Epilady ervaringen

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht. De topics zijn allemaal ouder, en ik dacht dat er nu betere epileerapparaten waren en dus andere ervaringen. (:
Ik wil dus al super lang harsen, waxen of epileren uittesten. Het lijkt me ideaal dat de haren lang wegblijven, alleen wel pijnlijk. Mijn moeder heeft er jaren geleden een gehad, en had dagen lang alleen maar ingegroeide haren, wat mij wel heeft afgeschrokken. Daarom raad ze het me dus af. De epilady heeft ze niet meer.

Ik wil er nu dus een aanschaffen, maar ik vraag me wel een paar dingen af. Hoe zorgen jullie bijvoorbeeld dat je geen ingegroeide haren krijgt? Is de pijn een beetje uit te houden? Hoe zien je benen een dag na het epileren er uit? Krijg je wondjes ofzo van de haartjes uittrekken? Heeft iemand nog een model dat aan- of af te raden is?

En ik wil hem op bol.com bestellen. Maar stel het bevalt me echt niet, zou ik hem kunnen retourneren? het lijkt me sterk, maar wel het vragen waard.

Ik weet het, veel vragen, maar ik ben gewoon een groentje met deze dingen.

Ik gebruik een epilady, dus ik ga proberen je te helpen! :slightly_smiling_face:

De pijn vind ik heel erg meevallen, sommige plekjes zijn wel wat pijnlijker. Ik heb nooit geschoren, dus dat kan ook wel schelen. Ik krijg na het epileren wel ‘‘rode bultjes’’ op me been, maar de volgende dag is dat weg bij mij. Ik heb ook nog nooit wondjes van de epilady gehad.
En over de ingegroeide haren, ik gebruik een dag nadat ik heb geëpileerd een scrub, dan heb ik er bijna geen last van!

Volgens mij zijn alle epilady’s van Braun goed, dus die zou ik je aanraden. :wink: En ik zou even een mail sturen naar bol.com op te vragen of je hem mag retourneren? Ik zou het echt niet weten of dat mag!

Hopelijk heb je er iets aan! :slightly_smiling_face:

O super, hier heb ik wel wat aan ja! Al is meer altijd beter. En dat van het mailen is een goed idee, dat zal ik even doen. :slightly_smiling_face:

Misschien kun je hier antwoord vinden voor je vraag over het retourneren.

Ik heb geen ervaring met epileren, maar ik ben ook wel benieuwd welke apparaten goed zijn.

En hoe lang de haartjes wegblijven? Want daar doe ik het juist voor. Als ik me scheer heb ik de volgende dag al stoppeltjes. Je ziet ze dan niet, maar je voelt ze wel.

Ik denk dat wanneer je het moet opsturen voor de garantie, je het naar de fabriek moet sturen.

Dat is wel een groot nadeel van kopen bij een webwinkel. Je zou ook bij BOL.com kunnen kijken welke je wilt en wat het kost. Misschien kun je dan eens in winkels kijken zoals de Kijkshop & Kruidvat of zij ook het apparaat verkopen wat jij wil. En als het veel duurder is dan bij BOL, kun je het altijd nog bij BOL kopen. :slightly_smiling_face:

Ik had een epilady van Braun geloof ik, bij mij deed het wel echt zeer en als ik mijn benen nu epileer krijg ik allemaal krassen op mijn been, ik ben er dus ontevreden over, maar ik hoop voor je dat het bij jou beter werkt!

Mijn vaders reactie was, nog voordat mijn zin helemaal af was: O MY GOD. Nou is hij helemaal niet zo, dus ik moest me suf lachen. Maar hij meende het wel. Mijn moeder dwong hem dus jaren geleden om het apparaat weg te gooien, en papa zei dat het weggegooid geld zou zijn. Ik ga denk ik eerst maar waxen proberen een keer, en als dat me bevalt, bevalt epileren me vast ook. Dan is het kostenbesparend uiteindelijk toch? :slightly_smiling_face:

De pijn is de eerste keer best erg, maar de volgende keren merk je er haast niks meer van.
Je kunt de pijn wat verminderen door het met een ijsklontje wat te verdoven.

Voor en na het epileren goed scrubben, om ingegroeide haartjes te voorkomen. Ook helpt het om er naderhand wat baby-olie of iets verzachtend op te smeren (niks met alcohol er in), dan gaan de rode bultjes wat eerder weg. Ik heb altijd rode bultjes tot twee uur na het epileren, daarna zijn ze weggetrokken.

Ik heb ook een Braun. Prima ding.

Ik heb een hoge pijngrens…
Maar aan een epilady kan ik gewoon níet wennen! Vooral bij de knieholtes en enkels vond ik het zeer irritant

Inderdaad goed scrubben en daarna lekker insmeren met baby olie…

Ik wens je succes en hoop dat heb jij jou minder pijnlijk is!