Er erg jong uitzien.

Hallo allemaal!

Sinds een tijdje begint bij mij toch wel steeds meer het gevoel te groeien dat ik er wel erg jong uitzie. Inmiddels ben ik volwassen en ga ik ook uit, et cetera en bij mij begint wel steeds meer het gevoel te groeien dat ik wat uiterlijk betreft wat dingen aan mezelf wil veranderen, omdat ik er voor mijn gevoel wel heel jong uitzie.

Het lastige is dat ik vrij klein ben, een nul ben wat betreft make-up (ik draag mascara, maar that’s it) en ik ben ook niet iemand die heel erg van de reguliere meisjes bloesjes, etc. houdt. Ik hou juist heel erg van de wat stoerdere kleding, zoals bijvoorbeeld de kleding van America Today. Ik wil wat dat betreft het liefst ook wel dichtbij mezelf blijven.

Zijn er hier mensen met tips?

Gelieve niet te citeren, trouwens.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben bijna 20 maar ben 1.60m en heb weinig vrouwelijke vormen waardoor ik er echt uitzie als 15. Vorige zomer dacht iemand zelfs dat ik 13 was…

Wat je misschien kan proberen is een ander kapsel, dat helpt bij sommige mensen echt om er ouder uit te zien. Verder zou ik je kledingstijl gewoon lekker laten hoe hij nu is!

Gebruik wat meer makeup. Als in oogschaduw etc. Kan je al heel veel mee bereiken.
Zou ik niet voor aparte kleuren gaan, zoals blauw/groen etc. Maar gewoon lekker bruine/zwarte oogschaduw.

Ik ben ook erg klein, maar ik word wel vaak ouder ingeschat dan ik ben, haha, maar ik zie qua gezicht er ook niet echt jong uit. Ik weet niet wat je kunt doen; alleen de wat standaard dingen zoals make-up dragen, vrouwelijker kleden, je haar niet in een (paarden)staart.

Ik word ook altijd jonger geschat en snap dus helemaal wat je bedoelt. Ik denk dat make-up je een aardig handje kan helpen, maar als je je daar niet prettig bij voelt dan moet je dat natuurlijk niet daarom gaan dragen! Verder kan kleding je goed helpen, zo zou ik kleuren als babyroze en -blauw (ze hebben niet voor niets die naam :wink:) vermijden, maar zo te lezen doe je dat al. We hebben ooit een artikel geschreven met tips om je volwassener te kleden: http://www.girlscene.nl/p/9499/hoe_kleed_je_jezelf_volwassener. Misschien heb je er iets aan?

Verder heb ik gemerkt dat je het op een gegeven moment niet erg vindt om jonger geschat te worden. Als je in de 20 bent dan word je toch liever jonger geschat dan dat iemand denkt dat je 30 bent. Heel cliché, maar het is zo.

Van de foto’s die op je blog staan zou je echt niet denken dat je 13 bent hoor :wink: eerder 17 ofzo

Was diegene nou maar naar specsavers gegaan

haha, ik deel mijn blog met 5 meiden dus misschien is dat dan ook wel iemand anders. Bovendien is 17 ook nog bijna drie jaar jonger haha

Ik denk persoonlijk dat dit naast kleding en make-up ook nog aardig veel te maken heeft met uitstraling. Zelf ben ik ook 166 en heb appelwangetjes waardoor mensen altijd iets hebben van ‘‘awww’’. En toch schat iedereen me wel altijd rond de 20.

Misschien meer make-up gebruiken en een nieuw kapsel?

Heb zelf ook dit probleem, gebruik nu make-up en kleed me wat volwassener, denk aan classy jurkjes, en blazers ofzo, beetje zakelijk!

Oh haha dat kan dan inderdaad zomaar iemand anders zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat ik zelf heb gemerkt is dat hoe langer ik mijn haar liet groeien (en zelf dus ouder werd) hoe jonger ik werd geschat. Dus je kapsel doet best wel veel.

Ik snap je probleem!
Make-up maakt een groot verschil! Als ik geen make-up op heb schatten mensen mij 15-16 (ik ben 21). Als ik make-up draag wordt ik vaak ouder geschat. Mascara, blush, lippenstift, maar vooral wenkbrauw poeder/potloot is het belangrijkste! (Tenminste, als je dunne/doorzichtige/kleine wenkbrauwen hebt).

Verder is kleding ook super belangrijk. Jij houdt van stoer, maar er zijn heel veel verschillende stoere stijlen. ik denk dat je vooral voor vrouwelijk-stoer moet gaan.

America today kan wat kinderlijkheid betreft wel “gevaarlijk”. Ze hebben veel dingen die je er kinderlijker uit laten zien dus je moet wel goed de kleding selecteren daar :slightly_smiling_face: Ik heb zelf ook een aantal hemdtje van America today, so no hate :wink:

Succes!

Ik ben degene met de blonde krullen haha. Bij Meet the Blogger Liset staat een foto haha

Misschien je haar los dragen en een klein beetje eye liner gebruiken ? Ook kan je steeds bij de America Today blijven kopen als je maar goed kijkt dat het niet te kinderlijk is wat je koopt.

Heb even gespiekt, maar ik vind je echt geen 15 lijken en al helemaal geen 13. :")

Ik vind geen van jullie jonger dan 18 lijken.

Ik word zelf ook regelmatig aangezien voor een 15jarige (ben 20) maar ik heb het maar gewoon geaccepteerd. Waarom zou je jezelf veranderen voor wat anderen van je vinden… Ik vind mezelf prima zoals ik ben. Ik zie er dan wel jong uit, maar so be it. Ik ga niet voor anderen mn kledingstijl veranderen en mn hoofd volplamuren :’)

De jongste is 18 :slightly_smiling_face:

Ah dat is lief. Ik heb natuurlijk wel een ‘goede’ foto daar uitgezocht hahah. Maar vind mezelf ook misschien 17 maar echt geen 13 hahaha.

Voort de topic starter, ik denk echt dat kapsel en misschien andere make-up verschil kan maken! te veel en verkeerd aangebrachte make-up kan ook juist jonger doen lijken.

Ik merkte dat toen ik mijn haar eraf knipte tot een bob, ik ouder werd geschat dan daarvoor.
Maar ik herken het hoor, ik word dit jaar 22 en afgelopen jaar op de camping vertelde een vrouw me dat haar zoon wel ouder dan mij was. Dus ik vroeg hoe oud haar zoon was: 16 jaar. Autsj.