Enorme twijfels

Hay allemaal, ik zit een beetje in een rotte situatie en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen, vandaar dat ik heb besloten er een topic over te openen. Ik moet echt even m’n hart luchten, en misschien wat advies.
Even de backstory: ik ben nu bijna twee jaar samen met mijn vriend. Hij is 20, ik 19. Het ging een hele tijd goed totdat hij een paar maanden terug vreemd ging: gezoend met een ander. Hij heeft het me wel gelijk verteld en het was een hele zware periode. Ik ben enorm tegen vreemdgaan, ook al is het ‘‘alleen’’ zoenen. Ik ben iemand die mensen sowieso heel moeilijk vertrouwd en als dat wordt verbroken, tja… Ik dacht dus eerst altijd dat als iemand mij zou bedriegen, dat ik het dan per direct uit zou maken. Toch voelde het voor mij alsof ik zo 1,5 jaar weg zou gooien, terwijl hij natuurlijk degene was die dat had gedaan. Het was meer dat ik er gewoon niet klaar voor was om alleen te zijn, ik wílde hem helemaal niet kwijt, ondanks wat hij had gedaan. Ik besloot hem dus nog een kans te geven, en nu zijn we een paar maanden later.
In die tussentijd is er een hele hoop gebeurd. Mijn vertrouwen en zelfbeeld (onzeker erdoor geworden) zijn compleet vernield en doordat ik me er zo rot door voelde, ben ik niet sterk genoeg geweest en heb ik dingen van hem geaccepteerd die eigenlijk echt niet kunnen. Ik ben me dit de afgelopen weken pas gaan beseffen eigenlijk, dat ik nadat hij is vreemdgegaan zoveel heb gepikt wat ik eigenlijk absoluut niet accepteer.
Het meisje waarmee hij heeft gezoend is iemand die hij kent van werk en hij had bewust met haar afgesproken. Niet om iets verkeerds te doen, maar wél achter mijn rug om stiekempjes afspreken. Had ie overigens eerder gedaan met haar. Zij is hem dus leuk gaan vinden, en daarom vond hij het nodig om niet eens 12 uur nadat hij mij had verteld dat hij vreemd was gegaan, een face to face gesprek met haar te hebben over dat het niet kon wat zij deden. Hij vond het namelijk zielig voor haar (ik die dus 2 uur huilend thuis zat terwijl hij met haar was :beer: ). Ik had duidelijk aangegeven dat ik dat niet fijn vond (lijkt me logisch, toch?) maar nee, het was zielig voor haar.
Flits in de tijd naar een maand later. Ik zag een berichtje binnenkomen toen ik op m’n vriends telefoon zat (wij zitten vaker op elkaars telefoon, spelletjes doen of weet ik wat) van het meisje in kwestie. Ik ben niet iemand die het oké vind om in andermans berichten te lezen, maar ik dacht dat we besproken hadden dat hij geen contact meer met haar had (wilde hij zelf overigens). Daarom nam onrust over en klikte ik erop. Blame me. Hoefde niet eens echt te scrollen maar bleek gelijk dat hij weer met haar had afgesproken. Heb hem gelijk geconfronteerd en hij deed alsof er niks aan de hand was. ‘‘Er is niks gebeurd, gewoon praten. Ik dacht dat je het niet erg vond.’’ Tuurlijk, daarom deed je het vast stiekem. :hammer: Ze waren uiteten geweest en hadden vaker afgesproken om gewoon te kletsen. Ligt het aan mij of is dit compleet respectloos? Ook al is er niks gebeurd en was het gewoon als vrienden, dat doe je toch niet met een meisje waarmee je bent vreemdgegaan én achter mijn rug om terwijl het vertrouwen nog niet eens terug is? Nouja, ik heb dit na veel woede toch geaccepteerd (en ik ben daarom nog steeds boos op mezelf, trouwens).
We hebben zo dus nog een maand aangesukkeld en hij had dus blijkbaar het gevoel als het weer goed was. Voor mij was dat duidelijk niet zo dus had ik hem verteld dat het me nog steeds dwars zat. Dat vond hij voelen als een klap, maar mij was het eerlijk gezegd al een stuk minder gaan boeien. Alsof ik al een soort van over hem heen aan het groeien was. Toch wilde ik wat we hadden niet weggooien, want ooit was het iets wat me veel geluk bracht.
Afgelopen week is er weer wat voorgevallen wat me compleet heeft gebroken. Ik had hem verteld dat ik twijfelde over onze relatie. Hij zei dat het hem behoorlijk overviel en dat hij van slag was enzo. Hij zou die avond bij me blijven slapen en ik had al aangegeven dat ik niet wist of dat een goed idee was aangezien ik hem niet oneerlijk wil behandelen door mijn twijfels. Toch wilde hij blijven. Ik accepteerde maar gaf gelijk aan dat ik geen seks wilde omdat ik zo in de war was (hij wilt dit altijd wel als hij blijft, vandaar). Hij zei dat hij dat begreep en dat hij daar ook niet van uit ging. Mooi, dacht ik.
Totdat ik in de nacht wakker werd en hij merkte dat ik wakker was. Hij begon met te knuffelen en dat liep uit tot dwalende handen. Toen ik door had dat hij echt aan het betasten was enzo duwde ik zijn handen tot 3 keer toe weg totdat ik ook echt hardop ‘nee’ zei en dat ik niet wilde. Toch was dat niet duidelijk genoeg blijkbaar en hij bleeeef maar doorgaan. Ik heb uiteindelijk moeten zeggen dat hij me zowat aan het aanranden was om hem te laten stoppen. Toen draaide hij zich weg en ging slapen. Ik voel me verschrikkelijk zwak en kwetsbaar dat iemand waar ik zoveel om gaf zo weinig respect kan tonen.
Ik wil er geen ding van maken, maar het was iets wat bij mij de emmer deed overlopen. Ik ben er echt helemaal klaar mee en word niet eens meer verdrietig als ik eraan denk om het uit te maken. Toch ben ik bang dat spijt ga krijgen, pff het klinkt allemaal zo zwak… Maar hij blijft iemand die me in periodes echt heeft laten zien wat geluk is.
Wat het nog eens extra lastig maakt is dat we deze zomervakantie een vakantie hebben gepland met mijn familie. Het is een belangrijke reis voor mijn familie en durf gewoon niet te komen met ‘‘ja we zijn uit elkaar, hij gaat niet mee; geld weggegooid sorry’’. Ik dacht eerst ik hou vol tot na die vakantie, misschien verandert daar alles. Maar dat is niet eerlijk tegen over hem en mezelf.

