Enjoy the little things.

Een klein stukje waar ik even mijn gevoelens uit. Je mag reageren, hoeft niet. Maar ik denk dat veel jongeren zichzelf hier wel een beetje in kunnen vinden. Negatieve reacties mag, als het maar niet kwetsend is. Daar heeft niemand wat aan. jij niet, ik niet. Ik probeer ook geen psycholoog uit te hangen, ik deel alleen gevoelens.

Ik word wakker. Weer een nieuwe dag. Soms is het makkelijk om op te staan, soms is het gewoon te moeilijk. Maar doe ik het toch. De 19 jaar die ik inmiddels achter mijn rug heb heeft heel wat inhoud. Ziekte, depressie, klinieken. Vanaf mijn 10e tot heden is het vaak één groot gevecht geweest. Lichamelijke terugval hier, geestelijke terugval daar. Zo heeft iedereen zijn eigen persoonlijke verhaal.

Vaak heb ik dagen dat ik het leven, zoals veel andere jongeren, niet meer zie zitten. Dan wordt het tijd om je vast te gaan houden aan de kleine dingen die het leven toch waardig maken.
De steun van je vriendje, die ene vriendin die haar best doet je te begrijpen. Een ouder die afentoe je hand vast houdt, erin knijpt en zegt dat het wel goed komt. Je hond die even gek doet en met de bal aan het ravotten is. Dat ene tv-programma waardoor je altijd een glimlach krijgt. Je nagels even mooi maken en er afentoe even naar kijken. Lekker even douchen en van de warme straal in je nek genieten.
Er is altijd wel iets, één klein ding, die even je gedachtes kan verplaatsen. Zelfs al ben je zo alleen, zonder vriendinnen, en niemand die je begrijpt.

Ik heb veel verhalen en problemen op het forum gelezen, en dan zie je dat je niet de enige ben die het afentoe moeilijk heeft. Je weet van niemand wat er precies achterzit, maar voor iedereen geld hetzelfde. Geniet van de kleine dingen.
Hoe makkelijk het ook klink. Als alles tegenzit, je alleen op bed ligt te huilen en negatieve gedachtes krijgt, pak de draad langzaam weer op, met dat ene kleine ding waar je een klein beetje, of veel van kan genieten, en je toch weer een beetje door de dag kan slepen.
Elke dag heeft er een nodig. één klein moment van afleiding.

Ooit komt er een moment dat je terugkijkt en je je realiseert dat die kleine dingetjes, de grote momenten waren.

hmm, ik vind het niet fijn geschreven (kleine foutjes, rare zinsopbouw, raar gebruik van alinea’s) en te kort om die boodschap die je hebt eventjes mee te delen

@ mopje 12
Ik vind het juist wel heel mooi geschreven! Heel ingrijpend enzo.
up

1 zou ik eerder schrijven in letters

hihi ja kwas inderdaad al wat 1’tjes aan het veranderen!

tja sorry, mijn mening. de boodschap begrijp ik en vind ik mooi, maar om hem goed op míj over te laten komen vind ik de tekst niet zo mooi.

mag ook! reacties hoeven niet altijd even positief te zijn toch

Zo is het echt!

Ik snap dan ook wel weer als iemand zich hier niet helemaal in kan vinden. Maar ik denk dat een boodschap als dit ook niet zo groot en lang hoeft te zijn, omdat het voor iedereen op een andere manier geld :slightly_smiling_face:

Ik vind het ook heel mooi, vooral de boodschap, vooral die laatste zin. Zag wel sommige dingen die ik wat anders zou doen, vond ook niet alles even mooi in elkaar overlopen (van persoonlijk verhaal naar algemeen bedoel ik dan eigenlijk). Maar de boodschap is gewoon ja, heel goed:)

Best mooie quote eigenlijk!

Ever comes a moment when you look back and you realize that those little things, the big moments were.

Is dat goed vertaald zo? (A)

thanks meiden!
de echte quote is:
enjoy the little things, one day you may look back, and realise those were the big ones :slightly_smiling_face: