Erg overgewicht en word dikker gemaakt

Hallo ik ben sam 17ik ben 1,74m en weeg 157kg. Zoals je kunt raden heb ik erg veel problemen door me gewicht. Een paar van de problemen zijn, snel buiten adem, pijn aan me knieën als ik loop, snel zweten. Door dit soort dingen kom ik nog nauwelijks mijn kamer uit, en me ouders zijn me letterlijk aan het vetmesten. Ze brengen de helen tijd junk food en niets gezonds en als we avondeten moet ik alles opeten anders word me mobiel afgepakt. Ik moet volgende week weer na school maar ik ben bang om naar school te gaan omdat ik ook geen passende kleren meer heb alles is te klein en kan je een klein beetje van me buik zien. Natuurlijk vind ik dit soms fijn en soms kut. Ik bedoel het is leuk om de helen dag gwn lekker eten te eten en niks te hoeven doen maar ik kan nauwelijks lopen door de pijn in me knieën. Sporten wil ik wel maar mag niet een baan zodat ik zelf gezond eten kan kopen of naar de sportschool kan gaan mag ook niet. En me ouders blijven maar junk food geven totdat ik letterlijk buik pijn heb door hoe vol ik ben. Natuurlijk kan ik de politie bellen voor mishandeling of de kindertelefoon om uit huis geplaatst te worden maar over een maand ben ik 18 en dan heeft het toch geen zin. Nou zeg ik niet dat ik het super erg vind maar een paar kilootjes afvallen mag ook wel. Wat denken jullie?

Ik denk dat je naast een vertrouwenspersoon inlichten op school er niet zo veel op zit. Ik neem aan dat je hierover een gesprek hebt gehad met je ouders? Hebben je ouders ook veel overgewicht? Wat is de reden waarom ze dit doen?

Ben je van plan om op je 18e het huis uit te gaan?

Hoi himeros, ja allebei mijn ouders hebben ook obesitas zolang ik ze ken zijn ze al erg zwaar. Ik heb het er wel eens over gehad maar dan zeggen ze dat her niet hoeft en als ik dan door blijf vragen zeggen ze “kappen met zeuren of je mag je telefoon inleveren” En op me 18 uit huis gaan is geen mogelijkheid, ik heb geen geld omdat ik niet mag werken, en heb niet echt vrienden of familie waar ik kan blijven. Dus moet ik hier blijven wonen waardoor ik meer en meer ga aankomen. En ik snap dat mensen zouden zeggen “stop gewoon met eten” maar zo makkelijk is het niet als je gewend bent om zoveel te eten, als het altijd aangeboden word, en dat je het eten moet opeten anders mag ik niet naar boven/word me mobiel afgepakt.

Ik heb zeer mijn twijfels of je bericht waar is. Aan alle kanten schreeuwt het ‘fake’. Maar, mocht dit waar zijn, bel je huisarts, bel de politie. Dit is een ernstige vorm van mishandeling. Succes. Ook als dit een fake bericht is, heb je waarschijnlijk ook hulp nodig. Dan ook, succes.

Het zal je verbazen…dit komt volgens mij best vaak voor

Hoi sam, ik hoop dat je snapt dat 157kg echt niet normaal is en dat als je maar gaat blijven eten dat je uiteindelijk erge gezondheidsproblemen gaat krijgen. Maar als je ouders je zo veel eten geven moet je het maar accepteren totdat je uit huis gaat en kan afvallen. Dus ik zou er nu van al dat lekkere eten genieten en maar zien waar het schip strand.