Enorm rot gevoel, rot appje, crush

Hey meiden,

Ik weet dat ik nu te lang aan een deze jongen blijf hangen en dat ik hem los moet laten.
Ik voel me er gewoon enorm rot onder, had daardoor bijna een boete van 109 euro, omdat ik als een bezette ben gaan fietsen en op een plek ben gekomen waar je niet mocht zijn.
De jongen die ik leuk vind had me begin van de week gebeld. Dus belde ik terug maar hij nam niet op, dat kan je kan het druk hebben. Maar goed later kreeg ik dus een berichtje van een meisje dat ik hem niet meer mocht appen, omdat zij zijn vriendin is. Best raar want heb dit vaker gekregen zo’n berichtje van haar en ze is lesbisch, en mijn crush had ook alleen maar oog voor mij op dat moment toen ik hem nog zag, ook was hij nooit met andere meiden bezig en al helemaal niet met haar etc.Het klopt dus aan alle kanten niet dat appje. Maar ik was wel in shock. Ik heb mijn crush dus het hele verhaal geappt. Want er was nog meer gebeurt, en gevraagd of hij van het appje wist en of het waar was. Ik heb geen reactie gekregen. Is hij ook van streek geraakt door dat appje? Ik geloof gewoon niet dat hij dat weet. Daar ken ik hem ook wel goed genoeg voor. Er gebeuren heel veel dingen achter ons rug om. Alleen het stomme is, is dat ik met een enorm rot gevoel blijf zitten. Ik weet ook dat hij nog te kinderachtig is voor een relatie ook al is hij 17 maar goed. Toch wil ik antwoord, alleen kan ik hem nog wat appen of bellen?
Ik laat het nu gewoon gaan omdat ik denk dat dat beter is, maar voel me hierdoor zo ontzettend gestresst en heb zo’n klote gevoel.
Als je alleen liefdesverdriet had, dat is gewoon een minder rot gevoel dan dat ik nu heb.
Trouwens sinds dit schooljaar doet hij überhaupt raar, maar goed dat ter zijde.
( met van die appjes van ik wil afspreken en dan verwijderen enzo)
Maar dat lijkt me meer onzekerheid.

Het zou gewoon fijn zijn als ik een antwoord kreeg en zeker op wat er is gebeurt.

Hebben jullie tips? Hem nog iets appen of bellen? Idk of het zin heeft. Maar zou hem gewoon graag effe 5 minuten horen en gewoon zegt wat hij vind en voelt voor me en of hij van dat appje wist zeg maar. Hij was trouwens ook opeens niet meer online na mijn appje dus idk.

Wat kan ik aan dit rot gevoel doen?

Liefs Stefanie

Het enige waar je controle over hebt, is over je eigen acties. Je hebt actie ondernomen en hem geappt met het hele verhaal. Ik zou hier trots uit halen. Het is heel normaal dat jij zijn kant van het verhaal wilt horen en dus bij hem verhaal gaat halen. Daarom is het goed dat je met hem probeert te communiceren en het open gooit. Waar je helaas geen controle over hebt is hoe hij hierop reageert. Als het zijn keuze is om niet op jouw poging om te communiceren in te gaan, dan is dat zo, daar kun je niks aan veranderen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het zin heeft om hem nogmaals te appen of hem proberen te bellen. Mijn advies zou zijn om de eer aan jezelf te houden en om het even tijd te gunnen. Wellicht moet hij zelf even wat dingen op een rijtje zetten voordat hij goed op je kan reageren. Ik herken dit soms ook wel bij mezelf. Dan lijkt het of ik mensen ‘negeer’ op Whatsapp, maar de eigenlijke reden erachter is dat ik eerst even moet nadenken over wat ik er nu echt van vind, en dat ik die persoon juist belangrijk genoeg vind dat hij/zij een goed, wel-doordacht antwoord van mij ontvangt.

Maar goed, of dit bij hem ook het geval is weet je natuurlijk niet, en het heeft eigenlijk ook niet echt zin om er allerlei theorieën op los te laten. Ik snap dat je je rot voelt, dat is heel begrijpelijk. Gun jezelf wat tijd om het even pijn te laten doen, en ga je daarna vooral weer lekker focussen op jezelf en op de dingen waar je energie uit haalt en blij van wordt :). Wat afleiding zoeken, shoppen met vriendinnen, focussen op school/sport, whatever.

