Erachter komen wat hij wilt

Momenteel heb ik het heel leuk met een jongen die ik leuk vind.
We hebben het erg gezellig als wij afspreken.
Het lijkt alleen alsof ik er steeds meer van in de war raak.
Want we hebben geen relatie met elkaar, vinden elkaar wel leuk en zoenen daarom ook.
Maar als ik erover ga nadenken, denk ik van; Is dat normaal? Om te zoenen terwijl je geen relatie hebt.
Aan de andere kant denk ik dat het juist een soort begin kan zijn van een relatie, dat je er naartoe werkt d.m.v. zo leuk en vooral intiem met elkaar om te gaan.

Kortom, we gaan heel lief met elkaar om en ik zie dit als een intieme vriendschap.
Maar een intieme vriendschap is nog altijd geen relatie.
Ik ben er erg bang voor dat een relatie niet eens zou kunnen omdat hij het aardig druk heeft en niet vaak kan afspreken.
Hij heeft aan me gezegd dat hij me erg leuk vindt.
Dus ik denk sindsdien alleen maar meer dat het wel goed zit/gaat tussen ons maar toch twijfel ik enorm!
Want stel dat hij het wel goed vindt zo; lekker intiem doen en leuke dingen met elkaar doen.
Leuke dingen doen met elkaar is altijd goed maar intiem doen met elkaar doe je toch eigenlijk echt als je een relatie hebt met elkaar.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet voortzetten, wat de volgende stap is.
Ik moet het met hem erover hebben maar ik weet niet hoe te beginnen.

Andere vraag: Staat verliefd zijn gelijk aan iemand leuk vinden?
Ik weet echt niet meer of dat hetzelfde is of dat iemand leuk vinden net een stap voor ‘verliefd zijn’ is.

vind je hem leuk of ben je verliefd?
ik vind persoonlijk dat iemand leuk vinden een voorloper van verliefd zijn is…
eerst vind je iemand leuk en daarna word je als het goed is verliefd op die persoon.

ik denk dat je idd gewoon met hem erover moet praten. maar misschien moet je je eerst bedenken of je wel echt verder wilt met hem… want anders heeft zo’n gesprek niet echt nut

Nee, ben ik met je eens.
Maar we zijn elkaar eigenlijk nog steeds aan het leren kennen.
En we kennen elkaar ook steeds beter.
Blijkbaar goed genoeg om zin te hebben om met elkaar te zoenen.

Ik vind hem leuk.
Als ik erover nadenk vind ik ook dat ik hem beter moet leren om echt verliefd op hem te kunnen worden.

We zien elkaar niet vaak maar we spreken elkaar regelmatig online.
Zo leer je elkaar ook best wel kennen maar wanneer je elkaar persoonlijk ziet kan je gewoon beter oordelen over hoe je iemand vindt enzo.

Hoe vaak zie je hem ongeveer? Kijk, ben je echt aan het daten of is het gewoon leuk voor af en toe? Flirt hij met je? Smssen jullie veel?

Heej !

Ik heb echt précies het zelfde ! Ik vind een jongen leuk, we zoenen… Maar hebben geen relatie xD Dus eigenlijk wat jij ook hebt. We hebben ook best vaak afgesproken, alleen de laatste week niet meer =s Echt jammer ! Hopelijk deze week wel weer !!

Maar ik weet dus ook niet echt wat we nu hebben, aangezien we (denk ik) geen relatie hebben, maar wel zoenen… En ik wil ook graag weten wat ik hier nou mee moet doen xD

Maar nu nog tips voor jou; ik heb geen idee (A) Dus zie dit gezeur maar als een upjeee !

@Grenouille
Ik zie hem helaas helemaal niet vaak.
We spreken elkaar vaker op msn dan dat we elkaar in het echt zien.
Maar daar wil ik echt verandering in brengen!
Maar het vervelende is ook dat we altijd een beetje vastlopen bij het bedenken wat we gaan doen. Uiteindelijk komt dat wel goed.

Voor mij is het niet ‘leuk voor af en toe’, dan zou ik het zien als een pleziertje en zo zie ik het echt niet.
De vraag is soms bij mij of hij het niet als een pleziertje ziet, dat zou ik echt jammer vinden.
Maar hoe hij tegen me doet en de dingen die hij me zegt…het laat me niet denken dat hij gewoon even wilt flikflooien en thats it maar aan de andere kant weet ik het echt niet…

Hij flirt best vaak met me ja.
Als we bij elkaar zijn plaagt hij me ontzettend veel.
Pas liepen we gezellig buiten, liepen we langs het water en op gegeven moment gingen we op een bankje zitten en toen vroeg hij me of ik bij hem wilde zitten, op schoot.
Nou, hij heeft me toen zó lief vastgehouden, m’n hand vastgehouden.
Het voelde werkelijk alsof we een stel waren.
Vooral bij zulke dingen denk ik dan; dat kan je toch niet faken??

Smsen doen we niet heel vaak meer.
Vroeger wel, dat was bijna dagelijks maar da’s een beetje vervaagd.
Maar gelukkig sprak ik hem de laatste weken wel elke week online dus dan vind ik dat smsen ook niet zo heel erg.

@oescnoesch_
Succes met jouw situatie.
Ik merk dat meer mensen in zo’n situatie zitten.
Maar gelukkig is dit forum er speciaal voor gemaakt.

Dankje ! Jij ook veel succes met jouw situatie !

En toevallig sms’te ik ook eerst dagelijks met HEM, en nu niet meer xD
Een week terug sprak ik hem ook bijna iedere dag (en dan echt van half 8 tot half 12 's avonds)… Maar sinds hij een weekje ziek was is dat ineens veel minder =s
Dus ik hoooooop zo erg dat hij weer gaat praten enzoow !!

@oescnoesch_
Zou heel leuk zijn als jullie weer aan de praat raakten ja.
Maar je zegt zelf dat hij ziek was dus het zal niet aan jou liggen (voor je dat gaat denken).
Wie heeft trouwens als laatst gesmst?
Misschien kan jij wel spontaan een smsje sturen.

^ Ik vroeg hem waarom hij 1 dagje niet op school was, en toen zei hij dus dat ie ziek was… Dus ik stuurde als laatste; “Ow okee! Beterschap dan maar! Hopelijk ben je snel weer beter ^^ X”

En dat was het… Maar ik sprak hem vrijdag (?) nog op msn, en toen deed ie dus heel kortaf… Maarja mss dat ie weer tv keek/gitaar speeld oid…

x

Ja, het kunnen de kleinste dingen zijn waarom een jongen ineens afwezig reageert op msn.
Het kan ook zijn dat hij met meerdere mensen op msn praat.
Dat merk ik ook weleens, vaak heeft hij al z’n aandacht voor mij maar andere keren is 't bij hem op msn ook druk.

Op jouw smsje was ook niet veel meer te zeggen denk ik.
Het is maar afwachten.

Heeft hij al weleens aan jou gezegd dat hij je leuk vindt?

Hebben jullie nog tips voor mij?
Ik kan ze goed gebruiken.

^ Ik weet dat je op dat sms’je niet veel meer kon zeggen, maar eerst sms’te hij ook altijd als hij een tussenuur had oid… Maarjaaa xD

Het is eigenlijk best een raaar verhaal hoe we elkaar hebben leren kennen… Maar ik zal het effe vertellen (A)

Ik had een tussenuur, en niemand anders uit mn klas… Dus zat ik eenzaam muziek te luisteren in de kantine op een bank. Toen kwam hij ineens op de bank naast me zitten, en toen zag ik hem dus en dacht die is niet lelijk ! (A)
Toen noemde ik hem dus “petje” omdat hij die ene dag een petje droeg xD

Eerst vond ik hem niet leuk, maar na een tijdje vond ik hem leuk (ong na 1 week) En toen probeerde ik hem te vinden op hyves, want ik wist de naam van 1 van zijn vrienden (die vriend kende ik verder niet)…
Ik dacht dus dat hij P. heette.

