Enquete: Wat vindt jij van Social Shoppen?

Hoe oud ben je?
  • 10-16 jaar
  • 17-24 jaar
  • ouder dan 24

0 stemmers

[b]Hallo allemaal,

Voor mijn opleiding is het de bedoeling dat ik enquetes afneem over het fenomeen Social Shopping. Jullie zouden mij enorm helpen door de enquete in te vullen.

Alvast bedankt :wave: [/b]

ENQUÊTE

  1. Bent u bekend met het fenomeen social shopping?
    o Ja
    o Nee

Begripsafbakening
Social shopping is een combinatie van online shopping en online sociale netwerken. Op social shopping sites doen mensen aanbevelingen over producten en praten zij met elkaar over producten. Een voorbeeld van een Nederlandse social shopping site is Kieskeurig.nl.

  1. Nu u weet wat social shopping is, maakt u gebruik van de social shopping sites?
    o Ja
    o Nee

  2. Zo ja, in welke mate maakt u gebruik van social shopping sites?
    o Bij elke grote aanschaf die ik wil doen.
    o Bij bepaalde producten.
    o Alleen als ik er zelf naar wordt verwezen.
    o Anders, namelijk…………………………

  3. Wat is de reden dat u gebruik maakt van social shopping sites?
    o Ik vind aanbevelingen van medegebruikers betrouwbaarder dan aanbevelingen van bedrijven.
    o Ik bezoek social shopping sites om de prijs van producten te vergelijken.
    o Als ik een product wil kopen, wil ik weten wat medegebruikers aanraden.
    o Anders, namelijk……………………………………

  4. Voor wat voor producten gebruikt u social shopping sites?
    o Elektronica
    o Kleding/schoenen of accessoires
    o Boeken
    o Anders, namelijk ………………………………………

  5. Bent u van mening dat u wordt beïnvloed door wat andere social shoppers zeggen over producten?
    o Ja
    o Nee

  6. Wat is voor u het belangrijkste kenmerk van social shopping?
    o Prijzen vergelijken.
    o Producten vergelijken.
    o Mensen met dezelfde interesses spreken over producten.
    o Besparen van tijd doordat anderen mij aanbevelingen doen.
    o Anders, namelijk………………….

  7. Denkt u dat bedrijven een grote invloed zouden kunnen uitoefenen op social shopping sites?
    o Ja, want……………………………………………….
    o Nee, want………………………………………………

  8. Hoe denkt u dat bedrijven zouden kunnen profiteren van social shopping sites?
    o Ja, want………………………………………………
    o Nee, want……………………………………………

  9. Vindt u dat social shopping sites in zee mogen gaan met bedrijven die invloed op de aanbevelingen zouden kunnen hebben?
    o Ja, want……………………………………………….
    o Nee, want………………………………………………

  10. Zou u op dezelfde manier naar social shopping sites kijken als u weet dat bedrijven er een handje in hebben?
    o Ja
    o Nee

  11. Wat betekent social shopping, volgens u, voor bedrijven?
    o Ze worden ondergesneeuwd.
    o Ze kunnen profiteren van de aabevelingen.
    o Anders, namelijk ………………………………………

  12. Aan wat voor soort reclame op social shopping sites zou u zich het meest irriteren? Meerdere antwoorden mogelijk.
    o Banners.
    o Pop-ups.
    o Verborgen reclame (in aanbevelingen).
    o Skyscrapers (verticale reclamebalk aan de linker- of rechterkant van je beeld).
    o Links naar sites die de producten verkopen.
    o Anders, namelijk……………………………………………

  1. Bent u bekend met het fenomeen social shopping?
    o Ja
    x Nee

Begripsafbakening
Social shopping is een combinatie van online shopping en online sociale netwerken. Op social shopping sites doen mensen aanbevelingen over producten en praten zij met elkaar over producten. Een voorbeeld van een Nederlandse social shopping site is Kieskeurig.nl.

  1. Nu u weet wat social shopping is, maakt u gebruik van de social shopping sites?
    x Ja
    o Nee

  2. Zo ja, in welke mate maakt u gebruik van social shopping sites?
    o Bij elke grote aanschaf die ik wil doen.
    o Bij bepaalde producten.
    x Alleen als ik er zelf naar wordt verwezen.
    o Anders, namelijk…………………………

  3. Wat is de reden dat u gebruik maakt van social shopping sites?
    o Ik vind aanbevelingen van medegebruikers betrouwbaarder dan aanbevelingen van bedrijven.
    o Ik bezoek social shopping sites om de prijs van producten te vergelijken.
    x Als ik een product wil kopen, wil ik weten wat medegebruikers aanraden.
    o Anders, namelijk……………………………………

  4. Voor wat voor producten gebruikt u social shopping sites?
    x Elektronica
    o Kleding/schoenen of accessoires
    o Boeken
    o Anders, namelijk ………………………………………

  5. Bent u van mening dat u wordt beïnvloed door wat andere social shoppers zeggen over producten?
    x Ja
    o Nee

  6. Wat is voor u het belangrijkste kenmerk van social shopping?
    o Prijzen vergelijken.
    x Producten vergelijken.
    o Mensen met dezelfde interesses spreken over producten.
    o Besparen van tijd doordat anderen mij aanbevelingen doen.
    o Anders, namelijk………………….

