Hoi meiden, ik wist niet echt waar ik dit onderwerp moest zetten ik d8 eerst food en sport toen d8 ik van nee. Nou ik ga ff beginnen. Ik heb soms erg pijn bij me ribben onder m’n bh bij de linkerkant of soms bij de rechterkant. Ik heb vaak soort van stekingen en dan kan ik niet echt goed bewegen. Ik heb ook rechts onder me bh een soort rood plekje. Als ik er aan voel krijg ik der pijn aan bij die plek. Ik weet niet echt wat ik moet doen, mijn pa zegt dat ik 's nachts misschien het deken wegschopp het koud krijg en dat het reden is. Ik weet niet echt wat ik moet doen dus kwam ik het gewoon hier vragen. Heeft iemand een tip of heeft iemand het zelfde gehad. Ik wou het even vragen want ik wist niet echt een andere site om dit te vragen.
Ga naar een dokter. Lijkt me vrij logisch.
Je kunt beter gewoon eens langs de dokter gaan.
Ga inderdaad best even bij je dokter langs. Hij/zij alleen kan jou het beste advies geven.
heb ik ook wel is…
Ik heb dit ook vaak!!! Ik mag dan niet gapen of het doet echt pijn En ik word dan helemaal ongerust en denk dat er iets verkeerd is maar dan gaat het van zelf weer weg
Ik heb dit soms bij/na het sporten, maar dan is het omdat mijn conditie te slecht is. Probeer een goede houding te hebben en als het alleen maar aan blijft houden naar de huisarts gaan.
Ik heb dit gewoon soms, en ik doe niet echt iets actiefs. Als ik heel diep ademhaal voel ik iets, ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen. En soms krijg ik echt van die pijnlijke stekingen.
Hey dat heb ik ook hoor volgensmij is dat omdat je van te voren gegeten hebt x
Ik heb dit ook een tijdje gehad. De dokter zei dat het bij mij kwam omdat ik in de groei was. Mijn longen groeiden dan, en mijn ribben/tussenribspieren kunnen dan zo snel niet meerekken. Na een tijdje ging dit vanzelf weer over.
Toch raad ik je aan even naar de dokter te gaan, misschien is het bij jou wel iets heel anders! Alleen de dokter kan hier uitsluitsel over geven.
Ik verplaats deze even naar Beauty/Health/Hair.
dat heb ik laatst ook gehad. en als ik lach of hoest deed het echt pijn, maar het gaat wel weer over denk ik.
Als ik het zo hoor, denk ik dat jij hetzelfde hebt als wat ik heb. Bij mij begon het een maand geleden met erge steken achter mijn linkerrib onder mijn borst, later kreeg ik ook last van diezelfde steken bij mijn linker sleutelbeen. Verschrikkelijk pijnlijk! De volgende dag ging het weg en ik ben erachter gekomen dat het telkens is als ik iets vets heb gegeten, meestal patat of iets anders gefrituurd. Ik ben er nog niet mee naar de dokter gegaan.
Is dit hetzelfde als wat jij hebt?
Niet echt. Maar bij mij krijg ik stekingen en als ik een beetje ga drukken of wrijven bij een rib krijg ik pijn en soms komt er een rode plekje tevoorschijn en soms gaat die weg. Ik weet dat het een beetje raar klinkt maar ik kan het niet anders uit leggen.
Kan het zijn dat ik een rib heb gebroken of heb gekneust?
Dat heeft voor zover ik weet iedereen ; ) Dan moet je als t niet weggaat gewoon een keer heel erg door de pijn heen inademen en dan is t meteen over
Verhaal TS: ik vind het een beetje vaag verhaal, vooral omdat wij niet goed kunnen inschatten of vlekje/pijn bij elkaar horen. Dat vlekje, hoe lang zit dat er al? Hoe groot is het? En is die pijn hetzelfde als die pijn bij je ribben, of staat dat er helemaal los van?
Lijkt me niet, als je niet iets hebt meegemaakt wat dat mogelijk maakt en waarna het is begonnen (zoals keihard gevallen, auto-ongeluk, weet ik t).
Dan voel je dat ook meteen op dat moment, en als er zoiets ergs was gebeurd, was je er meteen mee naar de dokter gegaan lijkt mij.
Je kan naar de dokter gaan ter geruststelling, maar ik heb t idee dat je jezelf wel heel erg aan t observeren bent Komt me heel bekend voor hoor, maar op die manier vind je vaak allerlei dingen die je altijd al gehad hebt, en die verder geen betekenis hebben of zo. Die pijn is natuurlijk wel vervelend, maar misschien dat je vader daar inderdaad wel gelijk over heeft: ik denk iig niet dat er iets ergs aan de hand is. Maar nogmaals: ga naar de dokter als je er niet gerust op bent!
Ik zal even alles opnieuw uitleggen. Ik heb pijn bij een rib. En daar zit het rode vlekje. Maar die rode vlekje blijft en gaat steeds weer weg. Ik krijg stekingen soms af entoe. En vandaag had ik momenten dat ik soms niet goed kon ademen, ik weet niet waarom. Ik heb op internet gezocht naar symptomen ofso van een gebroken rib. En sommige dingen had ik en sommige niet. Ik kon vandaag ook niet slapen op mijn zij en ik ben gewend om te slapen op me zij. Ik had pijn. Ik wou even naar jullie mening vragen. Of iemand het heeft gehad. Maandag ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Hoop dat er niks met met me is. Ik wil nog steeds ideeën op deze topic van meiden =)
Waar bij je rib zit het? In het midden?
Ik heb zelf een ontstekingsrheuma. Het flexibele gedeelte van je ribben dat ervoor zorgt dat het beweegt voor ademen gaat bij mij soms ontsteken. Bewegen doet dan een helse pijn. Heb je dus bijv pijn bij ademen? En is het bij het blauwe gedeelte?
http://www.antoniusziekenhuis.nl/aandoening/2377309/borstkasNWW.jpg
Het kan ook komen door groei. Bij mij ging het niet weg, daardoor kwamen we erachter. Maar het kan ook gewoon de groei zijn, zoals de meeste gevallen.