Engels.

[i]Hi,

Nu ik eindelijk op mijn opleiding zit… dacht ik eindelijk het vak Engels aan te kunnen. Alles leek zo makkelijk, het ging me goed af en vrij weinig hoef ik te doen. Maar wat ik éven was vergeten is dat mijn Engels al jarenlang belachelijk slecht is. Ik kan er gewoon niets aan doen, hoe hard ik ervoor knok. Ik heb begeleiding nodig ervoor.

Vandaag kregen we gespreksvaardigheid. Ik kreeg er een 5 voor. Ik aarzelde te veel en vond dat ik kei veel fouten maakte. (Mn docent moest is weten hoe hard ik heb geknokt voor een 6je voor mn examen Engels)
En wrijfde er nog is lekker in dat als mijn Engels zo bleef, ik dit jaar niet zou halen. Zelfs als ik voor Duits hoger sta dan voor Engels, blijf ik zitten.

Het slaat nergens op, maar het maakt me onzeker. Hoe hard ik ook werk voor mn Engels, ik krijg het niet beter en ik krijg geen begeleiding bij mij op school. Terwijl ik dat nu zelfs al vaak genoeg heb aangegeven.

Wat te doen?[/i]

Ga zelf oefenen!

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=engels+oefenen&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=engels+oefenen&fp=483f2bce177a8bef (oefeningen, oefentoetsen etc.)

Heb je het duidelijk gezegd tegen je leraar/mentor dat je bijles nodig hebt oid?

En misschien moet je je er minder druk om maken, dan stress je minder en gaat het vast beter i know, makkelijker gezegd dan gedaan

good luck :slightly_smiling_face:

Bijles buiten je school om nemen?
Mijn school doet ook geen ruk aan dat soort dingen dus heb ik ook een tijdje thuis bijles gehad van iemand die mijn ouders gewoon inhuurde.

En verder kun je misschien films kijken zonder ondertiteling enzo en Engelse boeken lezen (misschien een die je al in het Nederlands gelezen hebt zodat het beter te begrijpen is?)

[i]Hmm, ik oefen hard, echt hard. Als ik films kijk zonder ondertiteling, dan versta ik er werkelijk geen ruk van. Terwijl als ik op de computer iets in het Engels moet doen (bijvoorbeeld installatie/spelletjes enzo ) ik het wel goed kan.

Maar het praten in het Engels. Als ik klanten moet helpen, gaat het redelijk. Maar moet ik op school in het Engels praten, is gewoon níet leuk, want ik krijg dan een kop als een boei en het lukt me gewoon niet. Maar de leraar heeft me érg onzeker gemaakt met als mn Engels zo blijft, ik het niet zal halen :frowning_face: [/i]

ga films kijken met engelse ondertiteling, in plaats van nederlands of geen. dat helpt echt heel goed

Waar heb je moeite mee?
Met de spelling, het onthouden van woorden?

xx.

Woorden, regeltjes stampen en dat soort dingen, kan ik allemaal erg goed. Ook de grammatica heb ik onder de knie. Maar het feit dat ik de grammaticaregels niet toe kan passen bij het vormen van zinnen en spreekvaardigheid, is voor mij een struikelblok. Ook het lezen gaat echt heel erg klote.

klopt!

Ik heb net hetzelfde als jij.
Ik kan ook niks van Engels.

volgens mij ben je gewoon onzeker… en dat het daarom niet zo goed gaat

[i]Nouja; dat onzekerheid kan een deel kloppen. Met Duits mondeling klapte ik ook eerst dicht, maar daarna kon ik het goed :slightly_smiling_face:.

Maar ik vind het verschrikkelijk dat die vent dan ineens zo negatief gaat denken van ‘dan haal je je opleiding niet.’ Dat maakt me zó onzeker.[/i]

tja, proberen je zekerder te voelen
je kan ook bijvoorbeeld op internet ergens kijken bij een chatsite of zo en dan met engelstaligen praten… zo pik je meer op en ben je meer bezig met de taal
of een engelse op skype toevoegen en er dan zo mee praten… of iets, zo maak je de taal meer eigen