Engelse leestoets.

Heeft iemand nog een bruikbare tip voor engelse leestoetsen: voor mij is dit echt een nachtmerrie :frowning_face:

geen idee, sorry!

Uuhm, je moet gewoon een beetje over de woorden die je niet weet heenlezen, dan wordt het vanzelf wel duidelijk. En… verder weet ik het eigenlijk niet.
Succes!

Mijn docent had vorig jaar een site gegeven met engelse leesteksten en daar onder kan je op zo een knop klikken en zo een mevrouw leest het dan voor en dan kan je zelf ook meelezen maar ik weet die site niet meer weet één van jullie het misschien? Of weten jullie misschien ook nog andere sites voor 2 hv.
Alvast bedankt.

Niet alle woorden die je niet kent op gaan zoeken in het woordenboek, vaak kun je het woord ookal verklaren door de woorden eromheen te bekijken. De belangrijkste dingen uit de alinea staan op de voorkeursplaatsen, dit is meestal de eerste of laatste regel van een alinea. En voordat je aan een tekst begint moet je eerst rustig de titel, ondertitel en eventuele afbeeldingen bekijken, en dan bedenken wat je van te voren al weet over het onderwerp.

Er zijn nog meer belangrijke dingen maar die weet ik zo niet, als je wil kan ik het opzoeken in mijn examenbundel.

1. Rustig ademen en proberen niet te stressen als je er 1 krijgt.
  2. Je leest de titel en denkt waarover zou de tekst kunnen gaan
  3. Je leest eerst even de vragen en begint dan met het lezen van de tekst
  4. Je leest de tekst 1 keer door en kijkt daarna nog eens naar de vragen
  5. Je leest de tekst nog eens en probeert als je iets ziet dat met de vragen te maken kan hebben het in fluo aan te duiden.
  6. Je bekijkt de vragen en begint ze 1 voor 1 op te lossen.
    Succes !

Wat hier al gezegd is.

Verder, bereid je goed voor:

• Lees Engelse boeken (sinds ik Harry Potter en Hunger Games lees, is mijn Engels echt met sprongen vooruit gegaan)
  • Op examenbundel.nl kun je gratis leestoetsen oefenen, errug handy. Het zijn wel examenteksten.

Eind 2VWO moet VMBO-examen kunnen, 4VWO moest HAVO-examen kunnen, dat was het in ieder geval bij ons :’)

• Ik ben nogal verslaafd aan Britse series, zoals Dr Who (te kijken op BBC). Kijk gewoon zo nu en dan iets op BBC, het is vooral kijk- en luistervaardigheid natuurlijk, maar je Engels wordt er beter op :’) Als het goed is kun je ook ondertitels instellen, maar ik weet niet hoe.
  • Ik ben nog verslaafder aan Britse vloggers (zie ava), dat was al helemaal goed voor mijn Engels.

Laatste twee punten zijn niet echt necessary wil je beter kunnen lezen, maar voor je Engels in het algemeen.