engels

Hey,

Ik heb een vraagje. Ik zit op dit moment in de vierde van de havo en ben van plan om te gaan studeren aan de Haagse hoge school. De studie die ik wil gaan volgen is volledig in het Engels. Alleen ik ben heel slecht in Engels en mijn vraag is hoe kan ik dit verbeteren? Het liefste in de zomervakantie, maar niet een Engelse reis fso. Jullie hulp is meer dan welkom
X

Engelse boeken lezen, series in het engels met engelse ondertiteling, later ook zonder ondertiteling

wat hierboven wordt gezegd! Misschien iets van bijles? En woorden leren, maar dan niet eenmalig maar zo dat je ze voor altijd onthoud (dus heel vaak herhalen over een langere periode en weinig per keer)

Brieven schrijven/mailen/ met mensen die goed Engels spreken.

Kun je dit niet aan je leraar Engels vragen? Ik weet zeker dat als je aangeeft dat je best meer wil doen, extra brieven wil schrijven bijvoorbeeld als oefening, dat de meeste leraren dat alleen maar zullen waarderen en je leraar Engels kan je natuurlijk het beste helpen met verbeteren.

Een andere studie kiezen.

Als je heel slecht in Engels bent, dan kun je beter een Nederlandstalige studie gaan doen. Niet om lullig te doen, maar het kan je nog vies gaan tegenvallen.
Ik heb 1 jaar een Engelstalige studie gedaan. Mijn Engels was prima en voor mij was het niet moeilijk, maar ik heb heel wat mensen zien kloten met het Engels omdat het bij hun gewoon niet op het juiste niveau was.

Ik ben ook echt dramatisch in engels. Ik kom niet verder dan mezelf voor te stellen. Ik wilde eerst een opleiding doen waarbij je naar het buitenland moet voor stages erg groot is.
Ik heb er veel aan geprobeerd zoals boeken lezen, films en inleven in wat ze nou echt in liedjes zingen en wat het betekend enzo maar ik ben niet veel opgeschoten.

Ik denk dat het verstandiger is om een nederlandse opleiding te kiezen. Ookal zou je heel veel gaan lezen, films kijken en dat soort dingen, je word er niet ineens een ster in en om dan een hele opleiding in het engels te doen is erg moeilijk om te volgen.

Precies dit.

Een studie in het Nederlands gaat je waarschijnlijk al zwaar genoeg vallen.
Een taal leer je niet even in een zomervakantie. Ik heb Cambridge gedaan en afgesloten en zelfs ik zou er niet aan moeten denken om mijn studie ook nog eens in het engels te hebben.

Ehm, als ik jou was zou ik nog eens goed na gaan denken over je studiekeuze. Ik ben heel goed in engels, maar alle termen van de scholen en dergelijke? Ik zou me echt niet kunnen redden. Je gaat namelijk een hoop dingen tegenkomen die vrijwel niet in films of boeken tegenkomen. Hoeveel van wat jij nu op school behandelt, kom je in Nederlandse films tegen?

Bij een studie moet je je kunnen focussen op de inhoud van de studie. Niet op het vertalen van de studie. Dan ga je al snel een hoop achter lopen ben ik bang.

Ze vraagt hoe ze haar engels kan verbeteren.

Ze kan haar Engels wel verbeteren, maar als ze heel slecht in Engels is, dan is een jaar niet genoeg om daarmee een Engelstalige studie te gaan doen.

Tbh ik denk dat je niet zo snel “eventjes” je Engels kan verbeteren om een hele studie in het Engels te gaan volgen. Ik heb nu zelf net een half jaar in Engeland gewoond en kan nu vloeiend Engels spreken. Ik wil zelf ook een Engelstalige studie volgen maar ik ben er nu pas van overtuigd dat ik het echt kan(want mijn schrijven/lezen/luisteren was al goed maar spreken totaal niet). Ook denk ik dat je dan überhaupt niet wordt aangenomen als je Engels echt niet goed is. Verder mijn tip als je het echt wilt leren, ga naar het buitenland neem een e-reader mee met Engels boeken erop zo leer je de taal het snelste.

Mijn zus was ook slecht in Engels op de middelbare school. Toch heeft ze voor een Engelse studie gekozen op universitair niveau. Inmiddels is ze super goed in Engels en haalt enorm goede cijfers. Wat ik hier mee wil zeggen is dat zolang jij het echt WILT er een grote kans is dat je het KAN. Doorzettingsvermogen is in dit geval belangrijk.

Om te beginnen kan je series kijken en boeken lezen en eventueel een cursus of bijles volgen.

Ik denk dat dat eerlijk gezegd per persoon verschilt.

Dat klopt, maar over het algemeen zal het niet makkelijk zijn. Bij mij op school heb ik ontzettend veel mensen zien falen puur omdat hun Engels niet op niveau was.

Een jaar lang is zat genoeg. Ik stond er ook belachelijk voor op Engels. Ik heb ook veel dingen in het engels. Engelse toetsen haal ik nu zelfs met gemak met een 9 of hoger. Laatste toets zelfs een 10. En engelse studieboeken lezen is ook niet meer moeilijk voor mij.

Ik lees veel Engelse boeken, kijk veel Engelse series/films zonder ondertiteling. OF je moet Engelse ondertiteling doen.

Nee, het gaat over het algemeen niet makkelijk zijn inderdaad. Ik geloof er wel in dat als zij zich echt 100% inzet er een grote kans is dat ze het kan. En die ontzettend veel is niet iedereen, laten we niet iedereen over één kam gaan scheren :wink: Tuurlijk is de kans er dat zij het niet gaat halen, maar er is ook een kans dat zij het wel gaat halen.

Zoals ik later al zei: over het algemeen, niet voor elk persoon.