enorm droge plek in gezicht!

Ik heb al 3 dagen een enorm droge rode plek in mijn gezicht! Ik smeer er al 2 dagen een vitamine E crème op. De plek trekt vreselijk!
Iemand tips?

Misschien een andere crème gebruiken, voor de extreem droge huid, die heel erg hydrateert? Waar zit de plek?

naast m’n neus :frowning_face:

Mm wat vreemd… komt ook door het weer, denk ik hoor. Goed blijven smeren, paar keer per dag!

ik ben de hele dag vrij dus ga lekker de hele dag met een klodder zalf op mn gezicht door het huis lopen!

dat heeft mijn vriend op zijn handen… je moet een creme gebruiken die hydrateerd helpt bij hem ook (wel een gezichtcreme)

Vitamine E creme moet goed werken, als dat echt niet werkt kan je ook vaseline gebruiken.

en anders eens langsgaan bij de apotheek… die weet daar wel een goed zalfje voor!

ik heb net een grote pot nivea creme gekocht, vandaag de hele dag lekker smeren!

als het een afgegrensde rode schilferende plek is, kan het ook eczeem zijn. Dus als het na veel smeren met hydraterende cremes nog niet weg is zou ik even langs de dokter gaan.

okay, bedankt voor de tip!

Er komen nu steeds allemaal velletjes af dankzij de nivea, lekker losgeweekt!

[s]jaa dat heb ik ook…
ik heb best wel grote droge plek naast mijn oog, maar ook een beetje langs mijn kaaklijn daar. en in mijn hals :stuck_out_tongue:
ja best wel veel, maar het valt niet echt op ofzo, alleen die naast mijn oog heel erg.

mijn moeder heeft van die zalfjes,maar dat helpt niet.
k ga even langs de dokter volgende week…[/s]

nou de meeste velletjes zijn er nu al afgeweekt! Vandaag ook nog lekker zalf smeren en dan hebben we het weer overleefd!

Ik heb daar ook wel eens last van maar dan is het niet rood alleen me huid trekt en is ruw ook naast me neus op me wangen. Ik smeer en dan altijd Purol op (soort vaseline, bij de drogist te verkrijgen) en dan ene paar avonden voor dat ik ga slapen, ene vrij dikke laag. dan is het weer over. maar daar heb ik alleen in de winter last van dus smeer ik ook met ene dag en nachtcreme voor droge huid.

heb soms ook hele droge huid… vaak op me neus :S … maargoed ik doe er altijd vaseline rescue balsem op, hersteld de huid in 5 dagen… helpt ook tegen exceem

Mijn huid is ook erg droog. Het schilfert, jeukt en is rood. Ik ben al 3 keer naar de dokter geweest, en ben bij de laatste keer doorverwezen naar de dermatoloog, waar ik eind deze maand heen moet.
Momenteel gebruik ik nog een hydrocortison zalf (hormoonzalf). Het helpt op zich wel, maar de plekken blijven terug komen, en het maakt mijn huid dun.

Als het niet weg gaat moet je zeker naar de dokter gaan! Ik heb zelf erg lang gewacht voordat ik naar de dokter durfde, wat niet bepaald slim was. Ik heb overigens sinds november geen make-up meer heb gedragen, want dat zorgt voor enorme rode kringen rond mijn ogen, ook al is het hypoallergene make-up >.>

Hypoallergene makeup is nooit 100% hypoallergeen maar goed.
Ik heb ook hydrocortison gehad, hielp niet echt. Heb daarna emovate cream gehad, en gelukkig is daarmee mijn eczeem volledig weg! :grinning: Kan weer makeup gebruiken :dancing_women:

Die hormoonzalf zou ik niet te lang gebruiken. Had ik eerst ook nodig, maar je huid wordt er idd heel snel heel dun van!

Ik heb ook best wel een droge huid. Smeer het iedere ochtend en avond in met dag- en nachtcrème van Dr. van Hoog, werkt wel goed. Voor de extreem droge plekken heb je ook vasaline in een tube (de vasaline is wit), deze werkte ook goed bij mij! Deze is te koop bij de apotheek.

-