Engelse Schrijfwedstrijd (oneindig!)

Hello there (:

Het leek me leuk om een Oneindige Engelse Schrijfwedstrijd te beginnen op Girlscene, and here it is!

Het Idee
Ik geef om de zoveel tijd een opdracht, waarna iedereen die daar zin in heeft eraan mee kan doen. Het is mogelijk om opdrachten over te slaan en daarna weer mee te doen, vandaar de titel ‘oneindig’.

Algemene Regels
~ Geef je op door te reageren hieronder
~ Meld vóór de deadline of je aan een opdracht mee wil doen of niet
~ Als je aan een opdracht meedoet, is de deadline écht de deadline: te laat ingeleverd wordt niet beoordeeld. Als je een geldige reden hebt, is het natuurlijk een ander verhaal.

De Beoordeling
Ik beoordeel ieder verhaal apart volgens het volgende systeem: je kan per verhaal 10 punten verdienen. Deze punten zijn verdeeld over de volgende categorieën:

~ Opdracht (maximaal 2 punten)
0 punten: niet aan de opdracht gehouden
1 punt: redelijk aan de opdracht gehouden
2 putnen: helemaal aan de opdracht gehouden
~ Grammatica en Spelling (maximaal 2 punten)
0 punten: heel veel fouten
1 punt: redelijk veel fouten
2 punten: heel weinig fouten
~ Verhaallijn en Opbouw (maximaal 2 punten)
0 punten: heel onbegrijpelijk
1 punt: redelijk duidelijk
2 punten: helemaal duidelijk, goedlopend
~ Creativiteit en Originaliteit (maximaal 2 punten)
0 punten: niet origineel en creatief
1 punt: redelijk origineel en creatief
2 punten: heel origineel en creatief
~ Schrijfstijl (maximaal 2 punten)
0 punten: niet zo goed geschreven
1 punt: redelijk goed geschreven
2 punten: heel goed geschreven

Ik hoop dat dit systeem duidelijk is! Bij de beoordeling schrijf ik voor elk verhaal op hoeveel punten je per onderdeel hebt behaald en hoeveel punten je in totaal hebt. Alle totale cijfers samen schrijf ik achter je naam in de deelnemerlijst, zo kan je zien wie er ‘voorstaat’.

Wees vooral niet bang om je op je geven als je Engels niet zo goed is: zoals je ziet is grammatica maar één van de vijf onderdelen waar je op wordt beoordeeld. Bovendien is het een goede manier om je Engels te verbeteren en om gewoon leuke verhalen te schrijven!

Deelnemers
~ Judith (9)
~ BacktoFront
~ Toetsenbord
~ Insolita
~ Dat meisje (8 )
~ California
~ DeadButterfly
~ Manonisos
~ TheWoman
~ Organabanana (9.2)
~ WolfsPack
~ Marrie
~

Winnaars (met twintig punten of meer!)
~

Opdrachten
Opdracht 1. Fly away with me.
Opdracht 2. Add a little drama…

Schrijf een verhaal waarin een van de volgende zinnen (of allebei natuurlijk) is verwerkt:
‘I closed my eyes and tried to stop thinking about you. It did’t work.’
EN/OF
‘“Stop!” She screamed. “There’s something I need to tell you!”’

Vereisten:

• In het Engels, uiteraard (:
  • 450 tot 550 woorden
  • Deadline: nader te bepalen

Opdrachten kunnen altijd besproken worden: als niemand het een leuke opdracht vindt, verzin ik iets anders. Als iemand het niet eens is met de deadline, graag even laten weten!

Ik hoop dat je meedoet en zo ja: veel succes!

x NoHeelsRequired

Ik doe mee (:

Leuk! Ik zet je erbij!

Ik heb de eerste opdracht er ook opgezet (:

Ik doe ook mee! :slightly_smiling_face:

Leeeuk, je staat erbij!

Laat ik maar meedoen, Engels schrijven vind ik altijd leuk!

:upside_down_face:

Super, je staat erbij!

Wat denken jullie qua deadline? Hoelang denken jullie nodig te hebben?

Ik wil het wel proberen!

Top! (:

I’m in! wat bedoel je met +/- 50 procent achte de max. woorden?

Leuk!
Ik bedoel dat je 50% erboven of eronder mag zitten, dus van 360 tot 440 woorden (ongeveer).

Redden jullie de deadline over anderhalve week? Volgende week zaterdag?

Hier is mijn stukje. Het is ietsje te lang, 421 op precies te zijn. Ik heb nog nooit in het Engels geschreven (alleen boekverslagen) dus ik hoop dat het niet heeel slecht is, haha. Succes iedereen! Xxx

“There I was again tonight, forcing laughter,
faking smiles. Same old tired lonely place.”

Taylor Swift’s voice echoes in my head. I sigh. Why can’t my father get a normal job? Like a teacher, a plumber, I don’t know. But not an accountant. Not a job where he has to move every two years. My parents send me to an international school, where I make friends who go trough the same. Friends I have to leave in two years. Expatriates, my mom calls us. But such a fancy word doesn’t make it any better.
I have lived in Holland for two years now. I was so happy. I had friends, a boyfriend, good grades and we lived in a nice place. Two days ago my mum came in my room. “Honey, there’s something I need to tell you. I’m just gonna break it to you. We’re moving to Brazil.” Tears filled my eyes. How could they do this to me? “You’ve got two days to pack and say goodbye. I love you.” She stroked my head and walked away. If this is love, I don’t even want it.
I turn off my phone. Because of my friends. I don’t want them to call me. I don’t want to cry in my mum’s presence. she will try to comfort me, but I don’t want her to. It’s all their fault. They just mess up my life every now and then.
“Mind your step,” I hear from the speakers on the flat escalator. I’m at Schiphol, we have to catch our flight. Three tickets Amsterdam-Brazil…
“We have to check in, honey. Where’s your mum?” Don’t call me honey. And I’m not five, I’m fifteen for God’s sake. “She’s at the loo.” “We call that a toilet.” “Whatever,” I say annoyed. My pink suitcase, or shall I say cabin trunk, wobbles and bumps behind me.
“Hello, guys,” my mum says when she returns. My mum’s so materialistic and superficial. Her life must be so empty, even though she has packed it with trinkets and other silly things.
We check in and go through the secuirity check. A huge line filled with sighing, tired people. It takes ages. We get into the plane. Why? Why do I always have to leave the people I love? It’s horrible. The plane takes off. Bye Holland. Bye friends. Bye school. Bye house. I look out of the window, and see my last bit of hope disappear.

volgende week zaterdag lijkt me goed!

nog een vraagje, kan je winnen? of op een winnaars lijst komen zoals bij Piv’s contest? want anders is het nogal doelloos haha

Volgende week zaterdag gaat mij niet lukken @ toetsweek en familiefeest.

Volgende week zondagavond red ik wel ;p

Super, dankjewel @dit meisje!

Volgende week zondagavond is prima (:

hoe bedoel je , haha? dat je dat gaat invoeren of niet ;p

ik reageer eigenlijk bijna nooit op dit zulk topics, lees alleen mee omdat er vaak echt goede verhalen tussen zitten ^^ Maar even een tipje om verwarring tussen jullie te voorkomen:

Ik neem aan dat je 10% bedoelt?

Oh hahaha jaa 10% bedoel ik! Sorry voor de onduidelijkheid, hou het maar op ongeveer 400 woorden (: