Erg gevoelig, snel huilen?

Hey, ik heb een probleem…
Ik ben nu 13 en k zit in de 1ste, ik ben best wel gevoelig en soms als iemand iets zegt kan ik me snel aangesproken voelen. Ook moet ik best snel huilen om dingen waarvan ik eigenlijk zou denken ‘‘Oke, vervelend maar komt goed’’ het is nu sinds een week en ik vind het echt vervelend en ik wil het helemaal niet maar het komt vanzelf…
Wat kan ik doen zodat het stopt?
-xx-

Dit heb ik ook (gehad). Je doet er niet zoveel aan, ja tot 10 tellen misschien en je proberen rustig te houden. Uiteindelijk groei je er wel overheen denk ik.

Ik werd trouwens ook altijd snel boos of beledigd.

Ik heb dit ook gehad, ook in precies dezelfde periode als jij het nu hebt. In die periode was het bij mij het heftigst. Het gekke is, dat als je ouder wordt, dat je met dingen leert omgaan en jezelf daarin beter leert kennen. Ik heb nu veel minder snel het gevoel dat de wereld vergaat, terwijl ik dit gevoel vroeger echt elke week wel een keer had. Dus keep going on. Het gaat over! En ik vind het altijd wel mooi als mensen gevoelig zijn en zich kwetsbaar op durven te stellen. Het voordeel is ook dat jij al je problemen en pijntjes er snel “uitgooit” door te huilen, terwijl anderen hier een half jaar mee rondlopen en het er bij hun dan pas uit komt. Dus wees blij met je gevoeligheid!

Ik denk dat veel meiden dit rond die leeftijd wel hebben gehad. Ik was ook gevoeliger toen. Ik ben het wel eens met wat IheartVS zegt. Als je ouder wordt trekt het om de een of andere reden weg. Je leert jezelf beter kennen en je voelt je minder snel aangesproken. Je trekt je gewoon minder snel van iets aan.
Het komt goed! Het is wel vervelend, maar ik denk dat dit tijdelijk is. Probeer jezelf elke keer als je in zo’n bui bent te realiseren dat het helemaal niet zo erg was wat diegene zei, en dat er ook genoeg dingen zijn die wel positief zijn! Onthoud dat ook, als iemand wat positiefs zegt. Probeer het te relativeren.

Pff, ik wou dat ik zo makkelijk kon huilen, het ‘lukt’ me nooit om te huilen, dat is pas vervelend

Nee joh, huilen in ongepaste situaties is pas gênant.

Ik denk dit met je leeftijd te maken heeft. Veel meisjes rond je leeftijd hebben hier last van en zijn vaak onzeker. Net als de andere hier zeggen komt dit wel goed! Je word ouder en leert beter met dingen om te gaan. Probeer je niet te snel druk te maken om iets maar ga eerst voor je zelf na wat er allemaal precies is gebeurd en wat je er mee kan doen. Als je er echt erg mee zit praat hierover met iemand die je vertrouwt.

En als het iets heeft te maken heeft met wat je vroeger mee hebt kunnen maken waardoor je, je snel aangesproken voelt of ergens druk om maakt zijn er altijd mensen die jou kunnen helpen om hier mee om te gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en het komt goed! keep going!

Het kan ook te maken hebben met dat je nu misschien wat meer stress hebt?