enkele vraagjes over emo's

Voor een groepswerk godsdienst moeten wij het hebben over emo’s. Daarom heb ik vijf vraagjes voor jullie hierover.

Wat versta jij onder het woord EMO ?
Wat vind jij van emo’s?
Ben je zelf emo?
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet?
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn?

upje

• Mensen die naar emocore luisteren (geen fob ><) en zich op een ‘aparte’ manier kleden.
  • Ik heb er niks tegen, zolang ze maar niet de wereld overnemen ofzo
  • Nee haha
  • Die muziek suckt
  • Omdat het een trend is.

Wat versta jij onder het woord EMO ? mensen met een zwarte lok voor jhungezicht, waardoor ze de hele tijd je hoofd een kant op bewegen zodat ze kan zien waar je loopt. met skinny jeans aan en vans het liefst met een gangster pet op je hoofd.
Wat vind jij van emo’s? soms zijn emo boys wel sexay. vaak zijn ze lelijk, irritant en vervelend.
Ben je zelf emo? haha. nee.
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? nee, ik ben blij met wie ik ben.
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? meelopers. lekker rebels tegen de maatschappij doen ofzo.

Wat vind jij van emo’s?
Ik ben er zelf een! Dus leuk!
Ben je zelf emo?
Ja.
Ja. Omdat je er zo lekker uitziet. Je weet wel, alsof het je helemaal niks kan schelen hoe je eruitziet terwijl je stiekem 2 uur gedaan hebt om de “perfecte” outfit te hebben.
Zoals ik al zei. Dan ben je lekker. Dan hoor je erbij.

not.

• Ik weet dat dit niet altijd emo’s zijn, maar als je het in mij bijzijn over emo’s hebt denk ik aan veeel make-up (lees een cm zwart onder hun ogen), emotionele mensen die een beetje in zichzelf getrokken zijn, vrij aparte kleren, vaak een koptelefoon met te harde muziek (emocore dan maar hé), etc.
  • Het ligt eraan. Elk persoon is anders, iedereen heeft een eigen karakter, dus over die mensen kan ik niet oordelen. Als zij die stijl gewoon leuk vinden: prima. Als ze het doen om aandacht te krijgen: dom.
  • Nein.
  • Nee. Hoe ze eruit zien - dat past zó niet bij mij.
  • Misschien heeft het iets met ‘bij een groep horen’ te maken.
  • mensen die naar de muziek luisteren, en zich zo voelen? ofzo?
  • wel oke hoor
  • niet dat ik weet
  • ik blijf liever mezelf, ik plaats mezelf niet graag in 'n hok 8D
  • zoals al eerder gezegd is, het is een trend.

ik vind het zo’n onzin, die “hokjesgeest”
i mean; een mens is een mens. daar zijn geen soorten in net zoals bij dieren.

Ben ik het mee eens.

Wat versta jij onder het woord EMO ? Mensen die naar emocore luisteren en erg emotioneel zijn (gevoelig). Veel emo’s zijn emo’s geworden doordat ze vroeger veel gepest zijn. Ik geloof er eigenlijk ook niet in dat je van de een op andere dag emo kan worden. De stijl en het gevoelige zitten gewoon al in je.
Wat vind jij van emo’s? Heb er niks op tegen vind de kledingstijl wel gaaf enzo. Maar het moeten niet van die omg ik wil erbij horen dus ik ben emo mensen zijn.
Ben je zelf emo? Half denk ik. Ik ben erg gevoelig en moet daarom ook snel huilen. En van de kledingstijl pik ik soms wel dingen mee. Maar ik luister geen emocore.
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? -
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? Veel willen opvallen om er bij te horen -.-. Of voor aandacht. Ook de meeste die zich zelf snijden doen het vooral voor aandacht.

Emotionele mensjohs.
Wat vind jij van emo’s?
Geweldig, als ik later groot ben wil ik emo worden, maar dat vind mijn mamma te gevaarlijk.
Ben je zelf emo?
Nee, maar later als ik groot ben wil ik wel emo worden
Jaaa! als ik later groot ben!
Omdat ze stoer zijn en dan hoor ik er bij.
Omdat ik dat ook wil, als ik later groot ben :grinning:

Sorrie, ik kón gewoon niet serieus blijven :grin:

Buiten dat ik dit een beetje eng vind worden, beantwoord ik toch even de vragen. :grinning:

Wat versta jij onder het woord EMO ? Ik zie dan gewoon zon kind voor me met zwart haar, felle kleding, blije accesoires en een hyves met daarop duizend foto’s waarin ze van onderaf in de camera kijken. Verder natuurlijk allemaal dezelfde bandlijst en denkend dat ze apart zijn.

Wat vind jij van emo’s? Kinders die ergens bij willen horen en toevallig ook rock luisteren. Zelf kan ik er niet zo goed tegen, maar ik laat iedereen in z’n waarde. xD

Ben je zelf emo? Ik heb wel emoties ja, en ik luister ook rock, maar ik ben geen sektelid nee.

Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? Ik ga geen moeite doen.

Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? Omdat het gewoon een trend is. Mensen denken dat ze heel apart en rebels zijn maar het zijn allemaal dezelfde types. T is eigenlijk heel normaal, vroeger had je ook hippies en nozems enzo.

Ik snap wat je bedoeld, maar hokjesdenken is een eigenschap van de mens. En ga me niet vertellen dat de stereotype emo’s niet doorhebben dat ze zich bij een bepaalde groep aansluiten door er zo uit te zien. ^^

Wat versta jij onder het woord EMO ? iemand die draagt/luistert wat ie zelf leuk vind.
Wat vind jij van emo’s? gewoon mensen.
Ben je zelf emo? nee.
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? nee, niet mijn smaak.
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? omdat ze elkaar aansteken met de trend ofzo, gewoon depressieve periodes?

Bwhaha eerst dacht ik echt zo’ ‘what the fuck. x3. lullen over dat je jezelf lekker vind. what the hell. x’3’
en dan lees ik het laatste woord en denk ik zo; 'oh. :‘3’

nutteloos maar dit vond ik grappig :'3

dude. ik erger me als ik de reacties lees :]
laat mensen zichzelf zijn :]
ze doen wat zij willen ^^ dus… dat doen jullie toch ook :]
nou dat is dan mooi =] en laat ze gewoon met rust :]
want die mensen hoeven geen aandacht ^^
volgens mij zijn de meeste juist blij als je ze gwn met rust laat =]

want…
ik heb blauw en rood [ wat er nu bijna uit is ] en blond in mijn haar :]
heb vaker oogpotlood op ^^
wordt dan ook wel eens vaker als één keer uitgescholden of tot “emo” benoemd en dom aangekeken ^^
en heb liever dat mensen doorgaan met hun eigen leven te leiden :]
dan kan ik dat ook doen ^^
ik noem mezelf geen “emo” :] want dat ben ik niet :] ik benoem me maar tot één ding en dat is mezelf :]

en we zijn allemaal mensen : D jaaa echt waar :]
we houden alleen allemaal van andere dingen ^^
en dat is juist het leuke ^^
maar vergeet niet dat iedereen gwn gelijk is of hoort te zijn ^^

snapje? ^^

er zijn 2 soorten:

• de ik-lijk-op-bill-van-tokio-hotel-petewentz-of-een-ander-iemand, oftewel het huidige ‘hippe’ emo, skinny zwart haar enz. Het nieuwe alto-zijn, zoals men 5 jaar terug in grote overzeas broeken liep en kralen kettingen
  • de ‘originele’ emo’s die naar emotional punk en posthardcore luisteren, zich niet echt in kleding verdiepen en er hooguit alternatief/nerdy uitzien (streepjespolo, baggy broek, all stars en thick rimmed glasses, postbag met buttons) maar die niemand echt meer herkent als ‘emo’.

Wat vind jij van emo’s?

• de eerste vind ik irritant, maar dat vond men vroeger van mij natuurlijk als alto ook
  • cool, die doen niet moeilijk over hokjes

Ben je zelf emo?
neuh

• de eerste: nee die tijd heb ik gehad
  • tweede: dat wordt je niet, ik luister niet naar die muziek en de kleding is gewoon niet mijn stijl

om bij een zogenaamde subcultuur te horen, net zoals zoveel jongetjes met diamanten oorbellen en nike jacks lopen. Dat is in elke generatie zo.

Wat versta jij onder het woord EMO ? Emotionele mensen
Wat vind jij van emo’s? ieder zijn eigen ding
Ben je zelf emo? ik word er wel voor uitgescholden maar ik ben niet uber emo
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? alsof je in een keer kan beslissen wat je wilt ‘zijn’ ik geloof dat je ‘emo’ wordt door ervaringen in je leven… maar dan snap ik nog steeds niet waarom je dan in hokjes wordt geduwd
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? De jeugd ziet het als iets cools, het is net zoiets als waarom iedere 12jarige opeens wilt roken. meeloperij

Wat versta jij onder het woord EMO ? Subcultuur met eigen muziekstromingen en kleding.
Wat vind jij van emo’s? Ik vind niks van emo’s. Ik vind iets van personen.
Ben je zelf emo? Nee
Zou je ooit emo willen worden? Waarom wel/waarom niet? Nee, ik vind de oorspronkelijke ‘emo’ muziek echt superchill maar die hedendaagse muziek is gewoon troep en ik heb sowieso geen zin om bij een groep te horen.
Hoe komt het denk je dat zoveel jongeren tegenwoordig emo willen zijn? Omdat mensen graag bij een groep willen horen, waarom het op dit moment vooral om ‘emo’ gaat weet ik niet.

-