enkel verzwikt, bijna hersteld maar blijft pijn doen

haaaai!

vorige week zaterdag heb ik mn rechterenkel verzwikt, en mn enkelband was daardoor een beetje beschadigd. ik heb dus de eerste 2 dagen toen rust genomen. en het herstel ging best snel. op maandag kon ik alweer bijna pijnloos lopen.
ik had nog wel mn steunverband om, want dat liep wat steviger. sporten heb ik deze week maar even gelaten. en ik ben bijna hersteld, maar als ik mijn voet draai naar links en mn enkel recht houd, doet het nog steeeds zoveel pijn!!!

hoe kan ik het laaste herstel toch iets herstellen? want heb echt nog heel veel pijn als ik dat doe. maar kan wel lopen!

bij dit plaatje kan je zien welke er dus beschadigd is (anterior talofibular ligament) :http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ankle.PNG

alvast bedankt!!!

Tijd en rust… en eventueel koelen zodat de zwelling wat afneemt

heb ik ookk, is nu een week ofzo geleden en kan weer gewooon normaal lopen, maar als ik erop druk of als ik hem ergens tegenaan stoot doet het nog steeds pijn

bedankt allemaal!!

Koelen heeft geen zin, dat zorgt alleen dat het minder opzwelt en heeft dus alleen zin vóórdat het opgezwollen is, niet meer erna (alleen tegen eventuele pijn).

Als je je enkel kneust is het logisch dat dat niet binnen een week goed is hè?

Ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn enkel verzwikt. Mijn enkelbanden zijn toen ook beschadigd, waarschijnlijk gescheurd maar dat was niet te zien door de zwelling. Mijn herstel ging best snel, maar toch is de pijn terug gekomen en ik heb nu nog steeds veel pijn met lopen.

Als je er nog steeds veel last van blijft houden, zou ik zeker even langs de dokter gaan! Moet ik trouwens ook maar eens gaan doen denk ik…

Ik heb, nu ondertussen zo’n 3 jaar geleden, mijn enkelbanden ingescheurd gehad. Heb maanden niet mogen sporten en als ik nu een verkeerde beweging maak, doet het nog steeds pijn.
Dus, in 2 dagen is je enkel niet herstelt… Doe het rustig aan, het duurt even.
En als je het niet vertrouwd naar de huisarts…

Ik heb nu ondertussen bijna 5 jaar geleden mijn enkel verzwikt en bij bepaalde bewegingen nog steedst last van ik kan bijv ook niet meer op mn hurken zitten. Mijn tip is neem goed rust als je toch door gaat op een moment dat je lichaam stop zeg kan je hier later nog veel last van hebben

Ik heb eind juli mijn enkel verzwikt, de eerste 3 dagen kon ik er niet op lopen zo verschrijjelijk veel pijn deed het. 1week later was ij weer in Nederland en ben ik naar de dokter gegaan, die heeft gezegd dat ze niks kunnen doen en dat het zelf moet hehrstellen. Bij mij doet het ook nog pijn, als ik er op druk of naar links draai. Je kunt helaas niks doen behalve het laten hehrstellen

Ik ben zeker 2 jaar geleden flink door me enkel gegaan, maar helaas heb ik er nu nog steeds vee last van met veel sporten. Ik ben hiervoor al meerdere keren naar de dokter geweest en het herstellen heeft gewoon wat tijd nodig. Het gaat nu al wel beter maar echt een dag lang dansen houd me enkel niet vol. Een tip blijf met veel gebruik die steunkousen dragen want dat werkt echt!