Engels

Hee,

Ik heb best veel moeite met Engels. Alles gaat slecht, behalve het luisteren/kijken. Heeft er iemand tips hoe ik bijvoorbeeld met de Engelse grammatica om kan gaan? Hoe leren jullie Engels? Want ik weet het echt niet meer…

Alvast bedankt!

Heel veel Engelse films / TV Series kijken en gewoon heel veel Engels spreken. Desnoods tegen jezelf. :wink:
Vergelijk het met een sport, dat leer je ook door het gewoon heel veel te doen. Ik vind namelijk de Engelse grammaticaregels heel vaag (en ik ben Native Speaker) en het is dus niet handig om die maar gewoon te stampen omdat er altijd wel weer uitzonderingen zijn. Je moet er eigenlijk gewoon gevoel in krijgen, maar dat kost wel tijd.

Engelse boeken lezen, Engelse films kijken, op Engelse fora posten. Deze dingen hebben mij echt heel erg geholpen bij mij Engels

Engels lezen helpt heel goed! Inderdaad Engelse ondertiteling ipv Nederlandse, en lees bijvoorbeeld een boek waar je de verhaallijn al goed van kent eens in het Engels.

Als je moeite hebt met grammatica is het youtube kanaal Engels Gemist misschien iets voor je, dit wordt ook door mijn medestudenten gebruikt en ik doe de lerarenopleiding Engels.

Vraag je docent om extra oefenmateriaal :slightly_smiling_face:

Een Engelse serie of film vinden die je heel erg leuk vind en dan vervolgens ben je er helemaal geïnteresseerd in en al die series in het Engels kijken en vervolgens de boeken ervan lezen. :upside_down_face:

omdat ik geen zin had om een nieuw topic te maken post ik het hier maar even.
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als Merel, maar dan andersom (leertoetsen gaan beter dan lees- en luistertoetsen). Ik lees een luister echt superveel in het Engels, ik chat in het Engels met basically iedereen en soms denk ik zelfs in het Engels. Toch sta ik er een 5 voor. Hebben jullie misschien tips?

.

Google wat je lastig vindt, vaak kun je makkelijk oefeningen doen en het anders uitgelegd zien staan doet wonderen! Geloof me!

Ik vind Engels wel heel makkelijk, dus hier komen mijn tips:

• Vraag op tijd wanneer er een proefwerk/overhoring aan komt, dan heb je veel tijd om te leren
  • Schrijf de woordjes die je moet leren een aantal keer op en vul zelf de vertaling in (of gebruik wrts)
  • Vraag hulp bij wat je moeilijk vindt, en misschien helpt het om extra opdrachten te maken
  • Engelse boeken lezen, films kijken, of zelfs liedjes luisteren helpt vaak ook al heel erg

Je mag me altijd een pb sturen, ik help je graag!