English please!

Ik verveelde me laatst en was wat tijdschriften aan het doorlezen. Toen ik goed naar de voorkant keek stond er dit onder andere op:

‘’ scoor jouw crush ‘’

‘’ Tips voor de perfecte date’’

‘’ TEST: is hij boyfriend material ‘’

‘’ DOE-HET-ZELF: cute catwalk kapsels ‘’

Verbeeld ik me of veranderd alles in het Engels? Stoort jou dat?

O.a ik wil graag weten of ik de enige ben die het opvalt dat onze taal … soort van Engelsfisceerd, om het maar zo te noemen. Is dat iets negatiefs of positiefs?

Ja, ik vind wel dat alles een beetje ‘verengelst’
Jammer vind ik dat het juist de simpele woorden zijn, en niet de mooie. Ik ben persoonlijk beter in het spreken van Engels, dus heel erg vind ik het niet.

Het stoort me vooral dat je iets overtypt en dan ‘jou’ typt ipv ‘jouw’.
Maar ik vind Engels sowieso mooier, maar dan heb ik het niet over catchy (daar ga ik al) kopjes op een tijdschrift. Gewoon de taal in het algemeen.

Daar heb je wel gelijk in Tips voor de perfecte date, klinkt beter dan ‘’ tips voor het perfecte afspraakje. Maar toch, Nederlands is onze taal en niet Engels.

Sorry x’D Ik typte te snel.

Ik ben het met je eens. Maar het is vooral zo in tijdschriften enzo, maar normaal wordt er volgens mij niet heel veel engels gesproken? of naja, ik heb het niet over ‘crush’ en ‘cute’ enzo, vind ik echt kutwoorden.
maar ik vind engels wel een mooie taal opzich, maar dan wel echt dat bekakte. echt engels, niet amerikaans.

Het bekakte, zegt het meisje dat als gebruikersnaam iknowu heeft ;3

Best wel vreemd, want op tv word alles tegenwoordig nagesynchroniseerd(lees: die series op Jetix en Nickelodeon).

Komt omdat je de meeste kinderen van 7/8/9 moeilijk kan gaan overspoelen met Engels, vooral als het lezen nog niet zo vlug gaat en ze de ondertiteling niet bij kunnen houden.

ja maar, ja maar, ja maar, dat kan je nog wel bekakt uitspreken :cry:

Haha, naah, je hebt wel gelijk. maar ik ben vaak zo inspiratieloos weet je (A)

That’s something we share.

Ik heet xPeet. Néeeeee, originieel.

Ik heb mijn hele jeugd naar Cartoon network gekeken. Toen alles nog Engels was zonder ondertiteling.

En daardoor had ik een gigantische voorsprong met Engels.

Beter dan cheesecake, maar ik ga mezelf ook geen kaascake noemen.
( En ja ik weet dat cheesecake niet helemaal uit kaas bestaat )

Ja, maar niet iedereen pikt dingen zo snel op, e_kid. Zelf keek ik ook altijd engelse programma’s, gewoon omdat het fijner en beter was ;3

Het klopt inderdaad. Ik stoor me er niet aan hoor…

Waarom niet? Stoort het je niet dat het MISSCHIEN zo ver kan komen dan Nederlands niet meer bestaat en Engels wordt?

(Ja ik overdrijf en ik zeg niet dat ik dat denk :3 )

Ook in bijv. de CosmoGirl heb je dat heel erg! Ik vind het niet heel erg, maar soms kan ik me er wel aan ergeren, bijvoorbeeld: ‘waarom die boy op jou moet vallen’. Dat vind ik gewoon vreemd, zeg gewoon jongen/man! Ik vind Engels wel een veel mooiere taal, en sommige dingen horen gewoon zo, zoals die perfecte date.

Nee, dat zou mij niet storen. Talen zijn prachtig, maar het zou zóveel moeite schelen. Vertalingen van boeken, ondertiteling etc. En één schoolvak minder.

Ik vind ‘kwarktaartje’ als naam niet zo heel slecht eigenlijk. :stuck_out_tongue:

… vet offtopic dit.

vind het wel beter eigenlijk, ik vind nederlands toch een lelijke taal.