Enkelbanden verrekt/ingescheurd

Toen ik gisteravond uitging, ben ik door mijn enkel gegaan. Het werd meteen dik, dus ben ik naar huis gegaan en ben haan slapen. Ik ben net naar de dokter geweest, en ik moet het hele weekeind met mijn voet goed gekoeld omhoog, tot de zwelling weggaat. Dan moet het maandag worden ingetapet. Moet ik dan op krukken en mag ik dan wel zwemmen? Ik ga namelijk vrijdag op vakantie!

Het ligt eraan hoe erg het is…, ik denk dat je in het begin wel met krukken moet. En ingetaped is natuurlijk wel wat anders dan in het gips, dus ik denk dat het zwembad (na een tijdje?) wel mag.

Maar deze informatie krijg je vast bij de dokter hoor!

Ja, maar ik heb pas woensdag een afspraak bij de dokter en vrijdag ga ik al op vakantie, dus ik zou het graag van te voren weten (:

Een vriendin van mij had dat ook en zij wou er niet mee zwemmen! Het mocht wel dacht ik maar ze vond het lastig om er mee te zwemmen. Maar ik dacht dat het mocht.

ik heb het ook gehad, je mag het tape niet nat laten worden… dus ook niet zwemmen en onder de douche met een zak eromheen ofzo. het tape laat vanzelf los of het gaat enorm jeuken en als de jeuk te erg is mag je het ar af halen en dan mag je wel zwemmen… maar of de pijn dan weg is, is maar een vraag… toen de tape er bij mij af was heb ik het steeds ook ingezwachteld

Oh jij ook al? :’) Ik zit ook in de tape. Misschien moet je gewoon even zo’n kousje halen voor net iets meer stevigheid, en dan als je gaat zwemmen doe je die even af en zodra je gaat wandelen doe je die om.

Ik moest, toen ik dat had, met 1 kruk lopen en tape mocht ik als ik dat wou. Maar dat vond ik heel vervelend en heb ik dus niet gehad. Ik weet niet of je ermee kan zwemmen. Als je wil, kan het best. Maar of het fijn zal zijn?

Tape mag absoluut niet nat worden dus dat wordt niet zwemmen helaas

Het ligt eraan hoe erg het is. De ene moet op krukken en de ander mag er voorzichtig op lopen.

Heb je je voet trouwens wel met ijs gekoeld voor je ging slapen? Koelen is een must om zwelling te voorkomen. Nu moet je er achteraf langer mee lopen. Idee voor de volgende keer.

Ik heb het kort gekoeld met ijsblokjes, maar daarna moest ik een half uur wachten tot ik werd opgehaald dus zijn we de halve stad maar weer doorgesjouwd, ik op één been en mijn vriendinnen mij half optillend, en zijn we op een muurtje gaan zitten wachten.

Op het moment lig ik met mijn been omhoog, met een zak doperwten erop.

Ik hoop maar dat ik er mee mag zwemmen, anders tape ik het liever niet in!

Het ligt er een beetje aan wat er precies met je enkel is. Als je enkelbanden zijn ingescheurd dan kunnen ze helemaal doorscheuren als je ze niet laat intapen en er gewoon mee doorloopt en dan is een operatie onvermijdelijk. Dan kan je ze natuurlijk beter wel laten intapen.

Mijne waren ingescheurd en ik mocht zelf kiezen of ik tape wou. Ik heb 2 dagen tape gehad… Maar door met een kruk te lopen, belast je je enkelbanden niet zo veel dat ze doorscheuren…

Hmm als je er echt nog flink last van hebt, kún je geeneens zwemmen denk ik…
Je kunt idd ook even een bandage kopen, die kunnen/mogen wel nat worden. :slightly_smiling_face:

ik heb het ook gehad, en moest officieeel 2 weken met het tape lopen. en als het vervelend zat of wat dan ook mocht ik het er af halen.
ik denk dat het wel goed is de tape er een tijdje op te houden maar na 6 dagen tot een week kan je het denk ik er wel af halen. misschien is het dan slim om een brace te kopen ? als je er nog veel last van hebt.
het is in het begin alleen niet fijn om met een verrekte enkel te zwemmen omdat je dat allemaal voelt zeg maar :frowning_face:
maar officieel mag je er niet mee zwemmen xd

Als je het echt met zekerheid wilt weten, zou ik toch naar de dokter gaan.

ik heb het ook gehad, ik moest 14 dagen met tape, ik had verder nooit krukken. En je mag er niet mee zwemmen :frowning_face: ik heb nu nadat het 3x is ingetaped maar een enkelbrace uit de action gehaald en toen was t nog een keer gebeurd en zijn we voor een brace naar het ziekenhuis geweest en toen ben ik er nog 1x doorheen gegaan maar geen last van gehad