Engelse- of toch liever Nederlands boeken?

Hallo ladies,

Ik heb een klein vraagje, of eigenlijk 2. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik de boeken van Lauren Conrad in het Engels of gewoon Nederlands zal gaan lezen.
Nu luidt mijn eerste vraag dus: lees je liever Engelse- of Nederlandse boeken?

En mijn 2de vraag: koop je je boeken, of leen je ze liever bij de bieb?

Alvast bedankt:)

Ik lees liever in het Engels.
maar ik denk ook in het Engels dus vraag het maar niet aan mij. (:

Ik lees in beide talen, maar boeken van Engelse schrijvers/schrijfsters lees ik 't liefst in 't Engels ( Voorbeeld: Harry Potter heb ik allemaal in 't NL EN ENG gelezen,net zoals Twilight ) en ik koop boeken. Ga al jaren niet meer naar de bieb

Ja ik denk ook vaak ik in het Engels, of dan weet ik het Engelse woord wel en kan ik niet op de Nederlandse vertaling komen.

Ik lees vaker engelse boeken, omdat wij er daar mee van thuis hebben staan. Maar ik probeer vaak een Nederlands boek te halen in de bieb of te kopen, gewoon omdat ik vind dat dat hoort als je in Nederland woont. (Ik ben trouwens wel tegen vertaalde boeken van Engels naar Nederlands, die lees ik áltijd in het engels)

Ik lees alles liever in het Nederlands, omdat ik het een mooie taal vind. Maar ik denk dat boeken in hun oorspronkelijke taal wel het best tot hun recht komen. Dus als je net zo makkelijk Engels als Nederlands leest, zou ik Engels kiezen, gewoon om het verhaal beter te volgen =]

in het engels komt het vaak beter over vind ik zelf (:

Engels! Zeker die van LC zijn leuker in het engels.

Ik heb al die boeken van LC in het Engels gelezen. Ik denk dat het wel makkelijker is, aangezien in vertalingen soms dingen niet helemaal duidelijk zijn vertaald ofzo.

Ik lees alleen engels :slightly_smiling_face:
Tenzij t een boek is door een Nederlandse schrijver natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties!!

Thnx denk dat ik ze dan ook maar in het Engels ga bestellen:)

Ik lees meestal in het engels, is mooier, vind ik.
Maar soms vind ik het ook wel lekker om in het nederlands te lezen… gaat toch wat sneller, en relaxter…
Ik lees best veel vd bieb, maar echt leuke boeken koop ik (HP, Twilight, Cecelia Ahern, Shopaholic etc etc)

Ik lees alleen Nederlandse boeken, en die haal ik dan in de bibliotheek.
Als ik alle boeken moet kopen ben ik binnen een week blut.

Idd:P

Het liefste lees ik boeken in de taal waarin ze horen te zijn… Maar aangezien ik dan niet verder kom dan Engels, Nederlands, en kinderboeken van Duits en Japans, moet ik zeggen dat ik voornamelijk Engels lees. Of nouja, als je naar m’n boekenplank kijkt, alleen maar Engels lees.

Tevens koop ik al mijn boeken. Ik ben heel voorzichtig met wat ik koop : )

Engels, hands down.
In de vertaling gaan vaak dingen verloren, en Engels vind ik een veel mooiere taal.

Ik koop mijn boeken, ga nooit naar de bieb.

Engels, ik vind dat je boeken moet lezen in de taal waarin ze geschreven zin (tenzij je er niks van verstaat). Dus als je Engels kan, haal de Engelse versie.