engels zakelijke brief

Dear Sir/Madam,

Let me introducé myself. My name is … I am a 16-year-old girl. I live in Holland.

For school i have to plan a trip trough Milwaukee. And it would be nice if we could sleep in a hotel. Your hotel is in the Downtown of Milwaukee. That is really nice. I am with a group of 24 students.

My question is can we stay in your hotel. What is the price and how many people can stay in one room. Thank you in advance.
I hope to hear from you soon.

Klopt dit een beetje, verbeteringen en tips zijn welkom Bij voorbaat dank.

uppa

Ik zou ‘I am’ sowieso veranderen naar ‘I’m’, dat leest gewoon wat fijner :slightly_smiling_face:
‘Holland’ staat altijd een beetje apart, vind ik, dus ik zou ‘The Netherlands’ kiezen.
I altijd met hoofdletter!
‘My question is can we stay in your hotel.’ kan je beter ‘My question is, can we stay in your hotel?’ van maken.
Vergeet niet de vraagtekens (:

Voor de rest, tja, ik vind de zinsbouw een beetje apart, maar dat kan wel aan mij liggen :slightly_smiling_face:

En introduce met een accent? Volgens mij niet (:

o idd dat introduce klopt niet.

Maar over i’m dat zijn afkortingen dat kan je beter niet doen in zakelijke brief.

maar bedankt :wink:

introduce!
niet é!

Dear Sir/Madam,

Let me introduce myself. My name is DK and I’m 16 years old. I live in The Netherlands.

For school I have to plan a trip trough Milwaukee. It would be very nice if we could sleep in a hotel. Your hotel is in the Downtown of Milwaukee, that is very nice. We’re with 24 students.

My question is if we can stay in your hotel. What is the price and how many people can sleep in 1 room? Thank you in advance.

I hope to hear from you soon.

Sincerely, DK

------------

Zo zou ik hem doen (niet helemaal hetzelfde als wat ik net zei, ik weet het!). Niet helemaal op mij vertrouwen hoor, ik ben ook maar een mens (:

Oké, ik heb juist altijd geleerd van wel haha, omdat dat beter leest.

Ik zou de zinnen wat langer maken, als je snapt wat ik bedoel…

I am … from the Netherlands. I am writing you this letter with reference to your article’…’. bijv

die zin die jij zei kus is mooi maar hoe moet ik m afmaken

en just thanks

Dear Sir/Madam,

Please, let me introduce myself. My name is … I am a 16-year-old girl living in Holland.

For school, I have to plan a trip through (wil je zeggen door of naar? want je zegt nu door alsof je een soort rondreis gaat maken, anders moet je -to- zeggen. maar ik weet niet wat de bedoeling is…) Milwaukee. It would be nice to be staying in your hotel. Your hotel is in the Downtown of Milwaukee. Which is really nice. In total, we will be with a group of 24 students on the trip.

I would like to ask wether we can stay in your hotel. If yes, what will the prices be? and how many people can stay in one room?
Thank you in advance!

I hope to hear from you soon,
yours sincerely,

-je naam-
evt. tel nummer etc.

oh, en als de brief echt zakelijk is geen contraction gebruiken. dus geen I’m, you’re etc. in een sollicitatiebrief kan dat ook echt niet!!

Het is een zakelijke brief dus je moet alles voluit schrijven niet i’m maar I am, en you are ipv you’re!

Dear Sir, Madam,

Let me introduce myself. My name is … I am a 16-year-old girl living in the Netherlands.

For school, I have to plan a trip through Milwaukee. It would be very nice if we could stay in your hotel. It is located in the Downtown of Milwaukee which is really nice. Our group consists of twentyfour students in total.

My question is if it is possible to stay in your hotel. If so, what are the tarrifs and how may people can stay in one room? Thanks in advance.

I hope to hear from you soon,
yours sincerely,
blabla

Oh zie net dat iemand dit net al heeft gedaan maarja :’).

jouw verbetering klopt ook niet helemaal.

Dear Sir/Madam,

Please let me introduce myself first. I am Voornaam, a 16-year-old girl living in The Netherlands.

I am in charge of planning the school trip through/to (zoals eerder gezegd, wat bedoel je hier?) Milwaukee and as your hotel is in the Downtown, it would be really convenient to stay there.

Therefore I would like to ask whether it would be possible for our group of 25 people to stay at your hotel?

If we could stay at your hotel, I have a few more questions to ask. How many people can stay in one room and how much would it cost for 25 people to stay for Aantal nachten nights?

Thank you in advance.

Yours faithfully,
Voornaam Achternaam

Kan waarschijnlijk nog wat beter. Even snel-snel gedaan.

Ik heb niet alles wat ik heb verbeterd dikgedrukt en doorstreept wat ik normaal doe, want het gaat nogal lastig op mijn laptop, maar ik denk dat je het zo ook wel snapt. Mijn verbetering loopt niet tot in de puntjes en loopt, naar mijn mening, ook nog niet helemaal lekker qua taalgebruik, maar de fouten zijn er in ieder geval uit nu.

bij een zakelijke brief mag je GEEN afkortingen gebruiken, anders telt dat als een hele fout. Ook op je examen, en die punten kan iedereen goed gebruiken (;