epileren

hey!
ik durf niet te epileren :bored:
het lijkt me z’n pijn doen… scheren doe ik al maar krijg er een beetje genoeg van.
weten jullie misschien iets waardoor het minder pijn gaat doen? of hebben jullie andere tips?
ik weet dat er misschien andere forums al zijn hierover maar die waren allemaal al zo oud…
alvast bedankt!
xxx

Bedoel je te epileren met een apparaat? Je benen, armen etc.?
Of je wenkbrouwen met een pincet? Wenkbrouwen doet totaal geen pijn en daar wen je erg snel aan. Benen daarentegen valt vies tegen. Armen valt wel mee, beter dan harsen in ieder geval :slightly_smiling_face:

De beste manier is om uit te proberen of je het kunt hebben lijkt me. Nooit op een net gewassen huid, en na de laatste keer dat je doucht voor het epileren van armen of benen wat bodylotion opsmeren zodat je in ieder geval geen droge huid hebt.

Het valt allemaal best mee :slightly_smiling_face:

Het doet minder pijn als je ern eentje koopt die je onder de douche kunt gebruiken, door het water ‘verdoofd’ het een soort van.

Verder moet je goed je huid strak trekken, en als het echt teveel pijn doet doe je het gewoon in etappes. Na de eerste keer doet het al veel minder pijn.

@tsarendochter,

Je moet er juist geen bodylotion opsmeren, daar worden de haren glad van, waardoor ze er niet goed uit worden getrokken.

Eerste keer is het ergst, ik vond mijn benen vroeger het ergst, omdat zo groot oppervlak is zegmaar. Maar als je het echt wilt heb je de pijn er wel voor over :wink:

oke dankje! dus ik moet gewoon eraan beginnen ? op me benen bedoelde ik… onder me oksel ofzo zal ik nooit durven! maar bedankt xx

oksels epileren… on of the best :slightly_smiling_face: geen stoppels, geen rare kleuren (meestal zo’n rara waas naar scheren) super glas, geen bultjes… ik doe alles met me epilator :stuck_out_tongue:

maarja als jij echt wilt epileren dan boeit je de pijn ook niet, ergste x is het ergst, daarna valt het allemaal reuze mee :slightly_smiling_face: gewoon voorzichting en stukje voor stukje

Eerst koelen met icepack of ijsklontje, dat verdoofd de huid

Weten jullie een goede epilator voor een redelijke prijs?

Ik durf ook mijn benen niet te epileren met zo’n apparaat.
Kortom: ik doe dat dan ook niet.

Ik heb er een van de blokker al een halfjaar, ik geloof dat hij 40 euro was en hij werkt prima. Het is een setje van een grote en kleine epilator en je krijgt er een pincet bij, ik vind deze wel erg goed

Warme douche, goed afdrogen, wat talkpoeder erop, en dan epileren. Dat werkt bij mij meestal wel, zowel bij benen als oksels.

precies. hoppa, gewoon alles.