Er klaar voor zijn?

Ik word bijna 16, en heel veel vrienden van mij, zelfs jonger, zijn al ontmaagd.
Ik heb een bijna vriendje:$ maar ik weet niet of ik met hem het wel wil doen zegmaar, ik ben nog vertwijfeld…
Mijn ouders zijn er fel op tegen, heel conservatief. Maar ik weet niet, volgens mij ben ik er wel klaar voor. Maar nu nog niet dan, ik wil eerst wel een paar maanden met hem hebben, en hij is ook een jaar ouder.
Ach ik weet het niet; wat zouden jullie doen?
Ik wil zegmaar mijn ouders niet teleurstellen, maar ik kan niet altijd alles doen wat zij willen! Ik doe het verder op school enzo goed, dustja, dat is niet echt een probleem, het is niet dat ik vaak in strijd met ze ga ofzo.
Ach ik hoor het wel.

Ehm, je hebt bijna een vriendje en het eerste wat je doet is je hier zorgen om maken? Mag ik dat raar vinden? :’)

je bent lang niet de enige…

Vind ik ook raar.
Maar om op je punt te komen: als je met hem krijgt, ga genieten, maak lol. Het komt vanzelf en als hij echt van je houdt is hij bereid om te wachten:)

krijg eerst maar met 'm ;p en je zegt zelf dat je het na een jaar ofzo pas wil doen dus dan moet je 1 eerst ook nog zorgen dat het dan aan is en 2 dan weet je zelf ook wel of je er al klaar voor bent. je moet het iig niet doen omdat al je vrienden al ontmaagd zijn, want 16 is best vroeg vind ik.

idd als je het doet omdat al je vrienden al ontmaagd zijn is echt dom maarja

volgens mij ben jij er nog niet klaar voor

Wooow take it easy!
Je loopt veel te ver vooruit :'3

Als je d’r klaar voor bent, merk je dat vanzelf. Dan voelt het goed; juiste persoon, juiste tijd, juiste plaatst. Als je d’r zo over gaat denken, voordat je zelfs met hem hebt, lijkt het me niet dat je d’r klaar voor bent.

Kijk nou maar eerst of het wel echt je vriendje wordt.
Want straks loopt de relatie uit op niks.
Pas na een maand of 4 a 5 zou ik me pas druk gaan maken over sex.

Dat je je dat nu al afvraagt, terwijl het nog niet eens je vriendje is, ben je er niet klaar voor.

Als je twijfelt: niet doen.

Dat heb ik bij mezelf ook gehanteerd en daar ben ik erg blij mee, je moet heel goed luisteren naar jezelf.
En je moet het niet doen omdat je vriendinnen het ook doen maar omdat JIJ het wilt. Écht wilt.

Ik zou je er nu nog niet druk over maken (wat iedereen al zegt :stuck_out_tongue:).
Als je twijfelt ben je er nog niet klaar voor denk ik. Zelf ben ik ook nog een heilig maagdje (A) en nu 20 jaar, dus maak je echt niet druk dat jij het nog niet hebt gedaan. Sommige mensen scheppen ook wel op dat ze het al hebben gedaan, maar ondertussen nog helemaal niet. Maak je niet druk :slightly_smiling_face:

dat je twijfelt zegt al genoeg :’)

ik ben 18 en nog maagd en ik ben er zo ontzettend blij mee!! als ik hoor dat sommigen al op hun 13e geneukt hebben, dat is voor mij onvoorstelbaar!! (ik wist toen niet eens dat seks bestond, bij wijze van spreken)
maargoed, je hebt alle tijd nog om te seksen, dat hoeft echt nu nog niet!! en liever lang maagd en geen hoer dan andersom :slightly_smiling_face:

ja idd. dat je twijfelt zegt genoeg.