Epileren met een touwtje.

Hee:].
Omdat ik in topics heb gemerkt dat sommigen de uitleg van Monique niet echt snappen, zal ik t eens proberen uit te leggen, en dan op mijn manier, die is een stuk makkelijker dan met een kant van het touwtje in je mond enzo.

Je neemt een touwtje, die vouw je “dubbel” en je maakt er een knoopje in. Zo heb je een “rond” touwtje.
Die draai je dan rond met een kant (een keer of 6).
Stop aan elke kant je wijsvinger en je duim erin,
en doe die uit elkaar.
Zo heb je 2 driehoekjes met een gedraait stukje in het midden.
Dan leg je bij je ene hand de wijsvinger en duim op elkaar, en bij de andere hand juist ver uit elkaar. Wissel dat telkens af zodat het gedraaide stukje heen en weer beweegt. Als je dat over je huid haalt, verwijdert het de haartjes.

Ik hoop dat jullie het zo een beetje beter snappen;].

Xx

Sorry, nee.
Ik snap het nog steeds niet, en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet fijn!

Haha;P. Het is heel snel iig.
Wat snap je er niet aan?

Xx

Nee, ik snap het ook niet…
En ik blijf trouw aan mijn pincet :slightly_smiling_face:

1* Hoe je dat touwtje nou precies vasthebt en hoe je die driehoek ofzo erin krijgt.
2* Het lijkt me erg onhandig werken, niet nauwkeurig enzo.

Ik blijf toch bij het pincet denk ik :stuck_out_tongue:

het lukt me wel een beetje maar ik vind het wel moeilijk hoor en het snijd in mn hand

Het lijkt me pijnlijk en onnauwkeurig, maar ik heb het nog niet zelf geprobeerd.

Je krijgt zegmaar gewoon een rond touwtje met in het midden een gedraait stukje, en dat lijken dan 2 driehoeken met de punt naar elkaar toe;)

Nu word ik nog meer in de war gebracht! Haha nee ik begrijp niks van dat touwtje…
Helpt het wel beter eigenlijk?

o je bedoelt met kan lus
dat was een beetje onduidelijk

wel handig, maar ik doe denk ik gewoon met een pincet…

Ja, t werkt veel beter want t gaat sneller.

Ik blijf mijn pincet ook trouw. :slightly_smiling_face:

Haha inderdaad.

snijdt het de haren af of epileert het de haren zoals by good ol’ pincet?

ik snap het. heb het uitgeprobeerd by men zus, ze voelt dat er haartjes worden uitgetrokken.

je knoopt gewoon de uiteinden aan elkaar (vn het dubbel geplooid touwtje, zodat je een lus hebt.

Kun je niet een paar foto`s ervan maken en dan hiero zetten…Thanx (K)

Ik snap het! :grinning:
Maar ik had bij de uitleg van Monique ook al zoiets gecreëerd :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Mrja, ik ga het maar 's proberen een keer :slightly_smiling_face:

ik doe dat ook, niet zelf maar bij iemand, ik vind het juist veel beter dan epileren met pincet,het word heel nauwkeurig gedaan en zelfs de kleinste haartjes worden verwijderd