een huisarts kunnen vaststellen zijn een ontsteking, een cyste of een myoom ofwel vleesboom (vaak wordt deze pas rond het 35ste levenjaar ontdekt, het kan echter ook eerder voorkomen).

Bij jonge meisjes komen pijnlijke menstruatie wat vaker voor, en dit is dan niet direct een aanleiding tot ongerustheid. Deze zullen echter met de tijd minder pijnlijk moeten worden. Is dit niet het geval raadpleeg dan de huisarts

Ik gebruik ook de pil, maar heb nog steeds hele erge buikkrampen

Ik heb dat ook heel erg. Ik gebruik Alive, bij mij werkt ie wel goed, neem hem in en na een uurtje is het weg.

inderdaad, als je nog niet de pil slikt,stap dan over op de pil, mij heeft het echt super geholpen. Ik had altijd zo’n buikpijn dat ik niet eens meer normaal naar school kon, ik was iedere maand wel 3 dagen ziek.
Toen ben ik naar de huisats gegaan en die schreef me de pil voor. Nu heb ik eigenlijk nooit meer last van buikkramp, alleen zo’n vaag gevoel in m’n buik als ik ongesteld moet worden.

de eerste dag heb ik ontzettende last van mijn onderrug en onderbuik, het slaat ook aan op mijn darmen (ja je weet wat dát betekent).
maar na een tijdje gaat het weer weg en heb ik de rest van de tijd nergens last van.

ibrobrufen gebruiken.
Werkt erg goed en ik heb nergens meer last van.
Kan je gewoon bij etos of kruitvat halen, dus ook geen gezeur met huisartsen enzo.

http://www.endometriose.nl/endometriose/endometriosetest.php
Ik heb zelf endometriose, dus als je er meer over wilt weten kan je het vragen.

Ik heb dit probleem ook, de dokter gaf mij het advies om een spiraaltje te geven maar aangezien ik nog maar 18 ben vond ik me daar veel te jong voor en las op internet ook veel negatieve reacties van het spiraaltje. Nu heb ik samen met de dokter besloten dat ik de pil gewoon door kan slikken en nog maar een keer in het jaar ongesteld hoef te worden, dat kon volgens de dokter niet veel kwaad.

Naxoproxen, zelfde stofje als alive maar gewoon zeg maar de ‘droge’ versie met minder shit erin.

Je bedoeld ibuprofen denk ik? (: Ik heb ook heel lang ibuprofen geslikt, maar na een paar maanden werkten ze niet meer bij mij, en ze werken heel snel uit. Ik slik nu Saridon de hoogste die ze hebben, heb nergens last van en werkt heel lang! Zelfs bij mijn vriendin waarbij pijnstillers nooit werken, werkt een saridon wel. (kan je gewoon bij drogist halen!)

aléve werkt bij mij heel goed. Moet je er wel 2 nemen…

Ik heb daar ook vaak last van, maar niet altijd.
Ik slik de pil al 9 jaar, dus die helpt er niet heel erg tegen bij mij.
Ik slik altijd Alive Feminax tijdens de hevige dagen. 1 a 2 per dag is genoeg voor mij. Bij mij werken andere pijnstillers als paracetemol, ibrobrufen, etc niet, maar deze wel.

Wie heeft er nou zin in seks als je barst van de buikpijn?!

een vriendin van mij had het ook heel erg en die is naar de dokter gegaan en die heeft nu ook pillen.
ze zegt dat ze echt werken !

dus mischien is dat ook een optie…

Ik ben bijna 2 x flauwgevallen doordat ik ongesteld ben.
En toen kreeg ik ook hele erge buikpijn.
Nu moet ik gewoon op tijd asprintjes nemen & dat helpt!