Er zit iets in mijn hoofd

Mijn vriendengroepje doet de laatste paar dagen niet zo aardig meer tegen elkaar. Ik heb mezelf op een of andere manier wijsgemaakt dat ze me niet meer mogen. Maar dat is volgensmij helemaal niet waar. Alleen er worden kwetsende dingen gezegd en er worden niet echt duidelijk grenzen aangegeven. En als ik dan vraag of ze willen stoppen doen ze dat niet. Het is eigenlijk een beetje irritant. En ik denk de hele tijd dat mijn band met ze aan het verslechteren is of dat ze mij niet meer nodig hebben. Of het zit in mijn hoofd of het is echt zo. Ik heb geen idee.

Soms kan het heel leuk gaan en soms ook niet. En het is ook zo dat mensen uit de groep heel anders doen als je persoonlijk tegen ze praat maar in de groep veel stoerder proberen te doen en iedereen het leven zuur te maken. Ik kan er echt niet meer tegen gewoon. Wat kan ik het beste doen? Want ik heb niet echt anderen in de klas. Het zijn wel gewoon lieverdjes hoor! Maar soms kennen ze geen grenzen en gaan ze maar door.

Een keer met ze praten hierover?

herkenbaar… ik zou wel gewoon met ze om blijven gaan. maar 1 tip : vertel ze niet je grootste geheimen want uiteindelijk stoot je jezelf daar enorm mee voor het hoofd. liefs

Persoonlijk zou ik niet met zulke mensen om kunnen gaan. Je geeft aan dat je iets niet leuk vindt, dat stoppen ze niet. Hoe zijn dat vrienden dan?

Ik herken dit heel erg. Soms willen mensen anderen een beetje kleineren of omlaag halen om zichzelf wat beter te voelen. Dit is heel kinderachtig en ligt natuurlijk niet aan jou dus vergeet dat zeker niet! Ik denk dat je het beste gewoon heel duidelijk moet aangeven dat het storend is. Blijf voor jezelf opkomen, bijt anders gewoon terug. Ik denk dat zodra ze merken dat jij dit niet zomaar pikt ze er ook mee ophouden

Vertel aan hen wat je dwars zit! Als je er mee blijft zitten, zal dit steeds erger worden, wat jullie vriendschap kan verpesten… Als het echte vrienden zijn, zullen ze je begrijpen en ophouden. Je moet niet over je heen laten lopen!