Epilator/Ladyshave

Hi Girls!!

Ik zou graag van jullie horen, voor wie er ervaring mee heeft, wat een goede epilator is? Ik wil er graag eentje kopen want wordt een beetje moe van het scheren met scheermesjes. Ik had op internet de Braun silk epil 7 gezien, hier kan je mee epileren maar er kan ook een scheerkop op (voor als ik het epileren niet aankan :stuck_out_tongue: ) Wie heeft tips of kan mij dit wel/niet aanraden?? Alles is welkom :grinning:

Thanks! X

Ik heb een ladyshave

Jaa het lijkt mij ook heel pijnlijk, maar het is het vast wel waard… nu moet ik als ik niet met stoppels rond wil lopen echt elke 2/3 dagen scheren! :stuck_out_tongue:

Heb een epilator van Braun maar hij ā€˜vergeet’ heel veel haartjes, die pakt ie gewoon niet. En krijg er echt veel bultjes en ingegroeide haartjes van :frowning_face:
Heb dan ook wel een hele gevoelige huid dus miss ligt het daar aan

Ik heb ook een epilator van Philips. Je kunt deze ook gebruiken om te scheren, al krijg je het dan natuurlijk niet zo kort en glad als een scheermesje. Je kunt ervoor kiezen om het heel kort te scheren of tot ong. 4 mm. Dit laatste is wat gewenst is voor het epileren.

Het epileren werkt ontzettend goed! Bij de epilator zit ook een apart opzet-stuk. Dit stuk is iets wat over de huid rolt om de huid als het ware even kort na het epileren te ā€œmasserenā€. Er zit ook zo’n zak met gel bij die je in de vriezer kunt leggen, om de huid na het epileren mee te koelen.

Ik ben erg tevreden over deze epilator. Soms breken mijn haren nog wel eens af, maar dat ligt meer aan mij zelf. Ik gebruik het opzet-stuk en die zak met gel eigenlijk nooit. Ik denk gewoon ā€˜Even op de tanden bijten!’. Het gevoel is de eerste minuut absoluut niet fijn, maar dan begint het eigenlijk wel te wennen.
Trouwens. De epilator zit wel met een stekker in het stopcontact, dus het is niet draadloos en hij kan ook niet onder natte omstandigheden gebruikt worden.

@PureVision, weet je het type? Kan ik even googlen :slightly_smiling_face: En de prijs checken… Inderdaad wel jammer dat het aan stekker zit. maar ik lees ook veel dat epilators op een accus heel snel leeg zijn en op een gegeven moment niet meer opladen… dus kan je misschien juist beter met een stekker hebben. Hoewel je dan weer niet onder de douche kunt ermee… dat schijnt wel comfortabeler te zijn dat het minder pijn doet onder de douche.

Philips HP6512/50 Satinelle Soft Epilator, White/Purple

En het kan inderdaad zo zijn dat het wat fijner is om een epilator onder de douche te gebruiken. Het warme water zorgt er natuurlijk voor dat de huid wat meer open gaat staan waardoor de haren er makkelijk uit te trekken zijn.

Ik epileer vaak meteen na het nemen van een bad en dan merk ik ook wel dat het wat makkelijker gaat.

Ik heb eentje van Braun, Silk Epil, van een jaar of 4 geleden. Werkt nog steeds prima en de kopjes zijn ook fijn, met de ā€˜dunne’ doe ik mijn wenkbrauwen. Doet wel pijn… Eerste paar keer dat ik wat epileer bloedt het ook, maar na een stuk of 5 keer ben je er wel aan gewend. Alleen ik moet echt minimaal 2 keer per week epileren, dus heel veel tijdwinst maak ik er niet mee :")

Dat is een goeie tip, na het badderen :slightly_smiling_face: en die phillilps is ook niet eens zo heel duur… Lijkt me niet fijn als het gaat bloeden :s maar als je er aan kan wennen is het misschien even doorbijten inderdaad

Ik heb een ladyshave, maar die gebruik ik nooit omdat hij de haren niet weghaalt, maar korter maakt. Dus moet ik alsnog mijn scheermesjes gebruiken.

Epileren heb ik ooit een tijdje geprobeerd en ik vind het niks. Zoveel haar heb ik niet op mijn benen en het groeit niet snel, dus ik hoef maar ƩƩn Ơ twee keer in de week te scheren.Epileren moest ik ongeveer even vaak doen en dat vond ik de pijn toch niet waard.

thanks voor jullie reacties girls :stuck_out_tongue: heeft me toch aan het denken gezet om niet meteen de duurste vd duurste te kopen… misschien bevalt het epileren niet en heb ik er veel geld aan uitgegeven…

BRAUN SILK-EPIL 5780
^ die heb ik
moet er wel een paar keer overheen voordat alles weg is.
maar hij werkt verder wel goed, de verschillende opzetstukken zijn erg handig.
hij was 99,00 euro

Is die van BRAUN SILK EPIL LS5360 goed.
minder pijnlijk dan andere?

Bij mij werkt de epilator van Braun ook niet goed, hij laat ook heel erg veel haren zitten. Ik doe het maar gewoon met een scheermesje, dat gaat zoveel sneller, en misschien ga ik het in de zomer straks wel harsen of waxen.

Een meisje uit mijn klas zegt dat je eerst ontharingscreme op je benen moet laten zitten, een paar minuten en er dan afvegen, en dan gaan epileren. Blijkbaar doet dat minder pijn maar het is wel superveel gedoe.

geef mijn maar gewoon lekker snel een scheermesje :’)