Epilepsie

Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik een vorm van epilepsie heb ( welke weten ze nog niet ). Eerst drong 't helemaal niet door, maar sinds gisteren zit ik er best wel mee. Ik vraag me af of er hier meer meiden zijn met epilepsie. En heb de volgende vragen.

• Waaraan merkte je dat je epilepsie hebt?
  • Heb je medicatie?
  • Heeft dit enige invloed op je dagelijksleven?

Toedels

Ik heb het niet, sterkte ermee <3

Woah, dat is rot
Ik heb het niet, maar je kunt dan toch niet tegen knipperende lichten enzo?

sterkte, en up.

Ik heb het niet, maar ik vind het een hele griezelige ziekte.

Komt mede doordat een jongen van mijn school een keer ineens voor mijn voeten viel, met zijn mond tegen het fietsenrek, en daarna met een bebloede mond en rollende ogen over de grond kronkelde.

Stekrte in ieder geval! Met de juiste medicatie gaat het allemaal een stuk beter.

Als ze er nu pas achterkomen zal het geen extreme vorm zijn toch? Anders hadden ze dat 10 jaar geleden al wel vastgesteld.

nee hoor dat hoeft helemaal niet zo te zijn. En al zou het een minder erge vorm zijn? Dan is het nog heel naar dat ze het heeft.

Ik heb epileptie gehad, en dat is heel erg naar, krijg je al medicijnen?

Ik weet nog wel dat ik hele extreme aanvallen had, die aanvallen herinnerde ik me niet meer, maar wel de reactie van mensen om me heen. Dat was vooral heel zwaar…

• Waaraan merkte je dat je epilepsie hebt?
    3 aanvallen: een op school, een in de supermarkt en een thuis.
  • Heb je medicatie?
    heb 2 jaar medicatie gehad, nu al een hele tijd niet meer. gaat heel goed.
  • Heeft dit enige invloed op je dagelijks leven?
    vroeger was ik onzeker, want het komt heel onverwacht. op een gegeven moment heb ik het geaccepteerd. met epilepsie valt goed te leven hoor, tenzij je een erge ‘versie’ heb.

dat hoeft niet hoor. Je kan altijd epilepsie krijgen en dan kan het ook erg zijn.

ik heb het zelf niet gemerkt. ik sliep die nacht toevallig bij mijn ouders, en papa slaapt normaal overal doorheen maar hij werkt van mij wakker ik maakte allemaal rare geluiden en ik reageerde niet. dus toen hebben ze de dokter gebeld en daarna een ambulance.
ik heb geen medicatie meer want ik heb alleen een aanval gehad toen ik in groep 4 zat van een halfuur. en nu is er lichte activiteit dus ik hoef geen medicijnen.
in het begin wel want ze waren extra voorzichtig. nu moet ik alleen in de gaten worden gehouden met zwemmen maar voor mezelf kan ik gewoon alles doen.

Heb er al 2 jaar last van, dat ik vaak “flauwval” ( t blijkt geen bewusteloosheid te zijn, maar wegrakingen ) en dat ik dan op val en niet op m’n benen kan staan en wegdraai met m’n ogen en begin te rillen. Huisarts zei dat hij Psychisch is en dat ik in therapie moest, etc. Na 2 jaar nog wekelijks op de grond te liggen toch maar naar een neuroloog gegaan, uit de eerste testen is gebleken dat het niet goed zit in m’n hoofd en een vorm van epilepsie heb.

Volgens mij was het wel zo dat het vaak in de ontwikkeling (dus tot 20 jaar of zo?) werd vastgesteld.
Ik ken wel iemand die het heeft, zij heeft dan ook echt erge epilepsie. Ze is nu 25 denk ik, en ze kan nog steeds niet zwemmen en mag bijna nooit alleen worden gelaten. Door de medicijnen was haar haarkleur volgens mij ook anders geworden.
Maar ik denk dat jij wel een iets minder erge epilepsie hebt, dat hoop ik voor je in ieder geval.