In de pauze stond ik met allemaal mensen om me heen, en toen liep hij langs… Dus ik zei: kijk ! Daar is P… En toen zei een vriendin van me: hee ! Die ken ik, dat was vroeger mn buurjongen ! Dus ik: hoe heet hij ! Toen bleek dus dat ie geen P. heette xD Maar R.!

Dus ik kwam 's middags na school thuis en voegde hem toe op hyves… En toen hij mn vriendenverzoek had geaccepteerd begon hij ineens te praten op hyves, wie ik eigenlijk was xD

Toen vroeg hij mn msn want hyves deed vaag… En die avond praatten we dus 4 uur achter elkaar !! En toen wilde hij graag al eens afspreken ^^ En hij vroeg mn tel.nummer (en toen ik ging slapen hebben we nog een uur gesms’t!)…

En toen spraken we dus vrijdag (de rest was op woensdag denk ik) af… We gingen met nog 2 anderen naar “het dorp” toe want daar was feest… Het was heel gezellig… Eerst wel een beetje ongemakkelijk (A)

Maar toen moest een vriendin naar huis, maar ze wilde liever niet alleen om dat tijdstip over straat… Dus ik achterop bij hem en wij meefietsen…

Toen moest hij mij dus naar huis toe brengen, en bij het afscheid hebben we gezoend ^^ En het afscheid duurde 1,5 uur !! xD

Maar toen bleek dus dat hij normaal niet tegen iemand die hij niet kent begint te praten op hyves, maar wel tegen mij omdat hij me beter wilde leren kennen =P

Dus nee hij heeft niet gezegd dat ie me leuk vindt =s…

xx

^ Holy shit dat verhaal van mij !! Sorry daarvoor xD

Oke! Grappig verhaal.
Leuk ook hoe er iets is ontstaan tussen jullie.
Ook met dat smsen.
Soms denk ik dat vooral jongens het in het begin heel leuk (en spannend) vinden om met een meisje te smsen.
Maar wanneer het ‘gewoon’ wordt dan wordt het smsen ook ineens minder.
Ik heb het idee dat dat het ook bij mij was.

Achja, dat een jongen zegt dat hij je leuk vindt is al heel wat.
Dat doen ze niet zo snel.
Maar als jullie weer beginnen met afspreken en leuke dingen gaan doen en die klik die er toen was komt weer, kan het best leuk verder gaan hoor.
Jij kan hem ook vragen of hij je leuk vindt?
Niet ineens over de telefoon of via sms ofzo maar een keer als jullie afspreken.
Voor jezelf is dat echt het fijnst want je wilt duidelijkheid, tenzij het jou niet echt uitmaakt hoe het verder gaat tussen jullie.

(Inderdaad een lang verhaal, je zou bijna denken dat jij dit topic gestart hebt. : P)

@ oescnoesch_

Petje :stuck_out_tongue_winking_eye:
Klinkt best komisch

But ik heb zoiets ook een tijdje geleden meegemaakt. We vonden elkaar leuk enz en ik had echt het idee dat hij ook meer wou dan alleen zoenen. Maar het is eigenlijk nooit wat tussen ons geworden :wink:

Ik hoop echt dat we weer snel afspreken (A)
En hoe moet ik dan vragen hoe hij ons ziet?? Enig idee?? Want idd duidelijkheid zou fijn zijn (A)

leuk die verhalen zo, :slightly_smiling_face: jammergenoeg heeft smsen bij mij alleen maar gebroken harten ofzo opgebracht. smst ie ineens na een hele hoop lieve smsjes: ja sorry dat ik het nu zo laat pas zeg, maar er is nog een meisje dat ik leuk vind. nou ik kon wel janken…

Dat id echt lullig van hem!!

Jongens zijn gewoon een raadsel…

@oescnoesch_
Wanneer je een keer ergens met hem zit waar het rustig is kan je het hem vragen.
Dit kan ook een goeie zijn: Waarom had je me die ene dag eigenlijk gezoent?
Dan glimlach je er een beetje sneaky bij.