Enquête plastische chirurgie

Voor het vak ANW (algemene natuurwetenschappen) moet ik een PO maken dat 20% meetelt voor het examencijfer. Er moet een enquête inzitten en het leuk me leuk als meerdere leeftijdsgroepen deze zouden invullen. Zouden jullie me willen helpen? Hij is maar kort…

1. Wat is volgens jou de definitie van plastische chirurgie en wat valt hieronder?
  2. Ben je voor of tegen plastische chirurgie? (op zowel cosmetisch als medisch gebied)
  3. Overweeg je op dit moment plastische chirurgie, of zie je het jezelf ondergaan op latere leeftijd?
  4. Als je een gratis ingreep aangeboden zou krijgen, zou je hierop ingaan?
  5. Als je iets aan jezelf moest (ookal zal dit nooit gebeuren) veranderen, wat zou het zijn.
  6. Stel: je hebt een dochter van 11 met flaporen. Ze wordt niet gepest maar er worden wel eens opmerkingen over gemaakt. Zo’n operatie wordt vergoed tot de leeftijd van 12 jaar, zou je de operatie overwegen?
  7. Stel dat je dochter wel wordt gepest, zou je de operatie dan overwegen?
  8. Hoe veel denk je dat zo’n ingreep kost en hoeveel zou je ervoor overhebben?
  9. Als laatste zou ik graag je leeftijd en opleiding willen weten.

Heel erg bedankt voor het invullen! Jullie helpen me er heel erg mee.

1. Wanneer je door middel van een operatie of botox iets laat veranderen aan je lichaam. Andere neus, grotere/kleinere borsten, flaporen weg etc.
  2. Ik ben er op medisch gebied absoluut voor en op cosmetisch gebied ook. Niet dat ik het er altijd mee eens ben (denk aan Heidi Pratt), maar ik vind dat je mensen zoiets niet kan ontzeggen. Als zij hun haar willen laten knippen zijn ze vrij om dat te doen en als ze andere tieten willen kunnen wij ze dat ook niet ontzeggen.
  3. Nee, op dit moment zou ik zeker geen plastische chirurgie ondergaan. Wanneer ik ouder ben zou ik misschien mijn oogleden laten liften maar meer dan dat ook niet.
  4. Nee.
  5. Ik kan wel meer dan een ding bedenken! Maar als ik moet kiezen zou ik denk ik het liefst een grotere kont willen haha. Of meer pigment in mijn huid zodat ik sneller bruin zou worden.
  6. Als mijn dochter dat zelf wil, anders niet.
  7. Hetzelfde antwoord als bij 6. Zolang zij er niet mee zit zou ik er niets aan doen.
  8. Ik denk dat het zo’n ¤1500,- tot ¤2000,- kost maar ik ben niet zo goed in het inschatten van dingen :’) Zelf zou ik voor zo’n ingreep niet meer dan ¤500,- overhebben, tenzij de verzekering de rest van de operatie vergoedt.
  9. Ik ben 16 jaar en zit in 5VWO.

Bah, ik moest vorig jaar ook zo’n groot PO doen. Stom vak haha. Heel veel succes!

Dit mag niet.
Slotje (:

Helaas helaas, enquetes zijn niet toegestaan.