Ik moet voor engels 2 literatuur boeken lezen. We mogen zelf uitkiezen welke 2 boeken dat zullen zijn maar de docenten kunnen het afwijzen als ze te makkelijk zijn voor ons niveau. Ik houd van boeken die over romantiek&drama gaan. Ik wilde de the fault in our stars lezen maar dat mag niet… Weten jullie misschien andere leuke boeken die daarop lijken?
Momenteel lees ik The mosquito Qoast van Paul Theroux, dat is een verplicht boek bij ons.
Ik geloof dat dit onder drama valt, maar ik weet het niet zeker.
Misschien lijkt The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald je leuk? Ik heb dat boek ook gelezen voor de Engelse lijst.
Ik heb ‘‘hard love’’ gelezen van Ellen Wittlinger.
Leuk boek, en je komt er makkelijk doorheen
Ik heb ook The Great Gatsby gelezen! Is niet heel moeilijk, en best leuk.
Ik weet niet of je toneelstukken mag doen? Anders zou je A Streetcar Named Desire kunnen lezen.
Een echte klassieker is ook wel Pride & Prejudice.
Misschien iets van Nicholas Sparks ? Weet niet of dat wel mag maar die boeken zijn zeker een aanrader.
Misschien iets van Shakespeare? Of mag dat niet?
extremely loud and incredibly close!
Dit wilde ik ook zeggen haha!
Rosemary’s baby heb ik gelezen! Best spannend en (naar mijn mening) makkelijk weg te lezen.
Zelfde geldt voor ‘‘A kiss before dying’’. Zelfde schrijver dus zelfde soort schrijfstijl.
1984 van George Orwell?
Van Macbeth van Shakespeare zijn truowens hele mooie versies te krijgen, waar moeilijke woorden zijn vertaald naar modern engels in de zijkantmarge.