  7. Denkt u dat bedrijven een grote invloed zouden kunnen uitoefenen op social shopping sites?
    o Ja, want……………………………………………….
    x Nee, want de klanten geven meningen enz over de producten, daar kunnen de bedrijven niet veel aan doen.

  8. Hoe denkt u dat bedrijven zouden kunnen profiteren van social shopping sites?
    x Ja, want als een product goed beoordeeld wordt en men is er tevreden mee, kopen andere mensen het product misschien eerder.
    o Nee, want……………………………………………

  9. Vindt u dat social shopping sites in zee mogen gaan met bedrijven die invloed op de aanbevelingen zouden kunnen hebben?
    o Ja, want……………………………………………….
    x Nee, want het moeten de mensingen van klanten blijven.

  10. Zou u op dezelfde manier naar social shopping sites kijken als u weet dat bedrijven er een handje in hebben?
    o Ja
    x Nee

  11. Wat betekent social shopping, volgens u, voor bedrijven?
    o Ze worden ondergesneeuwd.
    x Ze kunnen profiteren van de aabevelingen.
    o Anders, namelijk ………………………………………

  12. Aan wat voor soort reclame op social shopping sites zou u zich het meest irriteren? Meerdere antwoorden mogelijk.
    o Banners.
    x Pop-ups.
    o Verborgen reclame (in aanbevelingen).
    x Skyscrapers (verticale reclamebalk aan de linker- of rechterkant van je beeld).
    x Links naar sites die de producten verkopen.
    x Anders, namelijk reclame/websites over heel andere dingen.

  1. Bent u bekend met het fenomeen social shopping?
    o Ja
    o Nee

Begripsafbakening
Social shopping is een combinatie van online shopping en online sociale netwerken. Op social shopping sites doen mensen aanbevelingen over producten en praten zij met elkaar over producten. Een voorbeeld van een Nederlandse social shopping site is Kieskeurig.nl.

  1. Nu u weet wat social shopping is, maakt u gebruik van de social shopping sites?
    o Ja
    o Nee

  2. Zo ja, in welke mate maakt u gebruik van social shopping sites?
    o Bij elke grote aanschaf die ik wil doen.
    o Bij bepaalde producten.
    o Alleen als ik er zelf naar wordt verwezen.
    o Anders, namelijk…………………………

  3. Wat is de reden dat u gebruik maakt van social shopping sites?
    o Ik vind aanbevelingen van medegebruikers betrouwbaarder dan aanbevelingen van bedrijven.
    o Ik bezoek social shopping sites om de prijs van producten te vergelijken.
    o Als ik een product wil kopen, wil ik weten wat medegebruikers aanraden.

    o Anders, namelijk……………………………………

  4. Voor wat voor producten gebruikt u social shopping sites?
    o Elektronica
    o Kleding/schoenen of accessoires

    o Boeken
    o Anders, namelijk ………………………………………

  5. Bent u van mening dat u wordt beïnvloed door wat andere social shoppers zeggen over producten?
    o Ja
    o Nee

  6. Wat is voor u het belangrijkste kenmerk van social shopping?
    o Prijzen vergelijken.
    o Producten vergelijken.

    o Mensen met dezelfde interesses spreken over producten.
    o Besparen van tijd doordat anderen mij aanbevelingen doen.
    o Anders, namelijk………………….

  7. Denkt u dat bedrijven een grote invloed zouden kunnen uitoefenen op social shopping sites?
    o Ja, want……………………………………………….
    o Nee, want bedrijven hebben hier niets mee te maken

  8. Hoe denkt u dat bedrijven zouden kunnen profiteren van social shopping sites?
    o Ja, want als ze goede producten afleveren wordt het zo steeds vaker gekocht door de consument
    o Nee, want……………………………………………

  9. Vindt u dat social shopping sites in zee mogen gaan met bedrijven die invloed op de aanbevelingen zouden kunnen hebben?
    o Ja, want……………………………………………….
    o Nee, want zo zegt een aanbeveling meteen een stuk minder

  10. Zou u op dezelfde manier naar social shopping sites kijken als u weet dat bedrijven er een handje in hebben?
    o Ja
    o Nee

  11. Wat betekent social shopping, volgens u, voor bedrijven?
    o Ze worden ondergesneeuwd.
    o Ze kunnen profiteren van de aabevelingen.
    o Anders, namelijk ………………………………………

  12. Aan wat voor soort reclame op social shopping sites zou u zich het meest irriteren? Meerdere antwoorden mogelijk.
    o Banners.
    o Pop-ups.
    o Verborgen reclame (in aanbevelingen).
    o Skyscrapers (verticale reclamebalk aan de linker- of rechterkant van je beeld).
    o Links naar sites die de producten verkopen.
    o Anders, namelijk……………………………………………