Ik heb zoekmachine gebruikt, maar vond niet het topic wat ik nodig had…
Ik heb een vraag, ik wil graag een epilator gebruiken, maar volgens mijn moeder krijg je dan rare plekjes op je benen. Is dat zo? Iemand ervaring met een epilator?
pijnlijk
Het valt te zien welk huidtype je hebt.
Ik heb helaas allemaal vlekjes en littekentjes op mijn benen omdat ik met een epilator epileerde, en mag het nu niet meer gebruiken van de dermatoloog. Ik vind het echt stom dat ik hem gebruikt heb, want het zal nog lang duren voordat alle littekentjes weg zijn… Maar mijn moeder en vriendinnen hebben er geen last van, dus het hangt echt van je huidtype af!
Ik gebruik hem trouwens ook voor mijn oksels en daar krijg ik ook geen vlekjes.
Mijn tip: probeer het eens op een klein oppervlak, voor je het op je hele benen probeert. Dan kan je zien of je er tegen kan of niet.
(na 1x krijg je meestal nog geen vlekjes, wel na een paar keer op dezelfde plaats gebruikt te hebben)
Uhm, ik heb sinds kort een epilator, maar ik heb altijd al van die vlekjes op mijn benen gehad. Ook met scheren. Dus nee ik heb er geen last van.
Ik gebruik het wel is en ik heb er nog nooit last van gehad.
Huh, rare plekjes? Ik heb tot nu toe alleen maar een epilator gebruikt en mijn benen worden gewoon mooi glad. Het is wel pijnlijk, maar dat went.
Ik heb een droge huid, kan het dan? Of is het beter van niet?
Het hangt er niet van af of je een droge huid hebt of niet, maar of je er tegen kan of niet… Ik heb ook een droge huid btw, maar ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
Mijn benen zijn ook extreem droog, maar ik zorg ervoor dat ik ongeveer een uur voor het ontharen een goed hydraterende creme op doe en na het ontharen ook.
Dat doe ik ook, maar dat helpt helaas niet bij mij…
Dankje, nog meer reactie’s?
Ik heb er geen last van.
ik wil ook heel graag een epilator gebruiken, maar zou er dan een moeten kopen… ik mag eeerst een van een vriendin proberen… kan ik na 1x zien of ik plekjes krijg??
t is pijnlijk, duurt even lang als scheren (volgensmij) en je hebt meer kans op ingegroeide haren…
wel voordeel is dat t langer wegblijft
Ik epileer ook: het doet echt veel pijn, vooral de eerste keer. Je haartjes zijn dan waarschijnlijk lang en stug en dan doet het echt pijn. De tweede keer is al minder en dan bouwt het af, je haartjes worden namelijk zachter.
En ik krijg ook rode bultjes, maar ik doe er dan talkpoeder op en dan is het de volgende dag weggetrokken. Dus als je het gaat doen: 's avonds doen!
Ik epileer al een aantal jaar, maar heb nooit last gehad van littekentjes ofzo.
Wel wat rode bultjes na het epileren, maar die trekken weg en dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Het ligt er wel heel erg aan wat voor een epilator je gebruikt vind ik.
Ik heb eerst een braun serie 3 gehad en daar voelde ik nog altijd wat stoppeltjes en ik zag meer rode bultjes ook deed het meer pijn.
Nu heb ik een braun serie 7 die onder water kan en dat is echt veeeel beter.
Mijn benen zijn super glad, bijna geen pijn en de rode bultjes die er zijn trekken na een uurtjes weer weg.
Ook helpen de voorbehandelingdoekjes die je erbij krijgt heel erg.
Bij de nieuwe braun silk epil de wit zilvere versie. Krijg je verschillende kopjes om te epileren. Speciaal voor de oksels en je huid word zochtjes gemaseerd. Ik raad die altijd aan voor mensen die alles willen epileren. Maar als je net begint niet, hij is namelijk 109 euro. Kan wel Onderwater en is heel veel zijdig.
Ik moet er ook nog een kopen.
Heb er nog geen ervaring mee gehad…
ik wil er ook heel graag eentje,
ik weet alleen niet welke en toen ik mijn benen ging harsen kreeg ik allemaal rode bultjes, die bleven gewoon 1 week zitten en toen gingen ze weg omdat ik er zinkzalf had opgesmeerd (=
maar ik weet nu dus niet of ik dat ook van een epilator krijg,
Je krijgt meestal na het epileren, rode bultjes(stoppeltjes?)/plekjes op je huid, maar dat trekt na de hand langzaam weg. Tenminste dat is bij mij zo