er vallen stiltes

Heej, ik ben een vriendin van Linda (CREATIONx) maar ik heb zelf geen acc en snap er ook niks van. maar ik wou dit verhaal even kwijt om advies of zo ! :

als ik met een vriendin in de pauze zit komt mijn crush er wel eens bij zitten, ik heb echt geen idee wat ik dan moet zeggen, vallen er stiltes. en uiteindelijk na 10 minuten ongeveer gaat die dus weg.
Weet iemand een leuk onderwerp of zo waar ik dan over kan beginnen, of vragen ofzo, anders lijk ik zo’n saai persoon.
Gr.

Gewoon een beetje spontaan brabbelen of zorgen dat hij er niet telkens bij komt staan zodat je meer gespreksstof hebt voor de volgende keer dat je hem ziet :slightly_smiling_face:

Probeer iets grappigs te zeggen, jongens vind het altijd leukk als je een beetje humor hebt. Ik wist eerst ook niks te zeggen tegen mijn crush… Uit wanhoop heb ik toen een blunder van mezelf verteld (kwas een keer van de trap op school gevallen :'D ) Hij moest heel erg lachen en we zijn aan de praat geraakt & nu is hij m’n vriendje (L)

Ik denk niet dat het heel erg is als er af en toe stiltes vallen. Dat is normaal je kan niet achter elkaar praten.

Je kan van te voren vragen bedenken die je dan kan stellen als er zo’n stilte valt. =)

@dontstopmoving
ja maar ik kan toch niet laat maar zeggen weglopen ofzo als die komt?
@VILTxSTIFT hahaha wat leuk! zal eens over een blunder nadenken
@amore_ Naja, als het 1/4e van het gesprek is is het wel vervelend, saai.

Upje voor jou, heb dr ook last van

Haha, toevallig was ik laatst in een winkel waar ze de zogenaamde ‘gespreksstarters’ hebben. Degene die ik pakte was geloof ik voor op een feestje ofzo, maar er stonden erg leuke vragen bij! De enige die ik eigenlijk nog weet is vragen of iemand een litteken heeft, en zo ja, vragen hoe hij of zij er aan komt.
Zo kan je dus thuis eerst even wat vragen bedenken (: Maar goed, je moet er wel 20 euro voor over hebben >.<

Dingen over school, of het weer of wat hij gaat doen in het weekend.
Zo’n dingen allemaal gewoon al dingen verzinnen in de les haha.

Van te voren kun je een keertje nadenken over vragen die je kan stellen. Dat moet je soms even oefenen - de ene is er goed in te bedenken van ‘goh das leuk te vragen’ en de ander heeft geeeen idee. Dus zulke vragen een keer verzinnen kan handig zijn. Dit heb ik ook gedaan!
Bijvoorbeeld wat die persoon heeft gedaan, wat vond je van de les, wat hebben we hierna ook alweer voor vak, ga je nog wat doen komende week, ga je weleens uit, waar ga je uit…

Nog een upje want ik zit vanavond wss weer met hetzelfde probleem haha

Up

Humor inderdaad. Dat vind ik zelf ook lastig, ik lach liever om dingen dan dat ik zelf grapjes maak. Maar misschien kun jij wel heel goed grapjes maken, dus ga ervoor. :wink: En ja veel vooruit denken, dat heeft mij ook wel geholpen!

Upje omdat ik zenuwachtig ben hehe

up