Wat vinden jullie? Ik heb het nog nooit aan iemand verteld en misschien stel ik me wel enorm aan. Toch voelt het goed om mijn hart te luchten, ook al is het een enorm verhaal… Thanks voor het lezen in ieder geval <3

Ik baseer mijn mening natuurlijk alleen op dit verhaal maar als ik het zo lees klinkt het alsof hij jou alleen maar ongelukkig maakt.
Een vakantie gaat hier geen verandering in brengen en het lijkt me dat als je hem mee neemt, de vakantie er niet perse leuker op gaat worden. Je familie zou dit zeker begrijpen en wellicht dat je een vriendin oid mee kan nemen.
Sterkte en wat mijn moeder altijd zegt; “als je twijfelt zit het niet goed”.

Jeetje, ik heb zelf een vriend en als ik dit verhaal van jou lees word ik gewoon een beetje misselijk. Ik zou dat echt niet aankunnen.
Je vriend liegt tegen je, hij gaat praktisch vreemd (ten minste: zo zie ik het, naar aanleiding van de informatie die ik heb gelezen) en hij lijkt het niet echt helemaal te begrijpen dat je geen seks wil, lees ik uit je stuk. Je schrijft ook dat dit jou ontzettend nare gevoelens geeft. hartstikke begrijpelijk natuurlijk… goed dat je het deelt!