Wat mij in zo’n situaties ook vaak helpt is om het perspectief eens om te draaien en je zelf af te vragen: wil jij wel met een jongen contact hebben die op deze manier met je omgaat? Ik zou het wel weten :wink: Stel je eigen grenzen en haal daar je kracht uit.

Dankje!

Ik snap alleen niet, waarom hij 3 jaar lang deed of hij me leuk vind en nu raar doet. En zo’n appje van een meisje hakt er dan niet lekker in. Ik heb dan meer het idee dat mijn appje te lang was, of dat ik misschien zeikerig overkom. Hij kijkt zelfs niet meer op me insta( maar goed je kan het druk hebben). Het is gewoon allemaal zo raar. Dan wil ik gewoon antwoord.

Ik weet dat je gelijk hebt en misschien moet ik daar ook nu wel effe naar gaan luisteren. Alleen stom dat hij geen antwoord geeft. Bedoel een appje duurt 10 sec of 1 min.
Maar nog een appje sturen heeft waarschijnlijk idd geen nut. Kwam misschien de laatste tijd stalkerig over, maar dat kwam ook wel door zijn gedrag.

Wil te graag het contact terug. Gezellig op het veldje buiten. Ook met zijn vrienden was dat altijd enorm leuk. Maar kon niet meer door een blessure van hem en toen begon dit allemaal. En dat is gewoon zo rot, anders had ik waarschijnlijk nog heel leuk contact gehad.

Thx voor je berichtje!

Ik zag het opeens net in dat het ook veel leuker is als een jongen achter je aanrent. En niet zo lulletje die het leuk vind dat jij reageert en hij maar doet wanneer hij zin heeft. Je hebt gelijk er zijn genoeg andere jongens in de wereld, niet op dit moment, maar die komen wel. Ben ook maar pas 17.

Dat is de juiste additude :innocent: Je bent 17, de wereld ligt aan je voeten en er lopen zooooveel leuke jongens rond die wel op een fijne manier met het contact met jou omgaan. En dat verdien je ook: niet settelen voor minder. Je zal merken dat juist deze grenzen stellen en aanhouden je zelfverzekerder maken als persoon, …waardoor je over het algemeen ook aantrekkelijker bevonden wordt :wink: Het is een positieve spiraal.

Maar vergeet niet dat afgewezen worden - in welke vorm dan ook - gewoon niet leuk is en oprecht pijn doet, en ook dat is oké. Dus daarom: geef je zelf even de tijd om het pijn te laten doen, zodat je daarna weer 2x zo sterk terug kan komen als persoon.

1 like

Thx!:heart:Lief berichtje.

Je hebt gelijk! Wel grappig dat ik opeens deze week , ook al voel ik me nog heel rot , dat ik al mijn oude vrienden tegenkom van de middelbare in de trein, stad etc haha en het oergezellig is. Dat doet wel goed.

Trouwens dat over aantrekkelijk gevonden gesproken. Er lopen altijd best wel veel jongens achter me aan, omdat ik altijd heel vrolijk ben. Dan is het ook wel beter om niet op dezelfde die ene jongen achter na te lopen.

Dan is het best gek dat ik als enige geen relatie krijg , maar eerlijk misschien blijf ik ook liever nu single en lekker genieten van het studenten leven.

En dat het nu veel pijn doet, ben niet afgewezen hoor, hij doet raar, tenminste de mensen omheen verzieken het. Is idd gewoon beter om dat uit te huilen en te laten gaan en effe op andere dingen te focussen . En als hij het wil oplossen moet het maar van hem komen. Maar idk of ik dan nog wel met zo iemand wil. denk het niet, doet denk ik meer pijn om achter zo iemand aan te lopen, dan dat je effe pijn hebt omdat je iemand gewoon moet vergeten.

Dus dankjewel voor je reactie! Ga gewoon effe aan andere dingen proberen te denken. Dan stopt dit gevoel denk ik wel vanzelf :kissing_heart:

1 like