Engelse schrijvers/boeken?

Ik weet dat dit bericht in het verkeerde onderwerp staat, maar ik wist ook dat hier veel mensen komen die me misschien wel zouden kunnen helpen :slightly_smiling_face:

Voor school moet ik in 2 jaar tijd ongeveer 7 Engelse boeken gelezen hebben… Dat was voor mij niet zo moeilijk geweest als je meerdere boeken van 1 schrijver/schrijfster mocht lezen, maar dat is natuurlijk niet het geval; je mag maar 2 boeken van dezelfde schrijver lezen. Ik heb pas 2 boeken gelezen, eentje van Sophie Kinsella (waar ik er zéker nog 1 van ga lezen!!) en eentje van Anny Tyler (wat ik noooit meer zal lezen!) Nu is mijn vraag of jullie misschien voor school of in jullie vrije tijd leuke,grappige of gewoon mooie engelse boeken hebben gelezen. Het hoeft geen Engelse literatuur te zijn maar ook niet een dun boekje dat je na 1 dag uithad. Ik zou het echt fijn vinden als jullie me aan ideeën helpen! alvast bedankt, xx

Shakeapeare XD

The boy in the bubble door Ian Strachan

Heb ik gelezen voor school, is wel leuk boek, niet heel dik

Everything is illuminated - jonathan safran foer (als ik het goed schrijf). Is ook een film van met Elijah wood. Was een heel mooie film! Maar pas op, want in het boek gaan er twee verhaallijnen door elkaar en de film maar 1, en in de film is het verhaal ook net een beetje anders. Het gaat over een amerikaan die op zoek is naar zijn verleden aan de hand van een foto, in oekraine.

Paradise Fields - Katie Fforde is een echt meiden/vrouwenboek! Ik vond hem heel erg leuk!

succes!!

Harry Potter :stuck_out_tongue: die heb ik ook gelezen voor engels dacht ik net

De boeken van:

• Paul Auster (vooral Mr Vertigo en Moon Palace zijn mooi)
  • Ben Elton (geniaal grappige verhalen)
  • John Kennedy Toole

Ik heb een paar jaar geleden zo’n typisch chicklit boek gelezen voor Engels. The Clique (heeft meerdere delen) van Lisi Harrison.
Edit: The Curious Incident of the Dog in the Night Time is ook heel erg mooi, van Mark Haddon. En The Secret Diary of Adrian Mole, Aged 13Âľ is heel grappig, van Sue Townsend. x)

• boeken van Princess Diaries.
  • The sisterhood of the traveling pants

Allebei niet zo moeilijk, en te bestellen bij www.bol.com

Begin trouwens NIET aan de Devil wears Prada, dat boek heb ik… en is ongelofelijk saai en langdradig … :wink:

xx en succes!

Jane Austen; Persuasion
heel mooi maar wel moeilijk
zelfs mijn leraar engels vond het moeilijk, vooral qua relatieproblemen dan… maar op zich vond ik het niet zo erg
Pride and Prejudice zou naar het schijnt ook goed zijn, maar die heb ik nooit gelezen.

Oscar Wilde is ook goed, daar heb ik The Picture of Dorian Gray van gelezen, best wel goed van verhaal, maar vaak langdradig
The Importance of Being Earnest is superdun :open_mouth: die heb ik thuis liggen, wou hem eerst lezen, dus heeft mama hem meegebracht van vakantie, maar nu lijkt hij zo dun…

lovely bones - alice sebold (gaat over een meisje dat is verkracht en vanuit de hemel toekijkt hoe ze proberen erachter te komen wie de dader is… en ze kijkt ook nog toe naar haar zus/vriendjes enzo) ze omschrijft heel leuk hoe de hemel eruit ziet echt een mooi boek <3

the curious incident of a dog in a nighttime - ??geen flauw idee wie de schrijver is)
maar gaat over een autistisch jongetje die opzoek gaat naar de moordenaar van de hond (makkelijk geschreven en grappig en spannend :slightly_smiling_face:

Jane Austen, Brontë Sisters.
Als je liever wat makkelijkere boeken leest, Cecelia Ahern is best vet, en Agatha Christie ook wel, maar dat zijn meer detectives, daar moet je van houden.

william goldman(A)x

Eoin Colfer (l)
en dan vooral de Artemis Fowl serie.

emily griffin - something borrowed
sara manning - let’s get lost
susane colasanti - when it happens

:]

Ik heb een best leuke gelezen: A Long Way Down van Nick Hornby :slightly_smiling_face:. (nivea 5V).
Verder heb ik ook nog the merchant of venice gelezen van shakespeare, dat was geen pretje maar had gelukkig eerst de film ervan gekeken. Dan snap je het boek echt veel beter.

het moet voor school dus dan hoort het bij school. verplaatst.

Jill Mansell? :grinning:

to kill a mockingbird - harper lee (echt heel mooi boek)

alles van jane austen

shakespeare

felicia’s journey - william trevor

Bridget Jones is ook in het engels een heel leuk boek om te lezen. :wink:

ik ken maar Ă©Ă©n engelse schrijver en dat is hemmingway xD
die was goed, misschien aan te raden.

maar hij is nu zeker dood of niet?

ik moet ook een boek lezen voor engels en ben wel benieuwd naar die :Sophie Kinsella welk boek had jij gelezen van haar?