Engelstalige young adult boeken

Hey guys!
Oke ja, dit is geen schrijfsel maar ik kon nergens anders een topic vinden om iets te vragen over boeken dus dacht ik dan dump ik het maar hier.

Zo, mijn vraag was dus; ‘Wat zijn jullie favoriete engelstalige young adult boeken?’
Ik ben van plan echt mijn hele kast vol te zetten met deze boeken (en ze natuurlijk allemaal te lezen want daar gaat het om) dus als jullie goeie tips hebben, waar ik kan kijken, welke ik echt MOET lezen etc… Just tell me!

Love,

Ik reageer niet zo vaak, maar hier moet ik toch echt even op reageren haha, mijn favo genre!

Heb je de boeken van Jennifer Armentrout al gelezen?

• The Grisha trilogie van Leigh Bardugo
  • The Mortal Instruments en The Infernal Devices van Cassandra Clare. En als je dan toch bezig bent, lees dan ook maar boek 1 van The iron trial van Cassandra Clare en Holly Black
  • Vampire Academy en Bloodlines van Richelle Mead

:stuck_out_tongue:

Mad Mouse van Nienes :bowing_man:

(fantasy)
divergent trilogie
the maze runner trilogie
the mortal instruments

John Green boeken
Anna and the french kiss (trilogie)
The perks of being a wallflower

Paper towns (en andere boeken van John Green)
The perks of being a wallflower
Wintergirls
White Oleander

The selection, the elite, the one
The infernal devices trilogy
Angel
Shatter me
Pride and Prejudice (niet echt young adult maar alltime favorite!)
Legend
Chemical garden trilogy
Cathy’s book, Cathy’s ring, Cathy’s key

De Anna and the french kiss trilogy is inderdaad leuk, net als de Legend trilogy van Marie Lu :grinning:

The summer I turned pretty triology
Girl Online van Zoe Sugg
Harry Potter serie, maar daar moet je van houden denk ik :slightly_smiling_face:

Struck by Lightning van Chris Colfer (moet je van houden, het is nogal donkere humor)
The Princess Diaries-serie van Meg Cabot
Harry Potter-serie van JK Rowling

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/het-algemene-boekentopic-278086.0.html

Misschien heb je iets aan dit topic.

~Throne of glass series van Sarah j Maas, er komen in totaal 6 boeken + een boek met novella’s. Er zijn er nu 3 uit.
~A court of Thorns and Roses van Sarah J maas maar dat is meer New Adult
~The selection trilogy van Kiera Cass
~Red Queen van Victoria Aveyard
~The Coldest girl in Coldtown van Holly Black
~The lunar Chronicles van Marissa Meyer

Ik kan er nog wel een paar noemen als iemand daar behoefte aan heeft maar voor nu lijkt me dit genoeg :cold_sweat:
En als je boeken zoekt kijk ook eens op Goodreads. Dat is eigenlijk een social media site voor boeken liefhebbers :flushed: .

:wink: The selection trilogy is alleen geen trilogie meer, er is nu een vierde boek.