Hallo!
Ik heb enkele jaren geleden een epilady van Braun (silk épil) gekregen. Ik was toen competitiezwemster en moest mijn benen voor iedere training bijna scheren (3x per week dus…) en dat was ik beu. Toen ik het apparaat probeerde kreeg ik echter snel en veel ingegroeide haartjes. In die periode gebruikte ik wel zelden scrub/body lotion. Mijn moeder heeft er teveel last van om de epilady nog te gebruiken, maar ik hoop dat mijn vel iets milder is, zeker met de goede verzorging.
Nu vraag ik mij af wat een goede verzorging is… Ik heb dus gisterenavond mijn benen geëpileerd (of toch onder de knie… ik ga beginnen met dagelijks/om de twee dagen te epileren tot het lukt met mijn volledige been). Ik ga proberen om het volgende te doen:
-na het epileren mijn benen wassen met koud water en zeep (aangezien ze gloeien en vol rode plekjes staan). Ik ga eens kijken of er een zeep bestaat die ontsmet (voor pukkeltjes, bijvoorbeeld) zodat de haarzakjes niet ontsteken (of denken jullie dat dat niet uitmaakt?)
-dagelijks mijn benen wassen met een washandje, om een licht scrub-effect te bekomen. Om de zoveel dagen zou ik mijn benen scrubben in de douche (weten jullie om de hoeveel dagen dit best is?)
-na het wassen een vochtinbrengende body lotion gebruiken, liever wat te veel dan te weinig, zodat het vel soepel blijft.
Ik heb gehoord dat je na een paar keer er niet zoveel pijn van voelt, en ik denk dat als je het vaak genoeg doet, je weinig werk hebt en je minder pijn hebt omdat er minder haartjes zijn.
Denken jullie dat dit zal werken, hebben jullie andere tips of raden jullie bepaalde producten aan? Ik lees het graag!
Groetjes,
Eva met de rode benen