Engels

Hallo allemaal,

Ik zit in mijn laatste jaar van mijn opleiding. En ik moet mijn Engels halen om te kunnen slagen.
Helaas ben ik heel slecht in Engels. Ik heb boeken gehaald uit de bibliotheek en ik kijk Engelse films hebben jullie nog tips voor mij?? wat ik het beste kan doen… sites boeken?

Alvast bedankt.

Veel engels praten. Desnoods met ouders/broer/zus/huisgenoten. Dan leer je het door het te doen.

Bedankt voor je tip !
Helaas hebben zij geen tijd voor mij… :dry:

Bijles nemen?

Stop speaking Dutch.
Join the “Let’s speak English” topic.
Watch English movies and TV series.

Do all these things a lot. Your English will improve, I guarantee it.

Verslaafd raken aan amerikaanse series en deze kijken met engelse ondertiteling.

Dat is inderdaad een goeie tip. Belgie en Nederland zijn zo supergoed met die ondertitelingen! Toen ik naar Belgie kwam wonen en ik de echte stem van Homer Simpson leerde kennen heb ik een hele maand lang moeten wennen! Maar daarna was ik er aan verslaafd en keek ik alleen nog maar originele versies. En ik kan ongeveer wel zeggen dat ik Engels heb geleerd dankzij The Simpsons! En daarna, via de nederlandstalige ondertiteling van amerikaanse series heb ik Nederlands geleerd :slightly_smiling_face:

Op Engelse sites zitten of gewoon Engelse/Amerikaanse mensen volgen op social media. Of op tumblr.