Engelse wonderen, help mij even met een Engels tekstje (:

Ik heb een tekstje geschreven, wat ik graag in het Engels wil hebben. Let niet op de wanhopigheid van het tekstje haha. In het Nederlands is het;
Mijn hart is veranderd in steen. Ik wil geen liefde meer. Wil je weten waarom? Omdat ik te lang verliefd ben geweest op een jongen die niks om me gaf, niks om me geeft, en ook nooit iets om me zal geven. Hij zal nooit van me houden. Ik zal me altijd blijven afvragen hoe het zou zijn om hem te zoenen, om ’s nachts veilig naast hem te liggen en om met hem te lachen en te dansen in de regen. En ik wil het niet meer. Ik wil niet meer heel de dag aan hem denken, terwijl ik weet dat hij nooit aan mij denkt. Ik geef het op.
Maar hé, maak je geen zorgen, het komt goed met me, want stenen breken niet.

En in het Engels;
My heart turned into a stone. I don’t wanna feel love anymore. Wanna know why? Cause I’ve been too long in love with a boy who doesn’t cared about me, doesn’t care and will never care. He will never love me.
I will always wondering how it would be to kiss him, to lie behind him at night and feeling safe. How it would be to have fun with him and to dance with him in the rain. I don’t want to wonder about all those things anymore. I don’t wanna think all day about him anymore, ‘cause I know he never thinks about me.
I give up.
But hey, don’t worry, I’m gonna be okay, ‘cause stones doesn’t break…

Klopt dat ongeveer? :’) Ik weet trouwens dat het in correct Engels want to is en niet wanna maar daar vind ik het Amerikaans dus leuker… ;’)

Ik zou om de geloofwaardigheid van de tekst groter te maken, woorden zoals wanna en gonna gewoon veranderen in de volledige spelling, dus want to en going to.
Verder heb ik er niks op aan te merken (: .

en 'cause dus gewoon in because.
Het ligt natuurlijk ook wel aan welk publiek de tekst gericht is en hoe het over moet komen, maar zo zou ik het doen.

[i]- My heart has turned into stone.

• de 4e zin klopt ook niet helemaal, je zegt in het engels 2keer hetzelfde terwijl je iets anders bedoelt. Maar weet niet zeker wat het wel moet zijn.
  • I will always wonder of I will always be wondering…
  • to lay beside him (naast hem liggen)
  • cause stones don’t break[/i]

Klopt wel aardig, zag een paar foutjes:
Die zin met al dat care klopt niet, beter is: … in love with a boy who didn’t care about me, doesn’t care and will never care. I will always wonder how it would be to kiss him, sleep savely next to him.

I don’t wanna think about him all day anymore (volgorde was verkeerd).

En dan als laatste nog: cause stones doesn’t break moet zijn: cause stones don’t break.

Dat was t wel zo’n beetje;)

stones don’t break :stuck_out_tongue:

ooh is al gezegd :slightly_smiling_face:

My heart turned into a stone. I don’t wanna feel love anymore. Wanna know why? Cause I’ve been in love for too long with a boy who didn’t care about me, doesn’t care and will never care. He will never love me.
I will always be wondering how it would be to kiss him, to lay against/beside him at night and feeling safe. How it would be to have fun with him and to dance with him in the rain. I don’t want to wonder about all those things anymore. I don’t wanna think all day about him anymore, ‘cause I know he never thinks about me.
I give up.
But hey, don’t worry, I’m gonna be okay, ‘cause stones don’t break…

ik zou zeggen ipv ´who doesn´t cared about me´ ´who never cared about me´ omdat je anders 2 keer bijna hetzelfde zegt zoals hierboven al is gezegt.

my heart has turned into stone
with a boy who didn’t care about me
i will always wonder (niet wondering) of i will always be wondering
to lay safely beside him (zonder dat feeling safe erachter)
because stones don’t break

My heart has turned into stone. I don’t wanna feel love anymore. Wanna know why? Cause I’ve been in love for too long with a boy that didn’t care about me, doesn’t care and never will care. He will never love me. I will always be wondering how it would be to kiss him, to lie beside him at night and feel safe. How it would be to have fun with him and to dance with him in the rain. I don’t want to wonder about all those things anymore. I don’t wanna think about him anymore all day, while I know he never thinks about me. I give up. But hey, don’t worry, I’m gonna be okay, 'cause stones don’t break…

Zoiets? En ik ben het wel eens met Sombrero.

Thaaanks. (: dat van don’t break had ik zelf ook al ontdekt haha. Maar daar maak ik dan denk ik van ‘cause a stone doesn’t break’
Bedankt voor jullie hulp (:

My heart has turned into stone. I don’t want to feel love anymore. Do you want to know why? Cause I have been in love for too long with a boy that didn’t care about me, doesn’t care and never will care. He will never love me. I will always be wondering how it would be to kiss him, to lie beside him at night and to feel safe. How it would be to have fun with him and to dance with him in the rain. I don’t want to wonder about all those things anymore. I don’t wanna think about him anymore all day, while I know he never thinks about me. I give up. But hey, don’t worry, I’m going to be okay, 'cause stones don’t break…

Zo zou ik hem doen, want ‘wanna’ en al die andere afkortingen zijn spreektaal, geen schrijftaal.

My heart turned into a stone. I don’t want to feel love anymore. Do you want to know why? Because I have been in love, for too long, with a boy who didn’t care about me, and whom never will. He will never love me.
I will always be wondering how it would be to kiss him, to lie behind him at night and feeling safe (because he’s near?). What it would be like to have fun with him and to dance with him in the rain. I don’t want to think about all those things anymore. I don’t wanna think about him all day anymore, because I know he’ll never thinks about me.
I give up.
But hey, don’t worry, I’m going to be okay, because stones won’t/can’t break…

Zo zou ik hem doen.

2610 bedankt, maar zo vind ik ‘m dus echt niet mooi. :’) Te… langdradig ofzo. En dat I’m going to en I don’t want to maakt het zo zeikerig vind ik. Vandaar dat ik het met I’m gonna en I don’t wanna schrijf. Maar toch bedankt voor je reactie haha.