Enkelbanden opgerekt/gekneusd

hallo beste leden,
ik ben dinsdag ochtend van de trap afgevallen omdat mijn sokken enorm glad waren en schoof van de tree af.
Mijn enkel zwikte om en was helemaal dik&blauw.
Ben dinsdag middag meteen naar de 1ste hulp gegaan,

foto’s gemaakt enz. gelukkig niks gebroken,
mijn enkel is zwaar gekneusd& mijn enkelbanden zijn opgerekt.
Heb nu drukverband erom, en er op lopen is pijnlijk.
Het is nu vrijdag en ik heb voldoende rust gehouden (met mijn voeten omhoog, pijnstillers, enz.) ben ook helaas niet gaan werken( heb net 4 weken een nieuwe baan dus dat is vervelend) maar ik merk helaas geen verschil

Mijn enkel is nogsteeds dik &pijnlijk en ik wil graag volgende week weer aan de slag,
Heeft er iemand tips of ervaring ermee? en enig idee hoe lang dit gaat duren:(?
Alvast bedankt:D Groetjes (K)

goed koelen ookal is het lang geleden
en van
http://www.topdrogist.nl/Ice+Power+Cold+Gel+Tube+75ml/product__33938.html?q=BEPANTHEN%20ZALF%20TUBE&sort=up&order=relevance deze zalf erop doen werkt ook echt heel goed
en ik weet niet wat voor werk je doet maar bij thuiszorg kun je krukken lenen en dan kun je misschien toch naar je werk

Oke bedankt voor de tip:D
en ik werk in een drogist voornamelijk achter de kassa, dus dat is vervelend haha

's avonds in bed een kussen onder je enkel leggen en omdat je enkelbanden ‘maar’ opgerekt zijn duurt het denk ik een week of 3/4 voordat je weer normaal kan lopen. De kneusing ligt er aan hoe erg je enkel gekneusd is. Als je redelijk normaal wilt kunnen lopen kan je je enkel ook altijd in laten tapen. Geeft namelijk erg veel onder steuning.

( heb er helaas ervaring mee, namelijk al 5 keer enkelbanden gescheurd en verschillende keren opgerekt.)

Beterschap er mee!

dankjewel voor de reactie:D de zwelling is gelukkig al een heel stuk minder, heb er vandaag een soort gips om gekregen die ik 2 weken moet dragen,

ik ga deze week wel gewoon werken, en dan zien we weer verder dankjewel voor jullie reacties :slightly_smiling_face:!

Bij mij duurde het volgens mij vier weken voordat het helemaal genezen was. Veel met je voet omhoog en er niet al te veel op leunen.

ik had ook mn enkel zwaargekneust en er zat een scheurtje in mn enkelbanden.
dit is 3 weken geleden gebeurd en het doet nu soms nogsteeds pijn maar wel minder ik denk dat het na 4 weken over is

Hallo mensen :’) ik dacht ik doe het even hier want heb geen zin om een nieuw topic te openen… Wat ik nou heb is dat mijn enkel’vandaag zeg maar dubbel is gegaan bij turnen… en ik heb er nu nog steeds last van. Het was ook dik geworden enzo maar niet blauw maar doet wel erg pijn, dus ik vrees voor iets :frowning_face: maar als het nou gescheurde enkelbanden zou kunnen zijn (want ben nog niet naar de dokter geweest i.v.m huisarts die niet op zaterdag er is en dokterswacht die mij verteld heeft de enkel hoog te houden en terugbellen als het blijvende is) zou het dan mogelijk zijn om na 2 weken weer te kunnen turnen? Voor 1 keer? maakt niet uit wat zoals: massages,therapieën of weet ik veel wat, want heb kampioenschappen over 2 weken en wil heel graag meedoen! En ik lees hier allemaal ‘‘ja duurt 3/4 weken’’ maar las ook op internet ‘’ ik ging na 2 weken weer sporten maar… ‘’
alvast bedankt :grinning:

upje :slightly_smiling_face:

en nog een uppie :grinning:

lalalala up :grinning:

Een kneuzing duurt inderdaad lang. Ik heb het ook eens gehad, 4 weken.
Nu heb ik zelfs soms nog met rennen dat ik het weer voel.

Jikes, 4 weken kan ik echt niet hebben… Maar kan je wel gewoon doorrennen of doet dat echt te pijn dat je moet gaan zitten ofzo?

en maar weer een upje aangezien ik toch nog niet naar de dokter kan :frowning_face:

Je zou kunnen vragen of je kunt zitten achter de kassa als je graag wilt werken? Want bij de drogist sta je vaak toch?

Ik denk wel dat het lang duurt, ik heb het zelf niet gehad.

Je moet echt heel goed en lang rust houden…
ik heb dat een paar jaar geleden niet gedaan en heb nog steeds last van mijn enkel…
was denk ik wel iets anders maar ja…
succes ermee!

Hoi meid,
je kan beter even afwachten wat de huisarst gaat zeggen,
of kan je niet misschien eventjes naar de 1ste hulp in het ziekenhuis?
(heb ik ook gedaan).
als het gescheurde enkelbanden zijn ben je er wel eventjes zoet mee,
want mijn enkelbanden zijn opgerekt en dat duurt al tussen de 6 - 8 weken tot het totaal genezen is zeiden ze in het ziekenhuis.

het is wel verstandig om veel met je voet omhoog te liggen, en het koel te houden,
suc6 ermee,!! ik kan nu wel weer een beetje vooruit heb nu sporttape om :slightly_smiling_face:

Tja, als je enkelbanden echt beschadigd zijn is het niet heel slim om over 2 weken alweer een wedstrijd te turnen… ik heb dit ook heel vaak gehad (ik heb namelijk jarenlang gekorfbald) en de laatste x heb ik 2 maanden mank gelopen. Misschien kun je eens langs een fysiotherapeut gaan, die hebben er meestal meer verstand van dan huisarten (tenminste in mijn geval wel…). Hij deed er tape om en gaf me oefeningen mee om m’n enkel weer sterker te maken. Misschien is dat in jou geval (omdat je turnt) misschien ook wel handig! Maar of je echt over 2 weken alweer kan turnen weet ik niet, ligt er echt aan hoe ernstig het is!