Enkele stellingen ivm Godsdienst!

Hi! :slightly_smiling_face:

Nou, ik moet voor mijn logboek van godsdienst enkele stellingen beantwoorden. Maar ik had graag jullie mening erover gehad!
Dus ik zou het erg fijn vinden moesten jullie eventjes de tijd nemen om deze 4 stellingen te lezen enzo! Je hoeft ze niet allevier te beantwoorden! :wink:

1. “Wanneer je leert uit jouw fouten, slaag je in het leven”
2. Wat zou je doen als jouw dierbaarste persoon er niet meer zou zijn?
3. Je hoeft niet te geloven om gelukkig te zijn, te bezinnen of tot rust te komen.
4. Je kan nooit iemand te graag zien.

Dat is jou huiswerk toch?
Waarom zou ik het dan gaan maken.

Woow, blij dat ik geen godsdienst heb;
Ik zou er echt niet zo 123 antwoord op weten =P
Maar waarschijnlijk is dat ook niet de bedoeling.
En dit is een zeer nutteloze reactie,
zie het maar als een up…

Je slaagt hoe dan ook in je leven, want ik denk dat je zelf niet zo veel keuze hebt (hmm klinkt moeilijk maar ik geloof in het lot)
    Rouwen, maar doorgaan met mijn leven
  3. Je hoeft niet te geloven om gelukkig te zijn, te bezinnen of tot rust te komen.
    Waar, ik geloof niet in een god, en ik ben gelukkig.

De laatste snap ik niet…

Ze mag toch wel benieuwd zijn naar onze meningen?

Ja idd … Het is wel mijn huiswerk, maar je mag er altijd iets aan toevoegen. En daarom dat ik het wel een goed idee vond om jullie meningen over deze stellingen te vragen…

Dankje! :slightly_smiling_face:
Ja idd, die laatste stelling vind ik zelf ook het moeilijkst…

1: Deels mee eens, deels oneens. Door te leren van fouten kan je heel ver in het leven komen, daar ben ik het mee eens. Maar niet alleen maar, en het is ook echt geen zekerheid die je hebt om een geslaagd leven te krijgen en/of hebben.

2: Dan zou ik heel ongelukkig zijn, voor een tijd. Ik zal diegene altijd blijveren herinneren, maar ik weet zeker dat diegene heeft gewild dat ik doorga met leven. (Niemand wilt dat iemand nog zo lang ongelukkig om hem of haar blijft, neem ik aan) En dat zal ik dan ook doen :slightly_smiling_face:

3: Te geloven, als in een geloof zoals christendom oid? Of gewoon, geloven in jezelf? Ik ga maar uit van ‘een geloof hebben’: Dan ben ik het er mee eens. Een mens is niet afhankelijk van zijn of haar geloof en kan gemakkelijk een fijn leven lijden zonder.
Als je niet ‘een geloof’ bedoelde weet ik niet wat je bedoelde:P

4: Nooit iemand té graag zien… Mhh. Dat kan wel, vind ik. Je kan iemand toch heel erg mogen zodat je hem of haar heel graag wilt zien?
Deze stelling vind ik een beetje raar, hoor :S

@ Chunky: Dankje voor het beantwoorden!! :slightly_smiling_face:

Ja, met 3 bedoelde ik gewoon dat mensen niet gelovig hoeven te zijn om gelukkig te zijn. Dus met geloven hier bedoel ik ja, christen, moslim of whatever, maakt niet uit … maar je hebt ook mensen die totaal niet geloven in God/Jezus/Allah, en die niet bidden enzo, en of die mensen dan ongelukkiger zijn gewoon omdat ze niet geloven in God ofzo…

Haha, snap je? :stuck_out_tongue:
Ja, die laatste heb ik zelf nog geen echt antwoord op, ik vind het best een stomme stelling… Ik ben ook van mening dat je een persoonlijk nooit té graag kan zien. Als je een relatie ofzo hebt dan geef je die persoon toch alle liefde die je maar hebt… xd

Natuurlijk kan je leven daardoor een stuk beter slagen.
Maar heeft het leven een doel dan? Moet je persé slagen in het leven?
Ik kan je nu niet vertellen of mijn leven geslaagd is. Fouten heb ik zeker gemaakt, zowel op studiegebied dingen ervaren die van toepassing zijn op mijn latere baan. Maar ook dingentjes in 't dagelijks leven. Ik neem het mee in mijn rugzak van 't leven als bagage. Maar of mijn leven daar aan 't einde mee geslaagd is weet ik niet.

Ik denk daar eigenlijk niet zo bij na. Ik heb geen specifieke dierbaar persoon in mijn leven, ik heb er net zoals zoveel meerdere.
Tuurlijk zal ik gebroken zijn als een familielid of m’n hond sterft, maar 't leven gaat door. Rouwen is goed, maar erin blijven hangen niet.

Als in dit geval geloven om religie gaat, dan vind ik dat niemand hoeft te geloven voor geluk, bezinning en rust.
Ik ben wel van mening dat je in jezelf moet geloven om gelukkig te zijn, tot bezinning te komen en je rust te nemen.

Weet ik niet. Er zullen altijd mensen zijn die altijd welkom zijn en die je eventjes blij maken op 't moment dat je ze ziet.
En in een relatie kan dat ook zo zijn. Maar in mijn geval heb ik niet iemand die ik liever zie dan een ander.