In hoeverre ervaar je positieve dingen die goed gaan in de relatie waarin hij je gelukkig maakt? Hoe voel je je er over het algemeen over?

Waarom sta je dit toe?

Je bent meer dan een deurmat, hup kies voor jezelf er komt wel een leukere en betrouwbaarder vriendje!

Ja dat vind ik ook! Ik vind het verhaal wel heftig en zo te horen verdient de TS beter

Niet aanhouden vanwege vakantie.

Super bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om dit te lezen en te reageren! Doet me echt goed.
Ik snap de reacties ook heel goed. Als ik zelf teruglees wat ik heb geschreven denk ik ook echt jezus, waarom maak ik het niet gewoon uit? Ik denk dat ik het tot nu toe heb toegestaan omdat hij mij in het begin echt wel uit de brand heeft geholpen. Ik had behoorlijk wat mentale en fysieke gezondheidsproblemen en hij was toen wel de enige die er honderd procent voor me was en me nog wat geluk bracht. Het is moeilijk om iets te laten gaat wat ooit het enige was dat me blij maakte, zo voelde het toen althans.
Door jullie berichten besef ik me meer en meer dat ik hem echt over me heen laat lopen en dat ik beter verdien. Thanks meiden <3

Vanavond komt hij langs om te praten. Pff… Ik moet echt goed gaan bedenken wat ik wil zeggen, dat ik hem niet weer over me heen laat praten met zijn ‘goede bedoelingen’.

Moet ik ook echt niet doen inderdaad. Niet eerlijk tegenover mezelf, hem & mijn familie. Ik vind het gewoon lastig aangezien het een dure reis is voor een speciale gelegenheid en het echt mijn gezin + aanhang is. Ouders betalen. Het valt net buiten de gewone vakantie zeg maar, dus een vriendin ofzo meenemen kan niet, die hebben dan geen vrij. Dus dan zijn ze al dat geld kwijt, speciaal groter auto/busje gehuurd voor niks én dan ben ik als enige alleen. Voelt gewoon beetje alsof ik alles verpest, terwijl iedereen er zoveel zin in heeft…

Hey, ik wou alleen nog even kwijt dat ik het compleet eens ben met wat de anderen al hebben gezegd. Ik vind het niet kunnen dat je vriend stiekem met het meisje afspreekt waarmee hij is vreemd gegaan, dat klinkt gewoon niet goed. Naar mijn idee is de kans dan groot dat hij nog steeds vreemd gaat, ook al beweert hij misschien van niet.

En voel je niet schuldig over de vakantie. Ik neem aan dat je familie wel kan begrijpen dat als een jongen jou zo behandelt dat je daar dan niet bij blijft (als dat je keuze wordt), vakantie of geen vakantie. De zomer is ook nog behoorlijk ver weg en daartussen kan nog van alles gebeuren, maar ik denk dat de kans groot is dat tegen die tijd je twijfels alleen maar erger zullen zijn. En ik denk niet dat dat de vakantie leuker maakt.

Veel succes vanavond! Ik hoop dat je er een beetje uitkomt en met je vriend hebt kunnen praten.

Dit! Ik word gewoon boos (op hem) als ik dit zo lees allemaal. Je hoeft jezelf niks te verwijten ook, en ook niet als je het uitmaakt. HIJ is immers degene die 1.5 jaar weggooit door vreemd te gaan, door te liegen, door stiekem met diezelfde meid af te spreken, door medelijden met HAAR ipv jou te hebben, door je te betasten terwijl je duidelijk nee hebt gezegd, en doordat hij volgens mij totaal niet inziet wat hij jou allemaal heeft aangedaan…
Maak het uit.