engels?

haay ik heb op school nooit echt engels geleerd en ik kan het wel een beetje maar niet zogoed als de meeste hier bvb.dingen zonder ondertiteling op tv kan ik niet volgen en somige verhalen ook niet en ik zou dat heel graag willen omdat ik als ik in een winkel wer soms dingen aan klanten moet uit eggen maar dan versta ik ze niet heeft iemand miss een soort van bij les?

Ga films kijken en zet dan de ondertiteling uit. Je leert daar echt een hoop van.

Muzzy! Werkt best goed,
heb het ook een hele hele hele poos gedaan,
Nu spreek ik al behoorlijk engels.
Is wel duur,
maar de moeite waard!

Ik keek als kind altijd engels gesproken tekenfilms.
Daar heb ik van geleerd.

hahah ik denk dat ik verder ben dan muzzy:P

Naast tv zonder ondertiteling, kun je ook liedjes gaan vertalen. Dat deed (doe) ik ook wel eens. Daarna zou je het evt. nog op kunnen zoeken op internet hoe ver je ernaast zat.

Probeer een dag alleen maar engels te spreken.

Wat nu met mij het geval is: ik was best goed in engels, maar ben nu voor een jaar in Australie. Maaaaaaeeeeeenn! Dan gaat het snel!

Je kunt online Engels cursussen nemen, of kijk eens bij een cursuscentrum bij jou in de buurt… of LOI basis?
Zit je trouwens nog op school of niet?

wil niet arro doen hoor, maar ik kan van mezelf al goed engels. Misschien helpt het als je een nederlands boek ook in het engels leent bij de bieb ofzo. Dan lees je hem eerst in het Engels en dan in het Nederlands.

Ga met mensen op Omegle praten, of vraag aan je vrienden om Engels met je te praten.

Die zijn ook niet allemaal even goed helaasch.

of je kijkt een film met engelse ondertiteling

Engelse liedjes vertalen en heel veel luisteren en uitvogelen enzo.
Films met engelse ondertiteling of gewoon zonder.
Omegle, kan soms werken.
Engelse boekjes lezen.
Engelse sites lezen.
Engels praten enzo.

Ja, ik ook. En ik luister naar wat die mensen in shows zeggen én lees daarbij ondertiteling. En ik weet net precies, maar op die manier heb ik ook veel kunnen leren.

whoew, die is echt goed.

Deze dingen werken (naar mijn mening) inderdaad heel goed.