Er een punt achter zetten, of doorgaan?

Hey meiden,

Ik wil heel graag jullie mening.

Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met een jongen die ik via een one night stand heb leren kennen (ja slecht, I know)

In het begin was het dikke mik, maar al vrij snel merkte ik dat hij zich anders ging gedragen. Nu hebben we het uitgesproken en heeft hij zijn gevoelens op tafel gelegd.

Met tranen in zijn ogen vertelde hij mij dat hij niet verliefd was. Hij vind me echt een heel leuk meisje, vind het heel fijn om bij me te zijn, mist me ook als ik er niet ben. Ik heb echt een plekje in zijn hart en hij heeft alles voor me over. Maar schijnbaar mist hij toch iets van ‘kriebels’. Erg duidelijk was hij er verder niet over.

Ook gaf hij aan het idee van een relatie beangstigend vond, omdat hij lekker wilde doen waar hij zin in heeft. Nu heb ik aangegeven dat ik absoluut niet te gene ben die gaat zeggen dat dat niet mag, want ik ben ook erg gehecht aan mijn eigen leven.

Via de app reageert hij ook heel erg wisselend, van heel lief en geïnteresseerd tot redelijk kortaf/bot. Hij wil er geen punt achter zetten, maar ik heb aangegeven dat we ook niet op dit pitje door kunnen gaan. Aangezien ik wel gewoon een goede relatie met toekomstperspectief wil, en ik dit gewoon niet trek.

Nu zit ik diep in twijfel over wat ik nou met hem aan
moet. Diep in mijn verstand zegt er iets dat het misschien wel beter is om er een punt achter te zetten, maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart. (aangezien ik wel stapelverliefd op hem ben.)

Graag jullie mening, wat zouden jullie doen?

je weet dat hij niks wil, hij geen behoefte heeft aan vastigheid en een toekomstperspectief in een relatie en vooral zijn eigen ding wil doen(lees: uitgaan, dronken worden, met andere meisjes slapen etc…).
Jij wilt wel vastigheid en een toekomstperspectief… dan lijkt dit me toch een retorische vraag?
Punt achter zetten dus,
deze jongen zal aandacht voor jou hebben op de momenten dat het HEM uitkomt.
Hij is niet je vriendje en dat wil hij ook niet zijn.
Ga jezelf geen hoop geven die geen werkelijkheid wordt.
Wees verstandig.

Ik had deze keus ook en heb ervoor gekozen om ermee door te gaan. Ik heb nog geen moment spijt gehad, en hoewel hij me vooral de laatste weken meer heeft laten huilen dan lachen heb ik dat nog steeds niet. Maar ik kan het níemand aanraden, je gaat er uiteindelijk kapot aan. Aan jou de keuze of dat het je waard is.

Ik zou het niet doen. Een jongen moet 100% voor jou gaan.

Naar zijn zeggen gaat het niet eens om het flikflooien met andere meisjes. Zo’n soort jongen is het namelijk ook absoluut niet. En hij doet wel echt zijn best via de app om mij beter te laten voelen. Maar die jongen zit zo in tweestrijd met zichzelf.

Misschien wil ik ook wel te snel/te graag, ik weet van mezelf dat ik nogal rap van stapel kan lopen. Het liefst bind ik hem vast en issie van mij, maargoed dat kan dus niet.

Misschien is het beter om er niet zo op te hameren en het zijn beloop te laten? Gewoon weer lekker mijn eigen ding te doen en afwachten wanneer het van zijn kant komt?

Ik zou inderdaad het even aankijken… Even afstand nemen. Ik ga je niet vertellen dat je er een punt achter moet zetten, want ik weet dat dat gewoon niet kan als je nog verliefd bent. Ik ben verliefd op een jongen die niet weet wat hij wil, en daardoor mij niet wil, maar ik kan het gewoon niet opgeven. Nog niet.
Volg je hart, denk je dat je het aankan om er nog voor te vechten, doe dat dan vooral. Je kunt het namelijk beter verwerken als je zélf de keuze hebt gemaakt om er mee te stoppen omdat je dat ook echt voelde dat het de beste keuze was. Er gaat een dag komen dat het op z’n plaats valt. Geef de jongen ruimte om het uit te zoeken, laat het vooral van zijn kant komen, hoe moeilijk dat ook is…