Enkelband problemen.

Hallo allemaal!

Ik heb even jullie hulp nodig. Vanaf maart werk ik bij een bakker, maar anderhalve week geleden is mij verteld dat mijn contract waarschijnlijk niet verlengd wordt (10 september loopt hij af).
Die dag ben ik een beetje raar terecht gekomen toen ik van mijn fiets stapte en vanaf dat moment kon ik niet meer lopen.
Nu ben ik ondertussen al 3x naar de huisarts geweest om te kijken wat dit is… ook zijn er foto’s gemaakt enzo, maar sinds vanmiddag weet ik pas dat mn binnenste enkelband kapot is en ik morgen tape krijg.
Ik kan geen twee minuten staan, dus staand werken zit er voorlopig nog niet in.

Ondertussen ben ik wel verder gaan solliciteren, omdat ik toch graag een baantje wil hebben als ik weer kan werken en mijn contract afloopt.
Vanmiddag ben ik gebeld door een uitzendbureau dat ze kassawerk voor mij hebben, voor 24 uur, sowieso de komende twee weken en waarschijnlijk daarna ook. Ik vind dit ideaal, heb wel direct verteld dat ik last van mijn enkel heb, maar omdat dit zittend werk is, is dit geen probleem.

Ik word gek van het thuis zitten en wil dolgraag iets doen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu tegen de bakker moet zeggen… kan iemand mij helpen?

xx

Wat heb je afgesproken met je huidige werk? Want ik neem aan dat je daar niet kan staan/werken vanwege je enkel.

Ik heb vorige week laten weten wat er gebeurd was, maar zou woensdag (morgen) terugbellen met wat er precies aan de hand is.

Zeg gewoon dat je niet meer kan werken omdat je niet kan staan? Is toch de waarheid?

Ja klopt, maar ik vind het dan zo raar overkomen als ik wel ergens anders ga werken. Wat moeten hun daar dan van denken… :blush:

^als ze er al uberhaupt naar vragen gewoon eerlijk zeggen dat je bij je andere baantje alleen hoeft te zitten en het daardoor wel vol kunt houden.

Hebben ze toch niets mee nodig, dat je wel ergens anders werkt? Maar kun je je nieuwe baantje en bij de bakker wel combineren dan?

Wanneer je contract toch al afloopt per 10 september, denk ik niet dat ze echt niet kunnen draaien zonder iemand die toch al niet langer dan 2 minuten kan werken daar. Gewoon aangeven dat je er niet op kunt staan, en desnoods ook de doktersverklaring meenemen. Neem ook krukken mee. En je hoeft ook niet te vertellen dat je een nieuwe baan hebt, dat heeft in principe niets met hen te maken.
Beterschap!

ik dacht serieus dat je problemen had met een enkelband van de politie :hammer:

Ik ook :’) maar

10 september loopt je contract af, en ws geen verlening. en wat hebben ze aan iemand die niet lang kan staan… dus neem gewoon die baan aan van de kassa

of je blijft lekker thuis zitten en ga met de katten spelen ofzo

Ik zou gewoon die baan nemen aan de kassa en tegen de bakker zeggen dat je een baan heb gevonden waarbij je niet hoeft te staan. En je contract loopt af dus eigenlijk ben je de bakker niet eens uitleg verschuldigd

Precies wat ik dacht ja :’).

Maar je kan toch zeggen dat je alleen zittend werk kan doen? Dat begrijpen ze toch wel, lijkt me…